Mopar Torqueflight öljynjäädytysputket?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja busgods, 5.6.2014.

  1. busgods

    busgods Gearhead

    Katsastuksen yhteydessä huomattiin että 904 vaihteiston toinen jäähdytysputki on joskus katkennut ja homma paikattu pätkällä letkua ja klemmareilla. Se osuukin sitten melkein pakosarjaan eli Soppa on porisemassa hyvää kyytiä.

    Jos mielisi uusia putket niin mikä putki olisi parasta hommaan? Muuten duuni taitaa olla tehtävissä ihan normi jarruputkisarjalla eikös??

    Kiitokset.

    Sami.
     
  2. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Ei taida löytyä 5/16" jarruputkea?
    Mun hylsyissä on 8mm ohutseinämäistä kupariputkea, ainevahvuus 0.8mm.
     
  3. Hai

    Hai Double Gearhead

    Minä olen tehny noista 5/16 jarruputki kangista.
    Esim tuon Fade freen tuotteista, sivu 34.
    http://www.apauto.com/index.php/catalogview-2/
    Löytyy aina 3/8" asti.
    Mopsin päät vain pitää vaihtaa. On suoria kankia, niin ei tarvii kieppiä oikoa.
    Samalla tavalla myös polttoainelinjoja olen rakennellu.
     
  4. busgods

    busgods Gearhead

    Niin, tämä jarruputki ajatus oli lähinnä koskien niitä työkaluja. Muistaakseni tavallisella jarruputkisarjalla pystyy päättelemään ja kartioimaan putkia aina 1/2 asti.

    Pitääpä tutkia mahdollisia putkiaihioita. Eli 5/16'' olis sitten se koko mitä haetaan. Kiitoset tästä datasta. Ameriikasta en taida lähteä tilaamaan, eiköhän jotain kankea löydy ihan härmästäkin...
     
  5. Kimmeli

    Kimmeli Gearhead

    Bilteman hehkutettu kupariputki, suora 2m kanki maksaa jotain 20e, helppo taivuttaa ja jarruputkityökalulla saa päädyt tehtyä...ja tietty kromattu ulkopinta.
     
  6. busgods

    busgods Gearhead

    Ei tästä kuparin pehmeydestä ole mitään haittaa? Putkethan jäädyttimen ja vaihteiston välissä alistuu jatkuvalle tärinälle yms. Tulis Mieleen että saataisi liian pehmyt matsku murtua??
     
  7. Päin vastoin kuparin pehmeydestä on hyötyä se joustaa eikä nimenomaan murru helposti toisin kuin ihan normi teräsputki murtuu helpostikkin.Senpä takia vesiputket on kuparista(nykyään muovia) jotta ne kestää paine-iskuja.
     
  8. asperiini

    asperiini Gearhead

    Mistäs piilteemasta tuommoista kromattua kankea saa?
    Ei oo ainakaan Espoossa muuta kuin alkaen 10 mm...
    Sitä jarruputkeksi sopimatonta jarruputkea siellä oli semmoinen 10 m kieppi, syntyyhän se tietysti siitäkin.
     
  9. PasiR

    PasiR Gearhead

    Alsaputkea vauhtikaupasta esim RP.
     
  10. Make.S

    Make.S Gearhead

    Nipat malliksi ja käy teettämässä teräspunosletkut, esim. etralla.
     
  11. Vanha tuttu

    Vanha tuttu 1st gear

    En tekisi kuparista! Sehän on ns. muokkauslujittuva metalli, joka siis karkenee juuri tärinästä, takomisesta, puristuksesta jne. ja voi sitten kovetuttuaan murtua? Jarruputket eri asia kun ovat koko matkaltaan samassa kappaleessa kiinni?

    Ja juuri tuon tärinän vuoksi kai niissä orkkisputkissakin on pätkä letkua välissä. Ainakin omissa laitteissa on ollut.

    Hydrauliikkaliikkeissä varmaan saisi teetettyä asialliset letkut/putket?
     
  12. asperiini

    asperiini Gearhead

    Mulla ainakin nuo Chryslerin putket on rautaa ja samaa tavaraa alustaloppuun eli ei mitään letkua tms missään välissä.
    Ostin metritavara-rautaputkea tarvikekaupasta Petikosta ja siitä teen uudet putket niin tulee vanhoja vastaavat.
     
  13. busgods

    busgods Gearhead

    Kiitokset vinkeistä. Orkkishenkistä putkivaihtoehtoa ajattelin noudattaa. Jarrulinjoihin tarkoitettua teräsputkea oli sopivasti tutussa nettilafkassa kieppinä ja taivuttimeksi kelpuutin perus 8mm vesijohtotaivuttimen. Ei myyntipuheiden mukaan käy teräkselle mutta nätisti taipui, ehkä orkkisputkia tiukemmilla taivutussäteillä tosin. Halpa kartiosarja ei kyllä mulla tehnyt nättiä kaksoiskartiota joten testasin nyt suoralla yhdellä kartiolla. Jonkun laadukkaamman kartiolaitteen vois hankkia jatkossa.

    Putket on paikallaan ja enää uusia öljyjä vailla. Sormet ristiin ja käyntiin...
     

Kerro tästä muillekin!