mopar pornoa ?!

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Ebody and irony, 26.12.2007.

  1. fordgranada

    fordgranada 3rd gear

    fitta svenska
     
  2. Riuska-Petteri

    Riuska-Petteri 3rd gear

    Kyselin myöskin sisäkuvia Gunnarilta joku aika sitten, lupasi niitä laittaa...eipä ole vielä tullut :eek:

    Tuolla edellisen omistajan (auton Ruotsiin tuoneen) kuvia:

    http://www.garaget.org/?car=372121


    Gunnar oli kuitenkin päivittänyt tuota Blocketin ilmoitusta uusilla kuvilla, tälläkin kertaa ulkoapäin :rotfl:

    [​IMG]
     
  3. LUM-1

    LUM-1 Gearhead

    nyt se vastas että myy bulvaanin kautta eli pitäs löytää joku svedu joka ois välissä :eek: hyi :poff:

    sisäkuvat ois kyllä jees ja vanteet vaihtoon heti :odroll:
     
  4. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Asiallisen näköinen peli. Onkohan tuo hevonen kalvanut sisustan rikki, kun ei ole kuvia?

    Jos tuon ostaisin, niin takaspoileri saisi kyllä heti lähteä. Ei vaan sovi, vaikka olisi kuinka tehtaan "hieno" lisävaruste.

    Ja vanteet myös. vaikka onkin periaatteessa hienot, mutta liian isot.
     
  5. JJ

    JJ Gearhead

    Kaverilta voisi löytyä tuommoiset myytäväksi asti,
    Charger 1969 aidolla hemillä
    Challenger 1970 Mr kilvissä
     
  6. palotila

    palotila Gearhead

    "nyt se vastas että myy bulvaanin kautta eli pitäs löytää joku svedu joka ois välissä hyi "
    Kaveri haki mersun örebrosta tälläiseltä, http://www.vip-bilar.se . Ottaa tommosen väliin jos ei muuten saa kauppaa.
     
  7. Riuska-Petteri

    Riuska-Petteri 3rd gear

    Vinkkaa kaverillesi että tarjoaa mulle vaikka yv:llä tuota Challea, Hemi-Charger on kaiketi maksukyvyn yläpuolella :poff:
     
  8. Rytsola

    Rytsola 2nd gear

    Olipa hyvä kun otit jutuksi tuon orkkis kellon. Mulla oli pimeenä ja meinasin jo tilata uuden. Sun juttus perusteella aloin kaivaa kelloa esiin ja ruveta kellosepäksi. Ensin puolituntia toimintaperiaatteen tutkiskelua, sitten vian paikallistus ja korjaus. Puhdistus ja hiven aseöljyä, nyt kloksahtaa aidosti 1½ minuutin välein niinku pitääkin :wink:
    Kellossa on kela jossa kärjet kun kärjet kohtaa kela saa virtaa ja "kloksauttaa" jousikuormitetun rattaan varttikierrosta. Jousi toimii taas koneiston voimana. Hieno systeemi ja mukava klonks :rotfl:
    Olkoon tuossa koekäytössä päivän kaksi. Minä mietiskelen mihkä sen säästyneen 120 egee laittais.....
    [​IMG]
     
  9. fordgranada

    fordgranada 3rd gear

    Laitoin sulle yv Rytsola :) mulla ei kello "klonksu" vieläkään,,pakko saada se pian toimii niinku kuuluu ..
    Tuo keltainen hieno challe
    Mun makuuni vanteet on kamalat aivan liian isot pitää olla 14" tai 15" ei muita.
    Takaspoileri ei oo mikää erityisen kaunis ainoastaan t/a challen spoileri on ok e-bodyyn
     
  10. sämpy

    sämpy Double Gearhead

    Minähän sitä vanhaa kelloa tärvelsin.. jossa oli joku ammattikelloseppä jättänyt viipottimen laakeroinnin väljäksi ja viipotin oli pois paikoiltaan ja jousi ottanut itteensä. Sitä sitten koitettiin hakea viipottimen laakerointia sopivaan tiukkuuteen mutta oliko kärsinyt kun ei siitä enää kunnollista saanut. Kävi ehkä tunnin mutta aina jossain vaiheessa jämähti. Sähköpuoli pelas kyllä. Otettiin sitten säätönupilta sellanen jäykistysrataskin pois, että toimisi herkemmin. Mutta ei jaksanut viipotella.
    Käytin siihen silikonipohjaista kopiokone-voiteluainetta ettei kerää likaa, nää on aika tarkkoja että olisin hiukan varovainen aseöljyn kanssa..
     
  11. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Wheeler Dealer -ohjelmassa se pitkänhuiskea Ed China, korjasi kätevästi -65 Corvetten kellon.
    En nyt muista mikä siinä oli vikana, mutta ei ne ole niin hankalia kuin luulisi. Youtubessa saattaa olla hyviä vinkkejä. Melko sama toimintaperiaate noissa on, merkistä riippumatta.
     
  12. sämpy

    sämpy Double Gearhead

    Olikohan siinä vikana justiinsa sähköpuoli, eli kärjet likaiset. Niistä kannattaa aloittaa, kärjet kun saa kontaktin, niin ampuu jousta tietyn matkan joka jaksaa viedä sitten taas sen minuutin pari, kunnes kärjet tulee taas kontaktiin.
    Tuo viipotinvika oli tosiaan haastavimpia mitä itselle tullut vastaan. Sen täytyy olla todella herkkäliikkeinen, lähestulkoon "kellua ilmassa"
     
  13. SB 340

    SB 340 2nd gear

    Mää vein oman kellon aikanaan oikein näytille kellosepälle, joka katteli sitä vähän aikaa ja sano ettei oikein osaa tehä sille mitään. Pyörittelin ite sitä tossa pöydällä aikani, puhdistelin ja varovasti öljyilin. Pienella patterilla aina v'lillä testailin, niin lähtihän se lopulta pelittään. Noi kärjet on tosiaan hyvä putsata kunnolla. Mutta jos ei siellä mitään oo rikkunut, eiköhän se puhdistamala siitä lähe. Se kellon ääni on osa ton auton henkee, se pitää saada kyllä sieltä kaivettua..
     
  14. fordgranada

    fordgranada 3rd gear

    Näköjään joskus tästäkin palstasta hyötyä
    En tajunnu että voi vaan kuiva olla
    Aseöljyä niin rupes pikkuhiljaa pelaamaan saa nähdä kuinka kauan...
    Tuntuis että juuri ennen kun kärjet menee kiinni rupeaa hitaammi menemään
    pari kertaa pysähtyi meno juuri ennen kun kärjet kiinni
    Mihinköhän tuo kellon ainoa säätö on ? ajantarkkuus ?
    Nämä on varmaan uutenakin toiminut ekan viisvuotta... meinaan se "pamahdus" oikein heilauttaa sekuntiviisaria ihmettelee että voiko nämä kovin tarkkoja olla.
    Joo se napsahdus olis pakko saada kajuuttaan kun uutenakin napsunut :D
    Kiva huomata ettei oo ainoa jonka mielestä sekin on tärkeä asia :)))
    Sitten mua vaivaa kun tuhkakupinvalo ja mittarinvalot ei toimi niin ja vaihteenvalitsimen valo.
    Noi pimeni samaa aikaan toi mittaristo plus konsoli kun sääteli "panel dimmeriä" tuhkakupinvalosta en tiedä uusi polttimo on kuitenkin,,,niin tietääkö joku tuleeko noihin kaikkiin kolmeen tuon "dimmerin" kautta virta ???
    map light ok hanskalokero ok takakontti ok viivevalo switch panelin päälle plus avainvalo ok
    Tavoite olis että kaikki toimis niinkuin uutena toiminut ei kai se liikaa vaadittu ole.
     
  15. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Challengerissa on niiin hieno ja erikoinen mittarivalaistus, että se pitää nyt ehdottomasti saada kuntoon.
    Ei luulis olevan iso vika, Veikkaan tuota dimmeriä syylliseksi?

    Kokeile ohittaa se, niin todennäköisesti mittarivalot ja vaihdekepin valaistus syttyy.

    Helpompi juttu kun sellaisissa, joissa dimmeri on samassa paketissa kuin valokatkaisin, eli melkein kaikissa muissa jenkeissä.
     
  16. fordgranada

    fordgranada 3rd gear

    Niin se täytyy varmaan kokeilla..tarvii laittaa entisöintiin johonki dimmer tai ostaa uusi. täytyyhä sekin saada toimimaan,,,
     
  17. Rytsola

    Rytsola 2nd gear

    Hienoa että sait kellon pelaan. Se tais olla 50 vuotis huolto.......
    Olen etsiskelly A01 kytkentäkaaviota, tai yleensäkin selkeetä värillistä wiring diagramia, vaan huonolla menestyksellä.
    Kyllähän mv:kin selvän saa, mutta ois jotenkin joutusampaa selvillä kuvatuksilla.
     
  18. sämpy

    sämpy Double Gearhead

    Jos nyt sain mustavalkosista selvää, niin Dimmerin keskinastasta pitäisi lähteä virta vaaleanruskealla johdolla sulakerasian ylärivin oikeanpuolimmaisen sulakkeen alanastaan, josta sulakkeen kautta oranssia johtoa pitkin eri valoille??

    Ilmeisesti dimmerin mustaan pitäisi tulla virta valokatkaisijalta ja keltainen menee jotenkin todella hämärästi ovikatkaisijoille?

    Noi ovikatkaisijat on sellanen systeemi ettei niistä ota helpolla selkoa, katellu tässä useampaakin kytkistä mutta yhestäkään ei nää kunnolla. Onko tuo dimmeri syöttö tuohon ovivalo systeemiin ja miksi ne sen kautta kiertää??

    Aloittaisin mittaamalla mitä virtoja tulee dimmerin eri nastoihin, liitin kiinni. Tuleeko mustaan jännite ja antaako keskinastaan jotain pihalle.
     
  19. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Johtuisiko tuo "hämärä" keltainen siitä, että dimmeristä saa sisävalot syttymään, myös ovien ollessa kiinni, kuten amerikanautoissa yleensä on, kun nupin kääntää ääriasentoon vasemmalle?
     
  20. sämpy

    sämpy Double Gearhead

    Tänks!!! noin se varmaan on. En ole tosin testannut onko Challessa myös näin mutta monessa muussa jenkissä on.

    Noin yleisesti katkaisijapanelissa kannattaa huomioida metallipohjan maadoitus yhden kiinnitysruuvin kautta, muuten sekoaa ainakin pyyhkijät.

    Tosin Benin autossa tämä taisi olla kunnossa joten sitten mittailemaan. Nyt voin minäkin katsoa joku päivä, kun alkaa olla selkoa miten virta kiertää.

    Noi kytkikset on aika haastavia, kun ei ole selkeää onko jotkut liittimet kuvattu peilikuvina vai miten, jos ei ole numeroitu pinnejä, että mikä johto jatkuu mistäkin. Ja viivat vedetty kynällä vähän mihin kohtaan sattuu liitintä. Ylipäätään ehkä paskimpia kytkentäkaavioita mitä on tullut nähtyä, joku ruokatunnilla kai tuhertanut. Tälläisilläkö skemoilla sitä kuuhun lennettiin?

    Voisi melkein tehdä itse joskus värillisen selkeämmän kaavion, vaikka luulisi jonkun sellaisen jo tehneen.
     

Kerro tästä muillekin!