Mopar ohjaussimpukan modifiointia suomessa?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Ohjauslaitteet', aloittaja Kapteenikosmos, 13.1.2010.

  1. Kapteenikosmos

    Kapteenikosmos Gearhead

    Onko kellään tietoa, että löytyykö suomesta sellasia kavereita jotka ois remontoinu esim moparin simpukoita ja samalla päivittäny sisuskaluja siten, että ohjausta saadaan jämäkämmäks? Eli siis tyyliin Firmfeelin ja steer & gearin päivitetyt simpukat jenkkilässä.

    Hullulta tuntuu tuolta asti tilailla tollasta hommaa kun luulis, että suomestakin löytyy tekijöitä.
     
  2. HÖTSÖ

    HÖTSÖ Gearhead

    Simpukka

    No joo. kerran olen yhden purkanut siten että jäi ne kuulat sisälle. vaihtelin tiivistekumeja ja stefat. Vanha joka hirtti kiinni , purin kokonaan.
     
  3. MJF

    MJF Double Gearhead

    Paksummat jousilevyt on muutamaan simpukkaan vaihdettu. En oo muilla modatuilla ajanu, mutta parempia nuo on ollu mitä vakiot.
     
  4. Kapteenikosmos

    Kapteenikosmos Gearhead

    Omaani laitoin tuplajouset. Vaikutuksen näkee joskus kunhan saan palikat paikalle autoon ja testaamaan. Sikäli hauskaa oli se, että Amerikan Bubba oli vahingossa rapuloissaan laittanu toiselle puolelle tuplat jo kasausvaiheessa eli siis toisella puolella oli yks ~0.2mm jous ja toisella puolella kaks.

    En oo koskaan kyseistä autoa ajanut jossa simpukka oli eli en osaa sanoa kuinka eksoottinen kokemus on ollut. Kaiken järjen mukaan on tehostanu toiseen suuntaan aika lailla erilailla kuin toiseen. Toisaalta, tollasta virhettähän pystyy periaatteessa vähän kompensoimaan siirtelemällä sitä tehostusventtiiliä tois puoleiseks, kuitenkin siten, että ei ittekseen pyöri.
     

Kerro tästä muillekin!