mopar syttyboxi

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja eekoo, 7.8.2015.

  1. eekoo

    eekoo Gearhead

    Furyssä Miradan tekniikka ja moottorin sähköt. Boxi myös Miradasta, auto on käynyt kesän kylmänä huonosti ja ampunut kaasariin, lämpimänä toiminut aika hyvin. Nyt alkoi lämpimänä tyhjäkäynnillä sammuilemaan ikäänkuin olisi hukkunut soppaansa. Sitten sammui kipinättömänä kokonaan. Vaihdoin uuden 5 napaisen boxin ja toimii hienosti myös kylmänä. Voiko boxivika aiheuttaa ilmeisesti heikon kipinän joka aiheutti kaasuttimen tussahtelun vai korjautuiko kaasutinvika vahingossa sattumalta.. Sytytystä en kääntänyt.
     
  2. fury poika

    fury poika 3rd gear

    Mun mielest hyvinki mahdollista, et boxi rikki ja oireilis noin. Meil chargeril pääsi viallisella boxilla 4 kilsaa ja sammu sitku venas puoltuntii ni lähti käyntiin.
     
  3. eekoo

    eekoo Gearhead

    ei perrr.. Pääsulake 30a jonka kautta menee virtalukolle ym kärähti taas ja kipinä sen myötä katosi.. todnäk boxi taas pimeni. maadoitukset on kunnossa, oon kuorinu johtonippuja kojetaulun alla ja selvitellyt pääsyötön kulkua, pää syöttö haarautuu 30A sulakkeen jälkeen sulakkeille, virtalukolle ja laturille.
    kärjettömässä jakajassa ei voi olla vika koska sinne menee 2,5mm2 johtopari, johdot kai sulais ennen 30a sulakkeen kärähtämistä? samoin on kai muidenkin 2.5mm2 johtojen kans?
    Tuo 30A Pääsulake on muutaman kerran kärähtänyt kesän aikana.

    Virtalukko on uusi muttei noista tiedä..

    EDIT.. virransyöttö laitettu akulta oman 10A sulakkeen ja erillisen katkaisijan kautta boxille ja etuvastuspuolalle kun vikaa joka aiheuttaa ison sulakkeen kärähtämisen ei vielä löytynyt..nyt odotellaan vauhtikaupasta uutta boxia.
     
  4. ookke

    ookke 1st gear

    Viisastelijallakin murheita näköjään täällä.. hehheh..
     
  5. eekoo

    eekoo Gearhead

    lupasin olla kommentoimatta, mutta sori että tarjosin helmestäsi kun pyysit tarjouksia. Tarjoukseni oli toiseksi paras eikä ole enää voimassa. Ei ehkä jatkossa kannata tarjouskilpailulla yrittää myydä mitään jos noin korpee..

    Mutta aiheeseen , Ei niinkään murheita, enemmänkin terapeuttista yksinpuhelua / epätietoisuutta. Mutta asioilla on aina tapana järjestyä.
     
  6. eekoo

    eekoo Gearhead

    vikapaikkaa ei ole löytynyt , toistaiseksi ainoa mahdollinen on öljynpaineanturi, sinne menee Miradan sähköistä sama syöttö kun puolan etuvastukselle ja syttyboxille. Ilmeisesti öp anturille menevä virta liittyy jotenkin saastelaitteisiin tai kenties sähköryyppyyn? Öp.anturille menevä virta on nyt katkottu pois , sinne menee vain yksi johto joka maadoittuu ö paineesta...

    Käynnistettäessä pitää muistaa laittaa syttyvirta eri nappulasta kun muu virta. Sopii rottaluukkiin ;-)
     

Kerro tästä muillekin!