Mopar meet 2003

Ketju osiossa 'Finnish Mopar Association ry', aloittaja Blower, 7.6.2003.

  1. Blower

    Blower 1st gear

    Ketä on lähdössä 27-29.6.03 Mopar meettiin Ikaalisiin? Ajo päivähän on lauantaina 28.6 ja paikka Hämeenkyrön lentokenttä. Leirintä aluen Ikaalisissa, Toivolansaaressa. (ohjelmaa jo perjantai iltana)

    Ite oon ainakin lähdössä tonne Chargerilla sudittelemaan, toivottavasti on vielä hyvinkään kisan jäljiltä ehjä.
     
  2. Anonymous

    Anonymous Guest

    Onko moppemeet tarkoitettu myös ei jäsenille.
     
  3. roope

    roope Gearhead

    Kilvan ajo ja leiriytyminen Moparmeetissä on tarkoitettu ainoastaan jäsenille.Paikan päällä on mahdollisuus liittyä jäseneksi! Tervetuloa!
     
  4. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    No mähän lupailin tulla sinne kisaan hanslankariks, ja meinaan pitää lupaukseni! Ja sinne hämeenkyrön kentällehän voi tulla seuraamaan vaikkei jäsen oliskaan. Mutta ei kai toi jäsenyyskään niin suuri synti olis?

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: Mopeman 2003-06-09 09:46 ]</font>
     
  5. GTX71

    GTX71 1st gear

    Jos ei ihan mahotonta keliä ole, käännetään Satelliten keula Ikaalista kohti... Ajateltiin, että jos tulis särkemään ton kasivarttisen perän lopullisesti, kun ei näköjään muuten saa aikaseks vaihdettua danaa alle!
     
  6. 67

    67 1st gear

    toivottavaahan kuitenkin kai olisi?ettei mitn menis rikki.
    paska matka helssinkiin asti vehkeitä hinailla.(siis meillä)
    mopemanillahan taitaa kokemusta olla? :grin: tosin vuosien takaa.muistelen...
     
  7. Christoffer

    Christoffer Gearhead

    Itse taidan tulla vasta kiihdyttely happeninkeihin,jollen sitten innostu jo aikaisemmin lähtemään ja jos leirintäalueelta vielä tilaa löytyy(tulin perjantai yöllä suomeen että ei ole kerennyt pahemmin mökkejä varailemaan..).

    Tänään ekan kerran aspenilla laillisesti liikenteeseen(muutamia siirtomatkoja..)puoleen toista vuoteen..löytyyköhän lastentauteja..
     
  8. Temppu

    Temppu 1st gear

    Dartti jää vaihdevammaisena (vain pakki puuttuu) telakalle, ja seuraava Hesa cruisinkikin menee nosturin päällä. Kakka juttu.....

    (Ellei joku nyt keksi äkkiä pikakorjaajaa 727:lle.)


    Temppu

    P.S.

    Tietääx kukaan:
    Mistä on kotosin (vuosimalli/kone) A-727, n:eek: 6R150199 ?
     
  9. Anonymous

    Anonymous Guest

    http://www.moparts.com/ub/ubb/Forum12/HTML/000012.html

    Tuolta voisi kokeilla tonkia. Tuollaisen tapaisellakaan numerolla ei kyllä löydy mitään. Katsoit siitä vasemmalta puolelta numeron etkä oikealta?
     
  10. Temppu

    Temppu 1st gear

  11. TeeTee

    TeeTee Gearhead

    Niinkuin tuolla linkissäkin mainittiin, eikö lootan kyljestä löydy sileäksi koneistettua pintaa, jossa meistettyjä numeroita???? Aivan öljypohjan tiivisteen tuntumasta...

    >>Look along the driver's side pan rail. Should have a machined pad with stamped numbers. Look just under the neutral safety switch and fron cooler line.
     
  12. Temppu

    Temppu 1st gear

    Jepulis,
    Oikea litania löytyi sieltä, mistä pitikin. Kiitoksia.
    Toi aiemmin löytämäni numerosarja onnistui hämäämään.

    Temppu
     
  13. 67

    67 1st gear

    kyllähän korjaajia laatikolle olisi,jollei ne ois niin kiireisiä.
     
  14. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Onks se loota irti? Jos on, niin mä voisin ehkä sitä vilkasta. Jos vaan pakki puuttuu, niin todennäköisesti vika liittyy takapantaan.
     
  15. Christoffer

    Christoffer Gearhead

    Juu näköjään laatikko rupeaa liukastelemaan enemmän ja enemmän aspenissa..
    Onkohan noissa korjaus sarjoissa(siis laatikon ei juhannuksen jälkeisiin olotiloihin)paljonkin eroa us-partsista tarjottiin kahta:halvempi(valmistajaa en tajunnut kysyä) oli muistaakseni luokkaa 115€ ja mopar perf karvan alta 200€??

    Ajattelin rohkaista mielen ja levittää loodan sekä ehkäpä jopa saada se toimivana kasaankin hmm..onko jotain vinkkejä??

    Niin joo mitäs turvamääräyksiä radalla on??turvavyöt,kypäräpakkoko??
     
  16. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Turvayöt ja kypäräpakko, sekä tietysti jarrut ja ohjaus täytyy olla. Kuskit selvinpäin, ikkunat ja katot ylhäällä ajon aikana eikä irtotavaraa tai henkilöitä kyydissä.
    Lootasarjoissa eroa on ehkä osien laadussa pikkasen, ja siinä mitä ne sisältää. Lähinnä noi halvemmat tahtoo tulla ilman pantoja, mopsin sarjassa on ainakin etummainen panta mukana. Kyllä niillä halpasarjoillakin pärjää, jos tarvii, niin pantoja saa erikseenkin.
    Ei toi loota niin kaksinen laite ole, etteikö sitä vois itse tehdä, etenkin jos omistaa jonkun tehtaan korjauskirjan. Mä en välttämättä edes purkais sitä kokonaan, eli jättäisin ulostuloakselin paikalleen. Siellä ei mitään sellasta kauheen ihmeellistä ole, joka vaatis purkamista tollasessa tapauksessa. Hännän kuori irtoaa avaamalla (pulttien jälkeen)lootan takakiinnikkeen alla oleva luukku ja levittämällä sen alla olevaa lukkorengasta. Pumpun irrotus onnistuu yleensä aika hyvin kiinnittämällä ketju niihin pariin holeen pultilla joissa on 3/8" kierteet ja ketjust nykäisemällä. Etupanta kannattaa kiristää nahkeeks, ettei kaikki romut tuu syliin samalla. Venttiilikoneiston irrotus ja asennus onnistuu helpoiten hakemalla ulostuloakselia pyörittämällä sellanen paikka missä parkkilukko pääsee lukkiutumaan. Mäntien tiivisteiden vaihto on ehkä hankalin homma operaatiossa, takimmaiseen kytkimeen tarvitset puristinta jolla saat jouset puristettua kasaan lukkorenkaan irroittamiseksi ja kiinnittämiseksi. Sellaisen voi tehdä itsekin vaikka putkesta, ja käyttää ruuvipenkkiä puristamiseen. Männät pitää saada paikalleen ilman suurta voimaa, ja kun ne lumpsahtaa sisään niidien pitää liikkua herkästi. Toinen niistä kytkimistä on tossa suhteessa vähän hankala, mä oon yleensä taittanut liuskamitasta pään ja silklä sitten yrittänyt auttaa ulomman tiivisteen huullosta menemään paikalleen. Puhtaus on tärkeää, venttiilikoneistoa pitää kohdella varovasti ja paineilma on hyvä apu koettaa toimiiko kaikki niinkuin pitää. Tossa noi tärkeimmät "jipot", tietysti täytyy pitää hyvää lukua missä järjestyksessä hilut sisälle kuuluu; digi- tai videokamera on aika jees purkuvaiheessa.
     
  17. Christoffer

    Christoffer Gearhead

    kiitoksia vinkeistä mulla on tuo chryslerin chassis-body service manuaali jossa on aika paljon selostettu loodasta ja ajattelin vielä katsoa jos esim alfamerista saisi vielä jonkun opuksen tuohon 904:seen,jospa niitä ekaks lueskelis,että tulis hiukan hajua mitä tingentangelia sieltä syliin tippuu.

    Niin omassa loodassahan vikana tuntuu olevan se että ykkönen tuntuu luistavan ja kolmonen menee päälle jossain 62km/h tuntumassa(tosin perävälityksestä ei ole mitään hajuakaan,tuntuu 100 vauhdissa kiertävän reippaammin kuin oldsin stw tosin saattaapi noi takapenkin kohdalle loppuvat putketkin hiukan hämätä.Pakki toimii ihan jees.
    Muistaakseni lootan kyljessä luki LA tai ainakin joku sen näköinen töherrys..täytyis investoida uuteen tunkkiin kun tuo puskuritunkki ei ole oikein luotettava eikö nuo isommat hallitunkit mahdu alle(älkää sanoko että pitikö sitä madaltaa niin paljon..)

    Nooh toivottavasti kestää tuo meetti reissun.
     
  18. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Niin, ja niitä tiivisteitä vaihdettaessa kannattaa aina tarkkaan verrata, että uudet tiivisteet on samanlaisia kuin vanhat. Niissä voi olla jotain leveyseroja vuosimallista riippuen, ja kokemukseni mukaan ei väärillä tiivisteillä toimi kovinkaan hyvin....Mutta se lootaremppa kuulostaa tossa sepostuksessakin vaikeemmalta kuin mitä oikeesti on.
     
  19. Christoffer

    Christoffer Gearhead

    juu täytyy keretä voimia ja rohkeutta meetissä ja sitten loota leviäksi..

    Monenko aikaan on porukka menossa tuonne ikaalisiin.Tulempa itsekin jo perjantaina kun oli vielä tilaa..Eilen vähän ennen klo17 oli vielä yksi 4 hengen aitta vapaana(ihan tiedoksi jos jotakuta kiinnostaa)
     
  20. 67

    67 1st gear

    toisaalta meidän pitäisi olla perstaina paikalla,mut ehditään vasta lauantai aamuna suoraan kentälle.kasaan vehkeitä.

    avuliaita ihmisiä kaivataankin paikalle runsaasti.onhan tämä kerho touhua,joten rohkeasti tarjoutumaan avuksi.
     

Kerro tästä muillekin!