mopar pornoa ?!

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Ebody and irony, 26.12.2007.

  1. aplehils

    aplehils 1st gear

    onko jossain paineensäädin josta voi säätää takajarrujen tehoa pienemmälle.
    perässä on joku kikkare kiinni mut sitä ei voi tietääkseni säätää.
    takajarrut menee heti lukkoon kun painaa jarrua.

    talvella tähän tarttis saada heppoja lisää.
    stroukkaus vai pelkästään mäntien,nokka akselien vaihto ja kansien lasku vai nekin vaihtoon?

    ps.tulin järkiini auto ei ole myynnissä!!

    t. pasi j.
     
  2. Jymy70

    Jymy70 Gearhead

    heppoja saa kyllä lisää stroukkauksella ja etenkin sillä saa vääntöä huikeasti lisää. Rautakansien vaihto alumiinikansiin lisää myös tehoja ja paino putoaa mukavasti. Pitää vaan miettiä mitä haluaa ja riippuu myös moottorista, mitä ollaan tekemässä. Jos hyvin kiertävä 340 kyseessä, niin stroukkauksella luonne muuttuu ihan toiseksi... kannattaa miettiä minkälaisen motin haluaa.
     
  3. Jymy70

    Jymy70 Gearhead

    useimmissa orggistunkeissa vissiin ollut tuo harmaa. ainakin tunkin aluslevy ja tunkin "mekanismikotelo" olleet harmaita, tunkin varsi sitten ollut hopean värinen.
     
  4. Jymy70

    Jymy70 Gearhead

    mitenkä on, onko slant sixin imusarja ollut alkuperäisenä saman värinen kuin moottori (sininen) vai harmaa?
     
  5. PasiR

    PasiR Gearhead

    Kyllä, saman värinen. Tästä vinkkejä vakavahenkiseen slant-6 entisöintiin.
    http://www.cuda-challenger.com/cc/index ... ic=84614.0
     
  6. fordgranada

    fordgranada 3rd gear

    hyvältä kuulosti anssin sixpack challenger!
    ja hyvältä kuulosti oma sixpack challenger!
    olen niin onnellinen kun päädyin tuohon valkoiseen EW1 väriin,,,
    ensin piti tulla plum crazy,,,,, tämä on juuri hyvä,,,
     
  7. Jymy70

    Jymy70 Gearhead

    tämä on hyvä linkki, kiitokset!
     
  8. fordgranada

    fordgranada 3rd gear

    ei kellään olis myydä 70 challen orkkis am/fm radiota tai 8-raitasoitinta?
     
  9. fordgranada

    fordgranada 3rd gear

    täällä ku on niin viisasta porukkaa(olevinaan ainakin).heh

    niin onko mitään niksiä ku konepellin sarana 70 challengerissa tuli niin veteläksi kun sai öljyä,ettei meinaa pysyä konepelti paikoillaa vaan pyrkii nousemaan.?
     
  10. ilu100

    ilu100 Gearhead

    Niin,oiskohan tämä se vihreä 70,mikä maannut puunalla jo vuosia?kuulin tästä jos sama,niin 5-6v sitten.....voipi oola tai ei...? :odroll:
     
  11. VilleTre

    VilleTre 3rd gear

    Pyrkii aina nousemaan takapää ylemmäs..Pääasia ettei nouse etupää siihen tuulilasille. :rotfl: Voisi koettaa säätää saranoita ylöspäin. Oli isot jutut aikoinaan säädöstä tuola challe foorumilla.Olevinaan vastaan tässä sulle siis:

    Googlaa " Adjusting R/T hood"

    P.s öljyllä ei mitään tekemistä siinä. :soosoo:
     
  12. fordgranada

    fordgranada 3rd gear

    no liukuvoidetta sitten,.,
    joo kiitos linkistä.
     
  13. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    Top Banana jonka sammal vääntää vihreäksi ;) Alkujaan FC7.
     
  14. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Miksi tuo R/T makaa tuolla taivasalla?
    Onko omistaja joku jääräpää tai muuten vain sekaisin?

    Mikä tuon tarina oikein on?
     
  15. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    Jokainen tekee omallaan mitä tahtoo. Tuo nyt vaan sattui unohtumaan tuohon talon kulmalle 1980 -luvulla ja siinä se varmaankin seisoo myös seuraavat 25 vuotta. Hyvä niin, ei katkea mun traditiota käydä sitä katsomassa jokainen syksy ja kevät.
     
  16. fordgranada

    fordgranada 3rd gear

    totta ppr,,,
    hienoa että on tuollaisia ihmeellisyyksiä ihan kotosuomessa,,,
    jos olis myynniss niin vois ostaa omaan pihaan seisoon,,,aina tontille 70-challe mahtuu,,,,
     
  17. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Missä kuosissa tuo R/T muuten on. Onko valokuvia kellään? Taitaa olla jo aika rapea?
     
  18. VilleTre

    VilleTre 3rd gear

    Eiköhän se sitä rapeaa osastoa ole jo. Uskomattoman paljon ruostuttaa jo heinikolla seisottaminen.Jokainen tekeköön toki mitä lystää autollaan mutta onhan tuo tapa hieman poikkeuksellista. Kallis pihakoriste jos ei muuta. Tosin joku saa kiksit siitä että sen annetaan lahota pihaan ja aina saa kyselijöille vastata että ei ole kaupan..
     
  19. xmopar

    xmopar Gearhead


    Kulunutta saranaa ei juuri säätämällä toimivaksi saa. Konepellin takapään tyhjä liike johtuu siitä, että saranamekanismissa toisiaan vasten olevat hampaat ovat kuluneen. Usein hampaista puuttuu puolet.
    Tämä saa aikaan tyhjän liikkeen, joka näkyy konepellin takapään 2-3 sentin liikkeenä ylös-alas. Kun irtosaranasta poistaa jousen, tämä ilmiö on helppo havaita.

    Korjaaminen on aika työläs: sarana porataan auki, akselit holkitetaan, hampaat täyttöhitsataan ja viilataan oikeaan muotoon.

    Öljyäminen pahentaa kuluneen sarana löysyyttä poistamalla sisäistä kitkaa. Ylös-alas liikettä voi esiintyä jopa ajossa.
    Jos säätämällä yrittää asiaa korjata, säätäisin saranaa lihinnä alaspäin, jolloin pelti kiristyy ala-asennossa toppareita vasten.
     
  20. fordgranada

    fordgranada 3rd gear

    joo,,,
    kyl tuon ehtii joskus tekemään,,ei kovin paha kuitenkaan,,,
    juu tuollain sitä vois yrittää säätää!
    eilen museotarkastuksesta hienosti läpi!!! hyvä fiilis,,
     

Kerro tästä muillekin!