mopar motti mullekki...

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja coronetti, 22.9.2003.

  1. Anonymous

    Anonymous Guest

    Muuten hyvä toi Mopemanin konepaketti mut laittasin pykälää pienemmät peltisarjat esim TTi tosin niillä on hintaa :sad:
     
  2. Mopar

    Mopar Gearhead

    Ja alakertaan vielä Cleviten full groove runkolaakerit.
     
  3. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Ehkä johtuu siitä, että mulla on ollut TTI:n sarjat ja henk koht olen sen jälkeen käyttänyt fenderwellejä. 2" primäärion ehkä vähän reilu, mutta riittävä ja noissa fenderwelleissä on yleensä aika pitkät primäärit joka tahtoo pitää kierrokset aika alhaalla.

    ROSSilta löytyy listamännät .990" tapilla tohon '451' koneeseen, #99494 on vakio tappi koolla ja #99495 on tolla pinemmällä. Kumpikin on ihan OK; vakioveivin voi tehdä helposti uivaksi myös vakiokokoiselle tapille käyttämättä puslaa yläpäässä, sillä säästää ehkä muutaman markan ja painoero vakioveiviä käytettäessä on nolla, koska .990" tappinen mäntä on pikkasen painavampi (530g vs 520g vs vakio stanu mäntä 860g! Vakiotappi 220g, ROSSin vakio .990 tappi 149g, ja 1.094 tappi 162 g. Lisäks tulee vielä se puslan paino tolle .990" tapille + hinta + asennus, joten toi rokkis tappikoko on ehkä kuitenkin fiksuin vakioveivejä käytettäessä). Jos aftermarket veivejä meinaat, niin sitten ota ne ja männät .990" tapilla.

    Vanhemmat akselit oli erilaisella turbiinin kiinnityksellä, akselin pää tulee pidemmälle lohkon perästä ja niissä on kahdeksan kierteetöntä reikää. Noissa systeemeissä turbiinissa oli studit jotka tuli akselin reikiin, ja laipan ja lohkon väliin mutterit. ELi systeemi on ihan eri. On myös 8-pulttisia "ralli" akseleita joissa siis on kierteet niissä reiissä, mutta sellaseen ei ihan joka päivä törmää. Vakiona niitä oli 426 Hemeissä. Fullgroovien saatavuus b-lohkoon on mulle vähän hämärän peitossa; jos ei niitä oo tarjolla niin en olis asiasta kauheen huolestunut, tavalliset toimii myös.

    Osia ostaessa kannattaa kysyä niitä monesta eri paikasta. Veikkaan, että ruotsi on suht kilpailukykyinen kun kruunun arvo on kehno ja toimittaminen tai vaikka hakeminen sieltä on helppoa. Kannattaa myös kysyä toimitusajat, ja todelliset sellaset eikä mitään "jalka oven väliin" mainosta. Samoin jenkeistä kantsii kysyä, Muscle Motorsissa on hyvät hinnat ROSS männille ja muutenkin kelpo hintoja + palvelua, ja saa neuvoja kun kysyessään. Samoin mun suosikki paikka, Straigthline performance; ei ehkä halvin, mutta palvelu pelaa ja saa mitä haluaa ja tilaa. Ja lopuks laskea mitä ne tarjoukset tarkoittaa, sekä marssia kotimaan liikkeisiin (part corner) ja kysäistä saiskos liki samaan hintaan? Ei ehkä saa, mutta kantsii kysyä. Sen nokka valinnan kanssa kantsii sitten pysähtyä tosiaan vähän pidemmäks aikaa, ja miettiä mitä siltä haluaa.

    http://www.straightline-perf.com/
    http://www.musclemotorsracing.com/muscle/
     
  4. Mopar

    Mopar Gearhead

    rb full groove clevitet ms877p $69,69, kun vakiot on $67,95, eli suurin pyörtein saman hintaset.
    bb:n full groovet on ms876p ja näyttä olevan $67,95. Nämä siis summitin hintoja, mutta saa siitä noin tuntua.
     
  5. coronetti

    coronetti 1st gear

    eli siis toi kuuspulttinen akseli on ihan tavallinen 440 akseli,ja vanhemmissa on 8 pulttinen ymmärsinkö? jos hinta jenkeissä 0n esim 500$ niin paljonko se tulee maksamaan kun se on mulla, mitä lisäkuluja tulee, rahdin ym?aftermarket veivit olis suunnitelmissa kyllä.pakosarjat mulla on itsetehdyt jostain ruostumattomasta,kulkevat yläpuolelta etupyörien takaa ales, 4 tuumaa ulostulo.msd 6 al on ja msd johdot,msd puola,uutta. eli paljon ei enää puutu.kaasareita ostin uusia jonkun aikaa sitten kaksi holley 600dp,mutta taitavat jäädä nyt johonkin toiseen projektiin,tunnelraminkin menin myymään, eipä se olisi kyllä käynytkään kun se oli 440:sestä.perä menee uusiksi kun ei ole lukkoo ja välitys on joku 2.7 tai jotain heh.vetoakselit jäivät lyhyeksi kun jouduin tekemään 3cm leveämmän banjon ku renkaat ottivat piru kiinni kotelon sisä reunoihin.joten vetoakselit jäivät vahän lyhyiksi ja eivät yltä kokonaan poorien pohjaan,pelkään ettei kestä enää.renkaat on 18.5 tuumaa joten valmiita akseleita vaikea löytää.... asiaan, niistä hinnoista? mitkä toimitus ajat suunnilleen (kuukausi vai puoli vuotta).löin muute äsken vararalla rormee ja halkes koko peukun pää, jos jotain se kiinnostaa....voin tietty laittaa tälle palstalle kuulumisia sormestani...hahhah
     
  6. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Joo, noin se akseli homma menee.
    Toi on vähän vaikee sanoa, että mitä 500$ osa tulee maksamaan, se riippuu täysin rahdin hinnasta. Mutta, jos tilaat tollasen isomman satsin, niin rahtia tullee päälle tavarasta riippuen 10-20% osien hinnasta, ja siihen päälle sitten 22% ALV:tä ja muutama prosentti tullia. Eli veikkaan, että tän hetken valuuttakursseilla eurokertoimeks tulee n. 1.30, ehkä jopa vähempi. Jenkkilästä tilaamisen etuna on se, että sieltä todennäköisesti saat kaiken suoraan hyllystä ja kamat tulee n. viikossa.
     
  7. coronetti

    coronetti 1st gear

    soittelin fin amin hinnat ylös ja tuovat wicekoa ja hinta 451 stroker takomäntä 990e ja cat h prof veivit 1000e ja edelbrock kannet täydellisenä 2450e ja olivat perus kannet.suositteli parempia toisen merkkisiä kansia mutta merkit meni ohi korvien.kalliina paikkana olen pitänyt sitä joten eiköhän nuo saa suomesta jostain halvemmallakin.jenkeistä tilaamalla aika paljon halvemmalla saa varmaa.

    kanget olikin eaglen

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: coronetti 2003-09-25 17:39 ]</font>
     
  8. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Joo, se on liikeyritys; on kertoimet kohdallaan. Etenkin kun ottaa huomioon, ettei ne noista palikoista maksa jenkeissä sitä mitä sinä maksat. Älä ihan heti usko niiden toisten kansien paremmuutta, useimmat aftermarket kannet vaatii vähän-paljon työtä ollakseen yhtä hyvät kun noi Edelbrockit suoraan paketista. Edelbrockeissa ei tosin oo kauheen paljoa virityspotentiaalia, ja useimmista muista saa kyllä paremmat kun noista, mutta se maksaa. Markkinoille on myös tulossa uudet Bulldog merkkiset kannet jotka toiminee paketista paremmin kun edelbrockit, mutta hintaa tulee olemaan n. 1.5 kertaa enempi.
     
  9. B1

    B1 1st gear

    Jos nyt meinaa panostaa vähän rahaa ja aikaa koneesn niin eikö kanatta osta B1:set kanneksi?
    Niin ei tarvitse heti ostaa paremat.:wink:
     
  10. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Ei kannata, mieluummin Brewerit tai sitten B1/TS:t. Original bee ykkösissä on venttiilikoneisto-ongelmia, ja venttiilitkin on liian lähellä mäntiä.

    Oikeesti, ne ei välttämättä oo paras valinta ton kokoseen moottoriin; kanavaikkuna on kooltaan paremmin ehkä johonkin 600 kokoiseen koneeseen sopiva nykytyylin mukaan.

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: Mopeman 2003-09-25 16:12 ]</font>
     
  11. Anonymous

    Anonymous Guest

    Hughes Engines inc lupaa aika paljon juuri markkinoille tulleille omille kansilleen. Parempi virtaus kuin Indyn vakio 440-1:llä pienemmellä port volumella, 75cc palotila ja saman verran virtausta kuin Hughesin myymällä Stage III Edelbrockilla (2400$, vakio edelbrock 1300$). Hintaa tällä ihmeellä pitäisi olla 1850$ / 2kpl

    Hughes on erikoistunut lähinnä Chrylerin venakoineiston komponentteihin. Hyvää mainospuhetta ainakin nokka-akselien FAQ:ssa. :wink:
     
  12. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Ne ei oo hughesin kannet, vaan noi Bulldogit joista aiemmin mainitsin. Niitä tulee myös saamaan muista paikoista, mutta tällä hetkellä ei vielä ole toimitettu yhtäkään paria. Pitäis olla ihan lähitulevaisuudessa saatavilla, mutta...Ja kun ensimmäistä kantta ei oo vieläkään näkynyt, niin on vähän vaikee sanoa mihin ne todellisuudessa pystyy. Hughes on ollut hyvä käyttämään numeroita ennenkin, mutta noiden kansien osalta siihen ei kukaan muu tavarantoimittaja eikä kansien valmistaja pysty. Noista nokista sen verran, että noi Hughesin "mopar" nokat oli aivan viime aikoihin asti itseasiassa Englen nokkia, mutta sen hughes unohti mainita. Nyttemmin heidän nokkatoimittaja, ja sen myötä myös specsit ovat hitusen muuttuneet.

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: Mopeman 2003-09-25 16:32 ]</font>
     
  13. coronetti

    coronetti 1st gear

    pitääköhän paikkansa kun fin amissa väittivät että moparin isoon ei saa kuin yhtä ja ainoaa kansimallia?siis edelbrockilta

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: coronetti 2003-09-25 17:46 ]</font>
     
  14. Jake

    Jake Gearhead

  15. Anonymous

    Anonymous Guest

    Ja älkää unohtako Moparin omia alukansia, hinnasta ei ole tosin tietoa vs edelbrock.
    Missäs hinnoissa alumiinilohkot pyörii jenkeissä?
     
  16. Anonymous

    Anonymous Guest

    Kuola valuu suusta, kun käy kattomassa esim Keith Blackin sivuja....
     
  17. Anonymous

    Anonymous Guest

    Tai Indyn sivuja, tekeekä muut mopariin alulohkoja kuin nuo kaksi. Hmmm Viper Gts-R alulohko 4900$...
     
  18. coronetti

    coronetti 1st gear

    olis tiedossa täydellinen alumiinihemi pumpulla..... hahh. mut enköhän kokeile ensin tätä konetta hommailla. mikäs jos pinkkaa olis ni ilta menis hyvin osia tilailles ja ihailles... oliskohan toi team g passeli kuitenkin vai joku toinen?part corneris makso 360e tilasin ja piti tulla viikon sisällä mut kolme kuukautta ja tuli postista lappu että paketti saapunut.....kertokaa lisää osien tilauksesta yksinkertasesti, kun nyt rupee tuntuu et pitää vaan tilata muuten ei onnaa. kun toi enklannin kieli mulla on vähän niinku vaikeahkoa.ja ne kannet, ihan tavalliset edelit vaiko ne stage2 vai 3 . ku ne kakkoset oli vissiin just 440/451 vai riittääkö ne tavan kannet ku onhan ne vähän edullisemmat.

    kiitokset kaikille neuvoja ja linkkejä lähettäneille, SUURI apu on.. ja lisää laittakaa..

    ja saapuuko osat sitten tulliin vai mihin ja sitten sieltä haetaan vai kuinka tapahtuu?
     
  19. Mopar

    Mopar Gearhead

    R:llä kertoivat tuon stroukki akselin hionnan ja painotuksen hinta-arvioksi noin 450€, ja jos se muutenkin täytyisi hioa ja painottaa, niin eihän tuo pahalta kuulostaisi.
     
  20. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Unohtakaa ne moparin omat alumiinikannet! Ne on kohtuuttoman hintasia ja huono laatusia työn suhteen. disain on sinänsä ihan OK, mutta niihin joutuu kaatamaan rahaa yksien edelbrockien verran tolkuttoman ostohinnan päälle saadakseen ne edes säädyllisiksi. Niissä jotka mä olen nähnyt, ja joista olen kuullut, on kutakuinkin kaikki ollut päin p:tä paketista. Mulla on ollut niitä kyllä itsellänikin, ja muokattuina ne toimii kyllä. Mutta Edelbrock pari maksaa täysinä sen mitä vaikkapa Stage VI pari tyhjinä, ja suoraan paketista Stage VI:t saattaa just ja just piestä vakiot rauta kannet. Tosin, crate moottorien myötä ne muutti pikkasen valuja siten, että ne olis valmiimpia paketista. Uusista ei ton "materiaalivajauksen" takia kuulemma enää saa porttaamalla niin hyviä kun vanhoista valuista.

    Alsalohkoja ei käsittääkseni katukäyttöön tarjoa muut kuin KB ja Indy. Vesitilallisia alumiinilohkojahan on sinänsä ihan mukavasti liikenteessä, koska niitä on käytetty paljon alkkis ja nitrovehkeissäkin. Ne on kuitenkin "märkäputkilohkoja", joita ei oo oikeestaan tarkoitettukaan käytettäväksi vesijäähdytteisinä, ja niiden tiivistyksissä on ollut ongelmia.

    Osien tilaus jenkeistä vaatii kyllä sen, että pystyy kommunikoimaan putiikin kanssa englanniksi ja saa selvitettyä asiat ennenkuin tilaus "virallistetaan", ja rahat vaihtaa omistajaa. Luottokortti on lähes pakollinen.
     

Kerro tästä muillekin!