MOPAR STREET HEMI ORANGE ENGINE PAINT

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Automotive Engineer, 27.7.2010.

  1. GARAGE_INC

    GARAGE_INC Gearhead

    Eikö perus RAL sävyistä muka löydy aika lailla samaa sävyä.. tuotteen hommaaminen kun on mahdottoman helppoa..
     
  2. Kyllähän maalia oikeaan sävyyn sävytettynä saa, mutta kestääkö maali moottorin pinnassa myös käyttöä?

    Kävin tämän asian puitteissa http://www.decovari.fi/ josta olen saanut aina erittäin hyvää ja asiantuntevaa palvelua. Myyjä kertoi, että hän voi sekoittaa oikean värin, mutta valitettavasti maalin lämpötilan ja polttoaineenkesto ei ole moottorimaalin veroinen.
     
  3. cuda1971

    cuda1971 Gearhead

    Kontissa jonkun auton kyydissä lienee ainoa vaihtoehto,eikä sielläkään vissiin saa olla montaa purkkia?
     
  4. C-barge

    C-barge Gearhead

    Kyllä mä kävin sotketuttamassa ton värin ihan mallin mukaan, katto sillä "kaelidoskoopilla" (okei, no spektometri taitaa olla) ja vääns sen sitte joksku toyotan väriks jonka täsmäävyys oli promilletasoa. 2K väri kestää vähintään yhtä hyvin lämpöä kuin tehtaan moottorimaalit, sen lisäks se kestää liuottimet jne paljon noita liruspraytököttejä paremmin ja sillä saa paksumman kerroksen.
     
  5. 4spdBcuda

    4spdBcuda Gearhead

    näyttää tältä: http://kuvablogi.com/blog/29250/5/
     
  6. Mutku

    Mutku Gearhead


    Noin se meni suurinpiirtein kanssa täällä. Eli Ite kävin aikoinani värjäyttämässä maaliliikkeessä mallin perusteella (värimallina mulla oli semmonen Summitiilta tilattu oranssi PiePan peltilätkä joka siis tuli tohon mustarypylämaalatun tuplasnorkkeliputsarin päälle)

    Maaliliike teki tuon "one-of-none"-värin pyynnöstäni kilikalipulloon (hyihyi minua... ;-) mutta sävy osu kohalle omasta mielestä justiinsa ja on pysynyt moitteetta (puhtaan lohkon olin pohjamaalannut oranssilla MIRANOLILLA kissall... PENSSELILLÄ).

    Eikä varmasti ole oikea sävy tuolle saaste-440:selle jonka ilmanputsarin lätkässä lukee 383 Four Barrel... mutta itellepä tein ja just semmosen ku halusinkin.

    Kuva tuossa: http://2.bp.blogspot.com/_1utFs2uOvMs/T ... bmotti.jpg
     
  7. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    Vakavahenkisissä entisöinneissä ei käytetä kilikalia :poff:
     
  8. superB

    superB 1st gear

    löytyykö mistään Moparin Street Hemi Oranssi hamekangasta kun alkaa noi pussihousut ahdistaa

    carkoivisto on juuri jenkeissä joten voi varmasti laittaa pullon tai kaksi tulemaan
     
  9. Laitetaanko samalla sulle hamekangasta tilaukseen ja olisiko tässä sopiva 70's tyyli, jotta voisit tehdä siitä hameen ihan omien mittojesi mukaan. :poff: [​IMG]


    Voisihan joku maalata Moparin koneen vaikkapa Fordin sinisellä, kuten eräässä toisessa autossa.

    Pussihousut alkaa kyllä kiristämään sitä enemmän, mitä lähemmäksi auton käyttöönotto lähestyy. Autohan on suomalaiselle äijälle "sen" jatke, eikä äijät käytä hametta. Antaa pussihousujen kiristää ja tarvittaessa voi yrittää keventää oloa vaikka valuraudan määrää vähentämällä, joka taitanee johtaa vaan etuteltan suurenemiseen.
     
  10. superB

    superB 1st gear

    väärä kuvio, pitäisi olla V1P, tai pitäisikö suosia suomalaista ja hankkia marimekko kuvio vm 1970.

    jossainpäin tosi äijät käyttää minihameita ilman kalsareita, joten eivät ainakaan huku sepalus auki :rotfl:


    eikun ihan hyvää tietoa, jos joskus tarvitsisi maalata tota isolohkoa
     
  11. maxvo2

    maxvo2 Double Gearhead

    Outo juttu. Tänään sain Rysyn jälleenmyyjältä s-postia kun kyselin seuraavaa maalia kili-kalia purkissa: P4120752AB Engine Paint, Turquoise.....

    Ja vastaus oli:

    "Saksasta pitäisi löytyä, jos tilataan niin toim.aika n. 1vko.
    Tulee P4120752 nro:lla hinta 11.50eur purkki."


    Että pitäsi kyllä saada kili-kaliakin...

    No päätin kuitenkin ottaa skannaamalla sävyn. Tulee halvemmaksi kuin kolme purkkia kili-kalia.
     
  12. Saksan varastolta löytyy myös sitä oranssia. Sain maahantuojalta, Konalan Autokeskuksesta myös ensin myönteisen vastauksen, että laitetaan tilaukseen ja toimitusaika n. viikko. Kesti pari työpäivää ja kertoivat, että Saksasta eivät lähettäneet Suomeen, koska tuotteesta ei ole käyttöturvatiedotetta. :mad:

    Seuraavaksi kokeilin ostoa saksalaisen Mopar-pajan kautta, mutta nekään eivät lähetä kili-kali pulloja ulkomaille.

    Kysäisepä sieltä Rysyn jälleenmyyjältä, saavatko ihan oikeasti hommattua maalin?
     
  13. PasiR

    PasiR Gearhead

    Varautukaa myös siihen että se MoPar-maali ei sitten aina tuu siitä purkista ulos, yleensä ne suuttimet noissa jenkkipurkeissa on hanurista.

    Automaalilla ja ruiskulla tulee hyvä, ainakin mun mielestä.
     
  14. JariV

    JariV 2nd gear

    Street Hemi vs. Race Hemi

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  15. PasiR

    PasiR Gearhead

    Perskules, purkit toimi sittenkin!
     
  16. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    Mihis tulokseen GURUT on nyt tulleet noiden maalien kanssa?

    Oletteko maalanneet ne Graalin Maljanne noilla paukkupurkeilla vai aikuisten oikeesti maaleilla?
     
  17. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Laitan seuraavan kattilan päälle paukkupurkista veneitten perävetolaitteisiin tarkoitettua maalia. Sen hyvyydestä kertoo mm. se että sitä ei saa enää tuoda EU alueelle :rotfl: .
     
  18. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    Onko se samalta puolalaiselta toimittajalta, jonka kautta tulee myös hiomavärit ja muut EU -kielletyt maalaustarvikkeet. Tosin niitä saa Puolasta ihan hyllykamana vaikka ovatkin EU -kiellossa :rotfl: :rotfl:
     
  19. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Kyllä se on ihan ömeerikasta, ostin yhden vauhtikaupan hyllyt tyhjiksi niistä :rotfl: .
     
  20. Mutku

    Mutku Gearhead

    HIIOHEI !

    Tää Moparin Hemi-oranssin värin topicci on ihan mun suokkareita. Niinku kans se "Mitä öljyä ohjaustehostajaan, käykö ATF ?"....

    Takuulla tulee vastauksia puoleen ja vastaan, PYHÄN ASIAN KANSSA EI SAA LEIKKIÄ! ...Kysykää vaikka käkkäräpäiltä tolpannokassa ulvojilta joitten isäaurinkoisesta ei saa piirrellä sarjakuvia... PYHÄN ASIAN KANSSA EI SAA LEIKKIÄ! :poff:

    Asiaan: just luin jostain jenkkivoorumilta, että Moparin omienkin paukkupurkkien/kilikalimaalien sävyt heittää. Eli ei auta, vaikka DC:n purkin kyljessä lukee, jotta "Hemi Orange", kun se sävy siis todennäköisesti heittää?

    Hah, pyhässä kirjassa onkin siis VIRHE!!!! Ollaan kumarrettu väärään suuntaan, VESSAAN PÄIN? Aaaaargh... :rotfl:

    Eli PPR lienee oikeemmassa kuin minä kerettiläinen kilikalimiäs --> oikee maali se olla pitää, paukkupurkit on syntiä!

    No, itse siis pohjamaalasin feikkimoottorini miranolilla ja kissa... PENSSELILLÄ, viimeistelin tuon lankeemukseni kilikalimaalilla, joka oli ihan "one-of-none"-sävyä, ihan omantunnottomuuteni mukaan teetetty custom-maali automaalikaupasta.
    http://www.restoredsportscars.com/tt/Pi ... 008117.jpg

    Huh, kylläpä helpotti keventää lastia. No niin, olen kaulaa myöten kaivettuna hiekkaan: kuka heittää ensimmäisen kiven? :poff:
     

Kerro tästä muillekin!