Mopar levylukkon korjaus.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja RAAKA, 15.11.2008.

  1. RAAKA

    RAAKA 1st gear

    Varmaan oli jo kirjoituksia aiheesta.
    Hommasin ton Clutch Sure grip internals Repair Kit ja Posi Rebuild Rear Differential Clutch Kit.
    http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Mopar-8- ... 240%3A1318
    http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Mopar-8- ... 240%3A1318

    Niin kysymykseni on
    -kasataanko noi levyt kuivina
    -mikä momentti noissa "kannen"pulteissa
    http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Very-Nic ... 240%3A1318
    Noi kahdeksan(8)pulttia tos päällä.

    Purin ton lukkoni niin jumalatonta töhnää noitten levyjen välissä mut lukko ei luistanut eikä pitänyt ääntä.
     
  2. rt68

    rt68 1st gear

    Voitele ne levyt ja muutkin sisäkalut peräöljyllä tai voit tehdä jo valmiiksi peräöljyn ja lukkoperälisäaineen seoksen mitä käytät.
    Ne pultit on 35-45 ft/lbs
    Oliko Dartissa alkuperäinen lukko paikallaan? Siinähän pitäisi silloin olla nuo pitkä rihlaiset tasauspyörästön hammaspyörät eli samanlaiset kuin tuossa sarjassa sillä 68 on ainut vuosimalli milloin niitä on käytetty. Mikäs vika vanhassa lukossa oli kun tuon sarjan hommasit?
     
  3. RAAKA

    RAAKA 1st gear

    On -67 levylukko niis ne tuplarihlat.
    On noi pikkurattaat ja levyjen rihlat ja myös noi levyt kuluneet.
    Tota tummaa mönjää ihmettelin mitä oli tiukassa pestä pois kun muutoin öljyt oli kirkkaat olisko jo alkaneet "palamaan"
    Jep kiitos tiedoista.
     
  4. rt68

    rt68 1st gear

    Mönjää muodostuu aikaa myöten levyistä, välityksestä sekä laakereista irtoavan metallin vaikutuksesta sekä öljyn vanhenemisesta ja tuonne lukon sisälle se pyrkii pakkautumaan kun sieltä ei peräöljy paljoa sitä huuhtele. Tuosta omasta pikkarista kun purin perän niin siellä ei ollut öljystä enää tietoakaan vaan ympäriinsä sellainen kuivanut musta pikikerros joka piti vuolemalla irrotella ja loput liuotella moottoripesuaineella irti. Auto oli luultavasti seissyt tosi pitkään sillä esim. perän sisukset oli pesun jälkeen kuin uudet.
    Ostitko Moparin omat teräslevyt? Sarjassahan ei levyjä tule mukana.
     
  5. RAAKA

    RAAKA 1st gear

    Joo noi moparin levyt.
    Miksköhän ameriikan Joet ei laita noita levyjä samaan kittiin vaan taitaa hinta nousta niin kovaksi et harkintaan menee uuden lukon hankinta :odroll:
    Tais meikäläinenkin mennä tohon myyntikikkaan et osta ensiksi toi kitti voi voi eihän siitä tule hyvä jos sulla ei ole noita levyjä joten osta nekin.
     

Kerro tästä muillekin!