mopar pornoa ?!

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Ebody and irony, 26.12.2007.

  1. Mutku

    Mutku Gearhead

    Joo, kovasti kiinnostaisi nyt tietää lisää tuosta autosta. Toivottavasti omistaja valottaa asioiden eli auton tietojen ja omistushistorian oikeaa tilaa.

    Ennen totuuden kirveen putoamista optimistihaaveilija olettaa tuon olevan se "New Yorkin solttupojan ´69 tehty Challenger". Eli todennäköisyys alkaa kohta olla jo helposti lottovoiton luokkaa (ei rahallisesti sinne päinkään, vaan ihan vaan todennäköisyys, heh), että tuo on Saksassa käynyt jenkkisotilaan peli:

    - jos 1970 RT-malleja on tehty vaikka 9067 kpl
    - joista valkoisia vaikka 301 kpl
    - kuinka monessa niistä oli sininen sisusta?
    - ja sininen raita kyljessä?
    - ja moniko myytiin New Yorkissa?

    Heh. Soon perjantai ;-)

    Eipä se tarvi kun nykyisen omistaja kirjottaa, että ollu alunperin punanen ´73 ja kutosella niin loppuu haihattelu, heh.

    Kuitennii kuva sen sotilaan RT:stä, tuo suttuinen kuva komennukseltaan Saksasta. Jawohl!

    [​IMG]
     
  2. klunssila

    klunssila Gearhead

  3. Harri S

    Harri S Double Gearhead

    Raidat ei oo samat, toisessa listalinjan yläpuolella ja toisessa alapuolella.
    Tod.näk ei siis sama auto.
     
  4. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

  5. fordgranada

    fordgranada 3rd gear

    noi valkoset 70 challet tuo muistoja mieleen,,
    nyt katselen rt/se challea ja gator grain olis iso plus.
    pienet on vaateet,,
    ja sitte kait vanhaks tullu kun original fender tag vähintää olis kiva .
    tummavihreä+gator grain rt/se olis tyylikäs.-tuollaine olis moparts sivustolla mutt ei viel ainakaa myynnissä...
     
  6. hzemax

    hzemax Double Gearhead

    Tottakai kiinnostaa, mut ei toi koppa oo kovin kustannustehokas jos aikoo ajaa tosi kovaa. Menee koppaan rajusti rahaa. Itte kyhään riuskaa aspenia autotallissa.

    1500 aspenista on ok hinta, siitähän voi tehdä melkein mitä vaan.

    Siis 76-77 tarkotin. Isolohkojakin on nähty, ainaski stripillä.
     
  7. klunssila

    klunssila Gearhead

  8. Harri S

    Harri S Double Gearhead

    Kyllä omasta mielestäni E-kori tulee kuitenkin lopulta halvemmaksi ja erityisesti helpommaksi, kuin nuo pienemmät ja uudemmat kopat. Aspenissa menee lähes kaikki vaihtoon, lisänä tilan ahtaus ja se, ettei siihen ole tarjolla kuin murto-osa performance palikkaa kuin E-koriin.
    Olen tuossa itse laskeskellut, että 6-7 tonnia menee helposti, ennen kuin omassani olis tuo 400 isolohko laillisesti keulalla ja niin tehtynä, ettei voimansiirto porsi ekojen vetojen aikana ja siihen kun lisää työmäärän, niin ollaan helposti hinnoissa, millä irtoaa Hämeenlinnaan tuotuna kohtuutyöllä jo islohkoksi jenkeissä muutettu esim. C-moottorikoodin E-body ja siis teknisesti samanlainen kärry. Tämä siis jos tuo VIN-tuijottelu jätetään pois. Toki voihan sieltä tuottaa isolohko Aspenin tai Volaren, mutta kone ei saa olla sitä suurinta mallia, joka kuitenkin menee E-korissa laillisesti vaikka tehostamattomilla rumpujarruilla.

    Kuitenkin siinä Aspenissa laillinen tilavuus ja teho jää alle E-korin ja jos oikein ison tilavuuden kautta tehoja haetaan, niin Aspeni jää, autoon sijoitetussa pääomassa Aspen jää, laillisissa tehoissa jää ja taitaa tuo kokonaispakettikin olla lopulta painavampi, vrt moottorin koko ja jää siis lisää. Ainakin siis tuossa kustannustehokkuudessa.

    Tämä nyt on tällaista kokonaispohdintaa omien kokemusten pohjalta, joka ei kuitenkaan tarkoita välttämättä sitä, että se relisoituisi loppuun asti omalla kohdallani. Kuitenkin jos asia olis toisin päin, niin kuin tuossa itse perustelin, olis maailmalla lineupit kansoitettu erilaisilla kopilla Moparien osalta. Dare to be different?

    (Vi...u mitä koodikieltä sitä taas näin aamutuimaan suoltaa ja lopetan tämän OT:n tähän, jatketaan siis otsikon korimallien alla.)
     
  9. MudMax

    MudMax Gearhead

    Toinen kuva on vuodelta 1969 ja toinen 2014, eikä listalinjan yläpuolelle ole olemassa tehtaan täyspitkää raitaa, joten ei vielä lopeteta neulan etsimistä heinäsuovasta :)
    Takavanteet taitaa olla samanlaiset? (melkein yhtävarma tuntomerkki kuin raidatkin)
     
  10. Z11

    Z11 Gearhead

    Toi sininen sivuraita on niiiiiin harvinainen, ett jos 69 kuvassa se on (eli tehtaalta) ja nyt löytyy sama FT:stä, niin auto voinee olla samakin.
     
  11. K_Sa

    K_Sa Gearhead

  12. 4spdBcuda

    4spdBcuda Gearhead

    Eikö tuo kärryssä oleva auto ollut nettiautossa vielä alkuviikolla....
     
  13. ilu100

    ilu100 Gearhead

    Minunki mielestä oli Keravalta nettiautos samanoloinen tarjolla...
     
  14. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

  15. BRAKE DRUM

    BRAKE DRUM Double Gearhead

  16. klunssila

    klunssila Gearhead

  17. Miksu.1g

    Miksu.1g Gearhead

    ^ ylemmän linkin omistaja poisti reserven puolilta öin suomen aikaa. (Kirjoittee tuolla somessa)
    Halvallahan tuo meni. ?

    Melkein tuli suomeen ;-)
     
  18. Miksu.1g

    Miksu.1g Gearhead

    Olisko kellään myydä rimblow rattia ?

    Tarvittaessa annetaan vaihdossa woodgrain tai tuffi, mutta mieluiten ostaisin rahalla :)

    Linkki vinkitkin ois tervetulleita.
     
  19. Miksu.1g

    Miksu.1g Gearhead

  20. Z11

    Z11 Gearhead

    Taitaa yks rim blow olla varastossa, kuntoa en muista, varmaan poikki muutamasta kohtaa, mutta OEM se on. muistaakseni keskiö puuttui tai oli ainaskin dodgen rinkula puutteellinen.
     

Kerro tästä muillekin!