mopar sb öljypumpun ratas

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja RockHQ, 16.7.2011.

1. RockHQ

RockHQ 3rd gear

mun 408 stroker 360 on muuten valmis, mutta tarvitsee pronssirattaan teräsnokan kaveriksi. Mopar perf myy ratas ihan törkeeseen +200 dollaria hintaan. Ostin Compin 420 pronssirattaan, mutta tässä ei tule itse akselia mukana. Mistä akseli? halvin HD-ratasakselipaketti normirattaalla, siitä akseli irti vai pitääkö teettää koneistamossa akseli? En viittis purkaa tota 318 konetta joka on ajossa jotta vois verrata sen rakenteeseen, siinä on joku aftermarket-akseli kyllä.

2. iikka-

iikka- 2nd gear

Mikä nokka? Comp camsin extreme energy mekaaniset rullanokat EI vaadi pronssiratasta. Ovat "austempered material", eli jonkunlaista valua, eivät billet terästä. Tuo on tarkistettu kahdesta paikkaa kun itellä on tuon sarjan nokka tulossa.

Tuohon itse akselikysymykseen en osaa suorilta vastata, ite kun pähkäilin niin sanoivat vaan että ota vanhasta akseli.

3. mopster

mopster Gearhead

4. Tomaso

Tomaso 3rd gear

Mellingiltä löytyy myös http://www.summitracing.com/parts/MEL-IS-72/

Sen verran eroa ainakin Melling ja MP akseleissa, että Mellingissä on rattaassa lisänä pidätinruuvi kun puolestaa Moparin on pelkällä puristussovitteella. Ainakin näissä mulla olleissa.

5. ttvuori

ttvuori 3rd gear

Mulla oli kyllä taasen toisinpäin, eli Mopar Perffissä oli sellanen lukkotappi, jota taas Mellingin akselissa ei ollu...

Eli kuten noissa Summitin kuvissa... (Joihin ei kyl oo oikeen uskomista...)

6. RockHQ

RockHQ 3rd gear

Nokka on Howards Cams mekaaninen rulla, ei tietoa vaatiiko ehdottomasti tän pronssirattaan mutta selvitetään, veikkaisin että vaatii.

Compin 420 rattaassa on jousisokan reikä, mutta se lienee vähän "ylimääräinen", akseli kun ei pääse mihinkään suuntaan liikkumaan ja nokan liike painaa ratasta lohkon puslaa vasten

7. Tomaso

Tomaso 3rd gear

Noinhan päin se olikin. Viimeksi kasattuun mottiin tuli Melling ja funtsittiin josko ratas pysyy paikallaan ilman ruuvia / tappia. On pysynyt.

Kerro tästä muillekin!