mopar sb tf-904

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja mopar 25, 12.1.2017.

  1. mopar 25

    mopar 25 1st gear

    pitäis olla rempattu loota jota vaivaa kyseinen vika,auto käymään ei kulje eteen eikä taakse mutta huudatat kaasu pohjassa!, yhtäkkiä lähtee vetämään ei luista ja kaikki vaihteet pelaa tämän jälkeen ja vaihtaa hienosti,pelaa kaikki kickdownia myöten,mutta sammutat auton ja taas sama ralli uudelleen,itse mietin öljypumppua?
     
    Muokattu: 17.1.2018
  2. BRAKE DRUM

    BRAKE DRUM Double Gearhead

    öljypumppu on käsittääkseni on/off laite, se joko toimii tai ei toimi.
    vika lienee muualla, esim turbiinissa.
     
  3. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Kyllä tollanen vika saattaa olla öölipumpussa. Jos turbiini ei ole ollut paikallaan kun toosa on ammuttu koneeseen niin pumpun sisempi ratas on voinu upota pari milliä runkoon. Pikkukiekoilla se ei rupee imemään mutta kun kiekoilla on lähteny niin toimii niin kauan kun kone käy.
     
    bottipoika tykkää tästä.
  4. BRAKE DRUM

    BRAKE DRUM Double Gearhead

    öljypumppu on käsittääkseni on/off laite, se joko toimii tai ei toimi.
    vika lienee muualla, esim turbiinissa.

    aina oppii uutta.

    mikäli Mudracerin esittämä skenario on toteutunut niin tuo virheasennus on todennäköisesti "syönyt" tavaraa stator supportista eli se saattaa tarvita vaihtaa.
     
  5. bottipoika

    bottipoika 2nd gear

    jos nyt oikein ymmärsin
    ekaksi kiinittää turbiini lootaan ja vasta sitte sovitella pakettia koneeseen kiini?
    nähny ite hommien aina menevän nii että se turbiini ängätään sinne viimesenä
    ja tämäkö voi sitte aiheuttaa huonolla tuurilla tommosen pumpun rattaan sisään uppoomisen.
    kiitokset Mudracerille kun onnistuit sivistämään vähän lisää tietämätöntä
     
  6. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Aina turbiini eka laatikkoon kiinni. Sit sen on pohjassa kun sormet jää turbiinin ja laatikon väliin.
    Se saattaa eka tuntua et loksahtaa paikoilleen, mutta ei välttämättä ole.
     
  7. Satellite70

    Satellite70 1st gear


    https://www.youtube.com/watch?
    v=HG-JDizoDiE

    Tuossapa ois videonpätkä. Ei sieltä nyt ihan kauheita ulos tule.. ehkä.
     
  8. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Pistä toosa pystyyn, häntä ämpäriin. Sen jälkeen öölipumppi irki ja halkaiset sen pultit avaamalla.
     
  9. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Staattori on turbiinin sisällä ja se ei ihan heti tule sieltä ulos.
     
  10. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Itsellä ei ollut sopivaa liukuvasaraa aikoinaan. Niin n. 1m pätkä metallista reikänauhaa, se pulteilla kiinni öpumppuun ja sit metallitangolla tai 2x4" nykäs pumpun irti.
     
  11. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Tämä tulee mukana kun on tukevasti öölipumpussa kiinni.
     
  12. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Sitten kun saat sen öölipumpun pois ja halki niin se pitää kasatessa keskittää huolella että saat sen takaisin paikalleen.
     
  13. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Ota kuva siitä ja pistä näkyviin. Ei ne öölipumpun osat voi koskea siihen supporttiin.
     
  14. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Ei kuulu tiivistettä ja siihen väliin EI SAA laittaa puuhamassaa, sellaiseenkin törmänny.
    Ei toi 1mm ole katastroof ja sorvilla siitä selviää kunhan muistaa että se on valurautaa, nopeus ja syöttö sen mukaan. Se öölipumpun sisempi osa on kovempi kuin punpun runko, liimaa joku ~400 papru lasiin ja hinkkaa sitä vasten kaikki purseet pois. Sitten mittaat sen ja ulkokehän eron. jos se on alle 0.2 mm niin takaisin nippuun. Ja sitten ekaks turbaanos kunnolla lootaan oikeaan syvyyteen ja menox.
     
  15. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Turbiini ei ole ollut lootassa paikallaan kun se loota on ammuttu koneeseen kiinni. Toi on ainoa syy rikkoa öölipumppu tohon kuntoon.
     

Kerro tästä muillekin!