MoparBB ministartti

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja palotila, 5.6.2011.

  1. palotila

    palotila Gearhead

    Tuli ostettua uusi ministartti. Tämä pyörittää aika paljon nopeammin kuin moppen oma. Yhtäkkiä se ei jaksanutkaan pyörittää konetta käyntiin kun akun jännite oli päässyt vähän laskemaan. Volttimittari näytti 11,94V, kone pyörähti pari kertaa mutta sitten sippas. Ottaako tuo niin paljon enemmän virtaa suuremman pyörimisnopeuden vuoksi että se ei kestä yhtään volttien laskua? Akku on pari vuotta vanha ja pitäisi olla kunnossa.
     
  2. Mopar heppu

    Mopar heppu 2nd gear

    Mulla sippas chargerin 440:stä startti ensin, heitin jegs:in ministartin ja oli samat oireet ku sulla, pyöritti vaimeesti, mutta tarkemmalla syynillä oli myös akku paskana, eli pudotti jännitteet alas ku kääns avaimesta, kylmänä läks käyntiin ja kuumana ei oikein jaksanu pyörittää, koita apuvirralla miten starttaa, ja tsekkaa se rele myös, kyllä mulla on noi välitetyt mini startit menny ihan semmosenaan ilman mitään lisätöitä toimintaan, ja pyörittää niin pirusti ihan perus kaapeleilla/johdotuksilla, oon laittanu jo viiteen autoon ton pikku startin, tälläki hetkellä päivitän challengeriin jegs:in miniä paikoilleen ku sippas toi mopsin oma iso hp startti, ..ihme juttu ku ollu jo 11 vuotta toiminnassa????? olihan toi odotettavissakin.
     
  3. Shit-O-matic

    Shit-O-matic 1st gear

    Kuinka paljon akun jännite saa tippua (vai saako ollenkaan) kun starttaa. Tuskailen tuon oman starttiongelmani kanssa ja kun kääntää avaimesta akun jännite tippuu 12,5---->11,03.
     
  4. JTE3

    JTE3 Gearhead

    Voiko akulta startille menevä kaapeli olla liian ohutta?
     
  5. Mopar heppu

    Mopar heppu 2nd gear

    Kyllä tommonen esim: jegs:in mini startti pyörittää kevyesti moparin vm 69 magnum isolohkoakin alkuperäisellä kaapeloinnilla, eikä tartte jännitettäkään ku jotain 10 voltin päälle, tietysti autokohtasta sekin, tais pyörittää jopa alle kympinkin niin että käyntiin lähti, mutta jos jännitteet tippuu jonnekin 7 V tuntumaan niin hyytyy totaalisesti, just challengerissa mulla kävi taas niin että mopsin iso hp startti pyöritti suht hyvin vielä muttei lähteny käyntiin,(vaikka toiminu jo vuosikaudet samalla lailla), heti ku anto apuvirtaa toisesta autosta lähti tulille, meinasin jo ruveta vaihteleen sytkäboksit yms, mutta sit heitin mini pro startin ja johan pyörii ja toimii autokin paremmin kuin vuosikausiin, ei ole enää "tahmeeta" se käyntiin lähtö, eli mulla kun on MSD 6AL niin se on tarkempi jännitteistä ja startti vei kaiken jännitteen joten kipinälle ei enää jääny sitäkään vähää.
     
  6. Shit-O-matic

    Shit-O-matic 1st gear

    Juu no mulla on varmaan uusikin startti paskana kun ei jaksa pyörittää konetta vaikka anto virtaa apukaapeleilla suoraan startille.
     

Kerro tästä muillekin!