mopar pornoa ?!

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Ebody and irony, 26.12.2007.

  1. MJF

    MJF Double Gearhead

    Neliovisen 71 coronetin korikehikkoon tuota Cudaa on alettukin tekemään. Mielenkiinnolla kyllä ootan minkä näköinen on valmiina :)
     
  2. tniitty

    tniitty Gearhead

    hieno homma toi setti. meillä on pirkkalassa vastaava jutska mun ja naapurin e-bodyt ollu kans samaan aikaan samassa tehtaassa ja nyt raja naapureina ja samassa tallissa.
     
  3. Miksu.1g

    Miksu.1g Gearhead

    ACS Ebodyt

    1970 Barracuda 5,7 HEMI

    [​IMG]

    [​IMG]

    1971 426 HEMI Challenger
    [​IMG]

    [​IMG]

    1971 Barracuda 440
    [​IMG]

    [​IMG]

    1970 Cuda 340
    TOP 10

    [​IMG]

    [​IMG]

    1970 Barra/cuda drag race

    [​IMG]
     
  4. Mutku

    Mutku Gearhead

    Hienoa. Xmopar ja MudMax sen jo kulminoi: tuo NE-rekkarinen burnt orange auto se taitaa tosiaan olla.

    ACS:ssä näytti olevan perin hienoja E-korisia esillä. Se kullanruskea (? minä puusilmä osaa mitään värejä oikein nimetä?) ´70 Cuda 340 oli kyllä aikas helmi!
     
  5. RS23V0E

    RS23V0E 2nd gear

    Päivän teema. Talvilomapäivän vois viettää huonomminkin. Kuva ei tee autolle oikeutta. Erittäin hieno "almost original sheet metal" -yksilö. Panisin.

    [​IMG]
     
  6. Bowhill

    Bowhill 3rd gear

    .....
     
  7. Jymy70

    Jymy70 Gearhead

    mulla kun on tää fixaatio T/A:n SPD päivään fender tagissa, niin mahtaako tämä olla 403?
     
  8. carkoivi

    carkoivi 3rd gear

    Eikö tolla olisi jo tempassu Haaparannan kautta ajamalla kotiin ;=)
     
  9. Bowhill

    Bowhill 3rd gear

    .....
     
  10. RS23V0E

    RS23V0E 2nd gear

    15.04 tais olla T/A:n synttärit. Rahamiehet taas siellä huutelee paksuine pörsseineen. Meillä maksaa talot ton verran.
     
  11. sämpy

    sämpy Double Gearhead

    Tääl kun on näit kiiltokuvia, niin laitetaan tuommonen tänpäivänen "before" kuva kesäkäyttiksestä.
    Toivottavasti päästään kesään mennessä ottamaan niitä "after" kuviakin.
    [​IMG]
     
  12. RS23V0E

    RS23V0E 2nd gear

    Ei ne itsestään synny - siis "kiiltokuvat". Mitä ne sitten ikinä onkaan. Synnytyksen tuska on tuttu. Hiki on tullut ja silti niistä on tullut aina pettymyksiä.
     
  13. VilleTre

    VilleTre 3rd gear

    On sulla Sämpy yksi asia puolellasi, se on tuo korirakenne! Harvallapa on avo-auto!
     
  14. Mutku

    Mutku Gearhead

    ^^kyllä nuo PPR Cudan kuvat aina vaan sykähdyttää. Ei kande tuntea pettymystä.

    Yks vanhempi tieteenharjoittaja sanoi kerran: "jos tähtää kymppiin ja tulee 10 miikka, niin se on hiton hyvä lopputulos".

    Pehmennys loppuun: minä en löydä tuosta PPR Cuda -autosta sitä miikkaakaan, kympin kyllä.
     
  15. klunssila

    klunssila Gearhead

    Oma T/A on myös 415 auto, eli kohtahan synttäreitä pääsee juhlimaan.
     
  16. sämpy

    sämpy Double Gearhead

    Tuli tosta omast kärrystä mieleen, että tuollaisiahan nuo tuppasi olemaan 80-90-luvulla. Vanhemmatkin jenkkiharrastajat oli ehkä 30-vuotiaita, niin ei silloin ollut monilla edes omaa taloa, mistää isosta tallista puhumattakaan. Remppaa tehtiin jossain vuokranavetassa, osilla jotka onnistuttiin saamaan. Viimeistään perheen perustaminen pysäytti useimpien rakentelut tykkänään. Ne muutamat jotka oikeasti tehtiin näyttelykuntoon onkin sitten nähty veekasin sivuilla.

    Nyt on sitten monilla ihan varta vasten rakennetut harrastetilat, korigrillit, ja osat tilataan itse kotisohvalta ympäri maailmaa. Lapsetkin on potkittu ovesta pihalle tai töistä jää rahaa niin että pystyy teettämään. Puhalluskaappeja, sorveja ja kunnon peltiseppävälineitä on jokatoisella. Kyllähän se sitten näkyy lopputuloksessa.

    Vaikka kaikki aika ja raha mikä vaan irtos noihin laitettiin aiemminkin, se ei muutu mihinkään.
     
  17. arskazone

    arskazone Double Gearhead

    'sämpy' noinhan se oli 'ennen vanhaan',sillo ei ollu myöskään taiwanin
    repro-osia,korjauspeltiä tehtiin suorasta pellistä.Peltiukot oli usein
    hyvinkin taitavia,oli vähän niinku pakko olla.Mulla on tullut ajatus että
    ovatko 'katoava luonnonvara'? Tosin kun täällä ja näyttelyissä katselee
    laitteita,osaavaa kättä löytyy yhä,ajat vaan pikkasen toiset.
    Tukholmassa liikkui talvipakkasessakin AITO Challenger AVO HEMI 70 huh,heh.
     
  18. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Ennen vanhaan ei myöskään ollut montaa minunlaistani jotka ( yrittävät) saada leivän näiden autojen kunnostamisesta. Nykyjään meitä on, useita ja me osaamisellamme mahdollistamme toisille tavan saada haluamansa. Silti olemme kaukana naapurimaastamme tai jenkkilästä jossa tämä asiakasautojen rakentamisella on todella pitkät perinteet. Niin tasollisesti kuin

    Ja tiloilla sekä työkaluilla mahdollistetaan mahd. hyvä työnlaatu sekä siihen käytetty aika.

    On hyvä että on olemassa oppilaitoksia kuten Jämsä jossa tätä kuolevaa osaamista opetetaan.

    Teemulle nöyrä kiitos että saan näyttää osaamistani.
    Nyt sohvalla 38c kuumessa joten hiljasta pitelee..
     
  19. RS23V0E

    RS23V0E 2nd gear

    Eipä ole ikävä sitä aikaa 1980 -luvulla, kun lämmitin 11 kilon kaasupullolla -30 asteisen kimppatallin - 20 asteiseksi pystyäkseni maalaamaan El Caminon kutosen tilalle Ruotsista hakemani Letukan 327:n. Maalaus Pekka Leinon ohjeiden mukaan... tietysti! PeLe kertoi Karjuva Katurotta -artikkelissa, että mustalla Miranolilla ja taitavalla pensselityöskentelyllä saa pinnan muistuttamaan ruiskumaalausta. Ei se kyllä siltä näyttänyt omien pikku kätösten tuotoksena eli pettymyshän siitä(kin) tuli.

    Tosin olen jälkeenpäin miettinyt, että PeLe puhui muutenkin omiaan. Hän kertoi kustomoivansa Corveten siitä syystä, että auton entisöinti on liian yksinkertainen ja mekaaninen suoritus. Väittäisin nykyvalossa, että paskapuhetta. (Tämä loppu oli siis kevennys. Selvennyksenä tosikoille, koska satiiri on vaikea laji.)
     
  20. sämpy

    sämpy Double Gearhead

    Joo kyllä noihin silti tunteja meni, tuo onneton maalauskin vei aikaa, kun Tarjoustalosta ostettu tasohiomakone oli ehtoopuolella yhden päivän jälkeen ja piti 2-5 minuutin käytön jälkeen ruuvata auki ja putsailla ankkuri ja ihmetellä laakereita ja taas suostui hiomaan pari minuuttia. Loppupohjat ja kitin hionnat tehtiin puukapulalla tylsällä paperilla.

    Nyt saa samassa ajassa jokseenkin toisentasoista jälkeä.

    Tosin tykkään edelleen enempi pensselimaaluusta, se on jotenkin terapeuttista hommaa ruiskumaalaukseen verrattuna. Etukelkan ja kaikki tukivarret pensselöin Mastonin hammerilla, joka on mielestäni parhaita pensselimaaleja ja siliää helposti liki ruiskutasoiseksi.

    Moottorista voisi tehdä aniliininpunaisen tai retuliinin, ettei mene liian ryppyotsaiseksi. Ehkä sitten Miranolilla? :D
     

Kerro tästä muillekin!