mopar pornoa ?!

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Ebody and irony, 26.12.2007.

  1. Tässä muutamat Shaker-Cudan kuvat. On siinä ollut kuskilla makeat soundit "konttorissa" kun on ajanut näitä autoja pikiksellä sivuikkuna auki, saatikka elämystä kerrakseen katsojille, mikäli ovat jotain ymmärtäneet näiden päälle.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Kolme Hemi-Cudaa eturivissä
    [​IMG]

    Autourheilua tiiviimmin seuraaville nimi Sarrazin saattaa olla tuttu entuudestaan F1- ja rallin maailmasta.
    Tässä Gerard Sarrazin's 440-6 Cuda at its first race, 1971.
    [​IMG]

    Yksi näistä Shaker Cuda-kuskeista oli Marie Laurent, joka vetää tässä joukkoa
    [​IMG]

    Sensuelli ranskatar Marie Laurent, kukapa meistä ei olisi halunnut hypätä hänen ja Cudan kyytin kohti Ranskan maaseutua...
    [​IMG]

    Lopuksi tyypillinen kohtalo näille oman aikakautensa super-autoille, viimeinen etappi päättyi maaseudulle. Tämä tosin ei ole Laurentin Cuda, vaan aito AAR
    [​IMG]
     
  2. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Mon dieu mitä kuvia! Vikan kuvan AAR? Putket loppuun asti. Jos ei Ranskassa sallittu sivuputkia? "over seas" export malleja kilsamittareilla. Kolmennen kuvan lamput? No joo joo Cibean sponssi on, mutta ihmeen näköiset. Ilmeisesti Ranskassa hyväksytyt. Kirkkailla ei siis keltaisilla polttimoilla mitkä oli ennen eu aikaa tuolla pakolliset. Pahimpia kottinpäin vetäjiä ei ole kuin patonkikansa. Muistatte valojupakan millä Suomalaiset diskattiin Montessa vaikka ne lamput oli ensin hyväksytty ja sitten vietiin voitto.
     
  3. heikkisj

    heikkisj Gearhead

    Tarkennetaan että sitä voittoa ei kuitenkaan viety suomalaisilta vaan voittajan nimi vaihtui Toivoseksi (ja auto Citroeniksi). Mutta Mäkinen-Aaltonen-Hopkirk-Mini-kolmikko diskattiin älyttömästä syystä.
     

  4. Vive la Cuda!

    AAR Cuda on aito kisa-auto, jolla Dan Gurney ajoi Trans-Am -sarjaa vuonna 1970. Sen jälkeen AAR 50231 matkasi kohti Ranskaa, jossa sillä oli huomattavan pitkä kisahistoria mm. Le Mans 24h ennen päätymistään maalaistalon pihapiirin koristeeksi. Huomaa edellisessä kuvassa tankin täyttökorkin paikka takalokasuojan päällä. Katuversiossa tankin täyttöaukkohan on aivan muualla




    Tässä AAR Cuda #48 renkaanvaihdossa Trans-Am kisassa
    [​IMG]


    Ranskassa voittaja-autona
    [​IMG]

    [​IMG]

    Le Mans 1975
    [​IMG]

    [​IMG]


    Johonkin väliin mahtuu tälläinenkin vaihe
    [​IMG]

    ennen tätä
    [​IMG]



    Onneksi tällä tarinalla on toistaiseksi onnellinen päätös.
    Lopuksi AAR entisöitynä synnyinmaassaan.
    [​IMG]
     
  5. Mopar heppu

    Mopar heppu 2nd gear

    Historian havinaa ...oli muuten hienoja kisa kuvia.
     
  6. MOtorPARts

    MOtorPARts 1st gear

    jokos suomi challenger broadcast sheet haltijat ovat tarkistaneet lapun alareunaa. löytyykö mitään suomi viittauksia, export to finland tai muuta.

    http://www.moparts.org/Tech/tech/logos/ ... heet69.pdf

    rivi 7 ja nelonen siihen seat belts kohtaanko ?

    ja onko edes oikea broadcast sheet ? tuliko 1970 versio käyttöön 1.1.1970 vai heti vuosimalli 1970 mukana ?
     
  7. superbird

    superbird Gearhead

    Yhden Suomi broadcast sheetin olen nahnyt, maininta on exportista, en muista tarkemmin millainen.

     
  8. WBBC

    WBBC Double Gearhead

  9. Wisconsin

    Wisconsin Gearhead

  10. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

  11. fordgranada

    fordgranada 3rd gear

    halpa tuo ylläoleva,,eikä ne mopar osat aina maltaita maksa,,juuri jenkeistä siisti aito rim blow 160e :wink:
     
  12. Ebody and irony

    Ebody and irony Gearhead

  13. mxu

    mxu 3rd gear

    Aina ovat kiinnostaneet, vaikka enempi gm-miehiä tähän asti meikäläinen ollut, mutta nyt tuli hankittua elämän ensimmäinen Mopari, -70 barracuda 440+727+8 3/4, joten tulen varmasti kyselemään tyhmiä teiltä kunhan vehje saapuu suomeen. 8)
     
  14. challenger500

    challenger500 Gearhead

    Piti antaa vanhan pelleille aurinkohoitoa kun oli niin mukavan lammin vkl lapi

    [​IMG]

    Piruuttaan mittailin myos ground clearancea ja vahan maastoauton mitoissahan tuo, cokistolkin verran (arvio, voi olla tuuman pieleen liian korkia)

    [​IMG]
     
  15. bushwack

    bushwack 1st gear

    ^ Hurjan näköinen peli!
    Kerrotko vähän lisää vai löytyy ko. autosta jo tarinaa jostain topickista?
    Kuvia! :)
     
  16. challenger500

    challenger500 Gearhead

    Ei loydy yleisesti konsentroituna olevaa sepitysta, tarinaa jne jne saatikka kuvia. Kaikenlaista loytyy, mutta tehdaan ensin valmiiksi ja sitten joskus jotain mustaa valkoisella.

    pikavisiittina... Californiasta-Suomeen auto 1998 ja kun muutettiin tanne veden taakse 2009 , niin autohan oli huonekaluna siina sohvan ja muun kylkiaisena ja silla tiella edelleen. Kaikki Suomessa laitettu tekniikka myyty eteenpain, ja "uutta tilalle", siis kaytettya paskaa vai-miten-se-nyt-menikaan !

    edesta taakse
    540cid Indyn alumiinilohkoinen ja B1 kansilla varustettu, 12-71BDS hattuna (tai sitten muuttuu viela Whipplen 305 tai 510 twin screw malliksi, jos ja jos).
    Laatikko John Cope Racing trans tekema 727. Kaikki muu paivitetty, paitsi straight-cut gears (transbrake tuli "kaupan paalle").
    Pera on kavennettu Dana60 MW Super Heavy Duty 40-spline akseleilla, Detroit lockerin HD lukko (loytyy ainoastaan yksi malli noille akseleille Detroitilta) ja 3.54 ratio.
    Nelilinkki setup takana, tubular K-member keulalla. QA1 double adj coil overit joka kulmassa, Wilwoodin 12.19 levyt edessa billet satuloilla, takana 11" billetpalikoilla. 10-pisteen Chro-moly kaaret taivutettu sisaan. Kuttaperkaa viela vahan sinne-tanne-ja tonne.
    Wheeliebarsit ja jarruvarjo pannaan viela piruukseen, kun niilla saap taallakin kadulla ajella. Sisusta tulee uuteen uskoon, Viperin jakkarat, custom konsoli ym ym kivaa.
    Jaatelokioski cruisailuunhan toi tulee.. laitetaa joskus jotain kuvia jos kehtaa
     
  17. Bomber#1

    Bomber#1 Double Gearhead

    Lisää kuvia kehiin. :pinup:
     
  18. challenger500

    challenger500 Gearhead

    Jotain rakentelukuvatusta

    [​IMG]

    Kaaret muotoili Magnumforceracing joka sattui olemaan melkeen naapurissa, oikke mukavaa palvelua ja ihan passelia tyonjalkea tekivatten!!

    [​IMG]

    [​IMG]

    peratuupparia
    [​IMG]

    jatkilla oli yleensa hauskaa duunissa
    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Sellasta sepanoppipojan yritelmia
     
  19. VilleTre

    VilleTre 3rd gear

    On kyllä mahtava rakennelma tuo ylläoleva peli! Huh mikä rypistin kadulle...
     
  20. mxu

    mxu 3rd gear

    jopas on peli 8)
     

Kerro tästä muillekin!