mopar pornoa ?!

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Ebody and irony, 26.12.2007.

  1. arskazone

    arskazone Gearhead

    Mulla on käsitys,että jos ostat sen halvimman korjauspellin,ya get what U pay for.
    Varmaan koputtelua tarvii aina.AMD on pitänyt hyvin pintansa,mallin ja vahvuutensa
    vuoksi.NOS olis aina parhain,kuitenkin huomioiden ettei 50 vuotta sitten edes
    tehtaalla ollu istuvuudet,välykset samoja.Istuttaako sen plootun sit 1970- tavalla vai
    2019? Tsemiä Lauri projektiisi kuitenkin,hyvää tulee.Hienoa kun tänkin asian otit
    esille.Me kaikki opitaan samalla.
     
    Lowry ja tapnie tykkäävät tästä.
  2. arskazone

    arskazone Gearhead

    Näistä välyksistä pelleissä.->

    [​IMG]

    [​IMG]

    Eli sun valinta,teetkö kuten tehdas teki (yllä) vai niinku tehtaan olis pitänyt tehdä ??
    Näissäkin varmaan eroja onko auto tehty maanantaina vai perjantaina...

    Tuossa satuin kuulee yhestä Corvettesta joka oli jossain jenkki showssa arvioitavana
    lokarin kranssi jäi tehtaalla rosoiseksi,kaveri oli siluttanut,miinus pisteitä ropisi..

    Jokainen tyylillään!

    AZ
     
  3. Lowry

    Lowry 2nd gear

    Tästä nyt on ollu aiemminkin puhetta, mutta mulla on tässä projektissa kokemusta AMD, Shermann ja Goodmark pelleistä + osassa tavaroista on vielä ollut noitten lisäks jonkun toisenkin valmistajan tarroja. Jokaista osaa tietysti vaan yksi kappale (poislukien nyt tämä kyljen takanurkka), niin en tiedä olisko valmistajien välillä ollut isojakin eroja keskenään, mutta yhteistä on se, että kaikissa on ollut jotain hieromista, myös AMD:n osissa, vaikka en nyt sinänsä yhtään epäile sitä etteikö kallein olisi useimmiten paras.

    Tää takakyljen alaosan ja hiekkapellin liitos vaan eroaa noista aiemmista sovitteluista sen verran, että siinä on oikeasti ihan täysin väärä muoto. Kahden taitoksen sijasta on kolme, kaikki väärässä kohti ja väärässä kulmassa. Se ei mene mihinkään tehtaan toleransseihin, jos osassa on yksi kohta prässätty täysin väärin. Kunnon kuvista asian näkisi heti, mutta ei nyt oo sellasia, niin en tiedä ymmärtääkö tästä sepustuksesta asiaa. Tossa kohtihan tulee kolme peltiä päällekkäin, kontin sivu, kylki ja hiekkapelti. Kontin sivu on myös Goodmarkin, eikä siinä ollut mitään ihmeempää pielessä, vaan istuu hienosti reiät kohdalleen hiekkapeltiin ja muutenkin muoto pyöränkaareen ja kylkeen on ihan ok. Noissa kyljen paloissa ei itseasiassa ole edes riittävästi peliä siinä kohti mihin pitäisi tulla se alempi kiinnitysruuvi. Voi olla, että AMD osais tehdä just ton kohdan ainoana valmistajana oikein, koska Goodmarkilta ja Shermannilta se ei ainakaan näissä mun käsiin päätyneissä osissa ole selkeästi onnistunut. Jos jollain olisi ollut Suomessa tarjolla noita kyseisiä AMD:n korjauspaloja, niin olisin voinut käydä katsomassa minkälaiset ne on ja harkita ostoa, jos ne on hyvät, mutta sokkona en ala tilaamaan, kun hintaa on se n.600€ + tullit ja alvit. Noi nykyiset huonot osat ei kuitenkaan periaatteessa ole maksanut mulle mitään, joten ennemmin ainakin yritän ensin askarrella niistä ja suorasta pellistä. Sen verran paljon muitakin harrastuksia, että kaikki tähän laitettu raha on sitten aina niistä pois ja jonkun verran joutuu lisäksi käyttämään rahaa muuhunkin kuin harrastuksiin.:)

    Ongelmallistahan tässä nyt oli pääasiassa se, että toisesta puolesta ei jäänyt kauheasti purettaessa jäljelle ja toiselle puolelle oli vaihdettu peltiä jo aiemmin, niin nyt kun kahden eri valmistajan korjauspalat oli samanlaisia, niin tuli pieni epäilys onko niissä sittenkään vikaa. No kyllä se nyt kuitenkin selvisi, että on, kun tarpeeksi etsi kuvia netistä ja varmisti asian täältäkin. Varmaan jokaisesta osasta oon yrittänyt selvitellä etukäteen kokemuksia, mutta jenkkien foorumeilla on aika ristiriitaista tietoa, kun yhdellä on kaikkien kamat sopinut hienosti ja jollain toisella AMD:n laatu on ollut luokatonta. Kuvia noissa keskusteluissa on ollut aika vähän tarjolla ja harmittavasti monessa paikassa ne vähätkään ei ole enää näkyvillä, kun kuvapalvelut ovat muuttuneet maksullisiksi. Tästä kyseisestä asiasta en löytänyt mitään juttua, että kenelläkään olisi ollut vastaavia ongelmia. Repro hiekkapellin sovituksesta kyllä löytyi, mutta niissäkin tapauksissa se ongelma oli nimenomaan siinä uudessa hiekkapellissä eikä kyljessä.


    Yritän tehdä niin hyvän kuin osaan ja joitain juttuja ainakin kuvittelen parantavani alkuperäisestä, mutta lopputulos sitten joskus paljastaa miten kävi. Kyllä mä ainakin luukut aion laittaa mahdollisimman keskelle reikiä, vaikka ne tehtaalla oliskin sovitettu huonosti.
     
  4. Z11

    Z11 Gearhead

  5. PPRCuda

    PPRCuda Gearhead

    Tänne pitäis postata rosswell47:n Vanishing Pointin kaikki tehdassaumat. Paska tehtaan laatu on niiden jälkeen vain myytti.
     
    rosswell47 ja kimmok2014 tykkäävät tästä.
  6. blacklabel

    blacklabel 2nd gear

    Noista kiinalaisista pintapellin takaneljänneksen korjauspaloista saa tehtyä ihan hyvät trunk extension -korjauspalat, muuhun ne ei oikein kelpaa
     
  7. Lowry

    Lowry 2nd gear

    Eli AMD:n kanssa myös sama ongelma?
     
  8. blacklabel

    blacklabel 2nd gear

    AMD:t on kaikki istuneet tosi hyvin. Tosin vain kahteen autoon laittanut. Nehän on made in Taiwan kamaa, ei kiinalaista...
     
  9. blacklabel

    blacklabel 2nd gear

    Sen verran täytyy muokata tuota edellistä, että itse olen leikannut korjauspalat kokonaisesta skinistä, en huomannut että AMD:lläkin on noita lower patch -paneeleita. Niistä ei ole kokemusta.
     
    Lowry tykkää tästä.
  10. Lowry

    Lowry 2nd gear

    Ihan samalla tavalla noi Goodmarkit ja Shermannitkin ollut made in Taiwan, vaikka "kiinalaisiksi" nimitetäänkin.
     
  11. sämpy

    sämpy Gearhead

    Mulle on tulossa (toivonmukaan) kohtuuhyvä kokonainen auton neljännes kolarikorjauksiin. Että originaalipelleillä mennään, vaikka sitten vähän ruostekorjauksiin joutuisikin.

    Eipähän tule tyyppikilpeen 70% made in USA, 30% made in Taiwan. Puskuritkin tilasin uudelleenkromattuina originaaleina, vaikka reprot saisi halvemmalla. Samoin peilit tulee originaalit, vaikka liki samaan rahaan saisi virheettömät uustuotantoversiot.

    Onko listoissa alunperin eloksointi vai kiillotus? Vai sekä että. Eli saako riittävän hyvät jos vain kiillottaa, kun näyttää osa kohdista eloksoiduilta ja osa kulunut puhki? Vai onko se vaan 50 vuoden hapettuminen mikä näyttää eloksoinnilta.
     
  12. PPRCuda

    PPRCuda Gearhead

    Karkeasti niin, että ikkunoiden listat ympäriinsä ja roofrailit rosteria. Muuten alumiinilistaa anodisoituna.
     
  13. sämpy

    sämpy Gearhead

    Pystyyköhän eloksointia poistamaan ennen kiillotusta vai pitääkö vain hioa se pois, se taitaa kuitenkin olla perusainetta kovempaa.

    Ja onko kukaan itse pinnoittanut kiillotuksen jälkeen? Vai lakka vaan päälle?

    Peltiosat saapui eilen tutustumaan uuteen karuun ilmastoon ja on TODELLA hyväkuntoista 50-vuotiaaksi. Ei tarvitse ryhtyä mätähommiin, toivottavasti tuosta saa riittävästi ja loput pystyy oikomaan. No ei takavalopaneelissa juuri mitään ollutkaan, voi olla että se lievä kierous oikenee kun purkaa romuttuneet pellit pois.

    Vielä kun pääsisi purkamaan, yli puoli vuotta odottanut autolle paikkaa yhdestä tallista ja uusin löydetty peltiseppäkään ei ole vastannut puhelimeen kahteen viikkoon... Olisi ihan muutaman kilometrin päässä, tehnyt hommia yli 3o vuotta, koripenkki löytyy ja nyt on vähän kuin vapaavuotta pitämässä eli voisi kiinnostaa juurikin erilainen homma kuin perus Corollat. Tai sitten ei, kun ei vastaa puhelimeen.

    [​IMG]
     
    TN, PeteKoo ja MJF tykkäävät tästä.
  14. PPRCuda

    PPRCuda Gearhead

    Kyllä sen voi hioa pois tai ottaa varovasti vaikka Kodin Putkimiehelle. Pinta on tuon jälkeen jälkeen avoin hapettumiselle, mutta säännöllinen vahaus tai lakkaus pitää pinnat ihan OK kunnossa.

    Käytin GTX:ni alumiinilistat Amerikan Yhdysvalloissa KIILTOanadonisoinnissa. Tuli kyllä hienot ja mexikaanien oikomistyö on todella laadukasta. Eikä maksanut paitaa päältää - vähän vaivaa tietty
     
    Muokattu: 10.4.2019
    PeteKoo tykkää tästä.
  15. BRAKE DRUM

    BRAKE DRUM Gearhead

    Vanhoi kuvvii Suomesta!

    [​IMG]
    [​IMG]
     
    Muokattu: 14.4.2019
    454440, esmi, Pande_K ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  16. GeeTeeO

    GeeTeeO 3rd gear

    Tuo puna/hopea ´71 Barracuda oli hetken aikaa Noormarkussa ´90-luvun alussa nyt jo edesmenneellä harrastajalla joka aikoinaan C-luokassa Valiantillakin ajoi, saman niminen kuin turbo-Opelilla uransa aloittanut top fuel-kuljettaja. 318 muistaakseni oli nokalla ja oli tosi hyvä kuntoinen peli muutenkin. Eipä ole sen jälkeen näkynyt tai sitten on muuttunut perusteellisesti.
     
  17. PPRCuda

    PPRCuda Gearhead

    Muokattu: 11.4.2019
    kimmok2014 tykkää tästä.
  18. PPRCuda

    PPRCuda Gearhead

    [​IMG]
     
    454440, esmi, TN ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  19. BRAKE DRUM

    BRAKE DRUM Gearhead

    Näin vaalipäivänä laitetaanpas keltaisen Challengerin kuva

    [​IMG]
     
    454440, esmi, kimmok2014 ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  20. PPRCuda

    PPRCuda Gearhead

    Sylvi - kopsakka vanhakoppanen.

    [​IMG]
     
    esmi, faffeli ja kimmok2014 tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!