Moparien Ylistys

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Ruumis, 23.9.2005.

  1. Fastback

    Fastback Gearhead

    Yleensä ne ketkä väittävät moista niin kantavat rusettia keulalla tai kaulassa.
     
  2. always bb

    always bb Gearhead

    kyllä se on vaan kylmä tosi asia että noi mopsit kestää jos on alle 350hp
    mutta sen jälkeen ei kyllä pysy kasassa yhtään reissua, mutta kun ottaa
    tallista chevyn niin on kun sveisiläinen kello, kokemus on vaan BB koneista
    eikä missään ole ikinä ollut niin paljon vikaa ja harmaita hiuksia kun tollaisessa 440 ,rupee ihan tosissaan huumori loppumaan. omalla kohdalla
    nauran paskaset naurut jos joku ihan pokeri naamalla vielä ylistää mopseja .
     
  3. aira

    aira 1st gear

    mopar moottorin osia pitkin ajorataa :rotfl:
     
  4. Artturtle

    Artturtle 1st gear

    Eikös se tossa höyrykatapultissa ole joku 3miljoonan paunan voima, heittää kuplavolkkarin viiden kilometrin päähän, jos vaan ominaisuudet riittää:rotfl:
    siinä moppekin saa kiihtyvyyttä kerrakseen :eek:
     
  5. Cuda

    Cuda 1st gear


    Sekö ex-Pönni AMC-turbokiilakeula? Sitäkö tarkotat vai jotain muuta? Se on ainakin liikahtanut - ja taitaa olla ripeä edelleen. Ei kyllä tuu mitään muuta orkkis-pikku-lohkosta "suurempitehoista" mieleen. Vai joku muu auto?
     
  6. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Joo, turbohornettia meinaan. always BB:llä on kyllä ongelmia piisannut enempi kun kotitarpeiks, en sitä kuitenkaan moparin syyks laittais.
     
  7. Cuda

    Cuda 1st gear


    Onhan se aikamoinen kestävyyden - ja potentiaalin - osoitus AMC:n pikkulohko-arkkitehtuurille, jos lähemmäs tuhatta hevosvoimaa on otettu tehtaan vakiolohkosta ja -kansista. Ja vielä tehtaan valuakselilla.

    Kyllä kait monet tehtaiden SB-kannet ovat osaavan porttajan kairattavissa sinne 220-250 cfm nurkille (noin 500 hepan vaparipotentiaali josta "puolet lisää kilon paineilla", vanhan sloganin mukaan), mutta jos kerran tehtaan paapan vakiovalu-lohkoon tehtynä - niin se vetää mietteliääks kyllä. Loistavasti on valu sit tarvinnu suunnitella ja toteutettaa. Kun ei kait sitä mikskään race-koneeks oo alunperin ajateltu kuitenkaan? Respect AMC for that!

    Sen valuakselin(kin) tehonkeston vielä jotenkin ymmärtäis (cleveland-valuakseleiden ja kenties maltillisten huippukierrosten hengessä), mutta jos kerran vakiolohkoon?! Enpä ole koskaan ko. turbo-Hornetin teknikkaa tullut tuolta kannalta ajatelleeksi. Melkonen saavutus rakentajalta.
     
  8. always bb

    always bb Gearhead

    Ei se varmaan tosiaan ole moparin vika, vaan näitten säätäjä pellejen kelle mikään ei saa maksaa mitään ja mennään sieltä mistä aita on matalin
    ja sittenhän sen paskan poimii joku esim; kuka idiootti laittaa öljypumpun
    tiivistyksen silikoonilla on sitten sihdit ja kanavat täynnä sitä paskaa
     
  9. tapiiri

    tapiiri 1st gear



    Niin jos kerta Mopeman saa nuo Chryslerit pelittämään ja JOKU MUU ei saa ja sen jälkeen tämä JOKU MUU sanoo että Moparit on paskoja niin tulis kyllä ensimmäiseksi mieleen että josko se heikoin lenkki on se JOKU MUU eikä Mopar. Olisko peili mitään kun syyllistä etsitään?
     
  10. ChevyGirl

    ChevyGirl 1st gear

    ehhehee... :lol: :odroll: joo no itsellä ei ole vasta kokemusta kun geeäämmästä ja mitä nyt on tullu ajeltua myös parilla moparilla ja kaverit on taas aika pitkälti voortti immeisiä. Yhellä taitaa moppe olla. Odotan innolla kun pääsis kaverin torinoa testaamaan :p Noh anyway tällä hetkellä taidan olla GM:än "puolella", mutta aikusten oikeesti kaikki jenkit on kivoja 8)
     
  11. always bb

    always bb Gearhead

    Tapiirille tieto että peiliin on katsottu ja edelleen sama mielipide itsellä
    mutta se herätys tuli vähän myöhään.
     
  12. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Yleensä täällä aiheet aloitettu tosissaan ja ne on kääntyneet huulen heitoksi.
    Tässä kävi päin vastoin.
     
  13. Käkö

    Käkö Gearhead

    Aja minne haluat ja MoParilla loput :lol:
     
  14. Fastback

    Fastback Gearhead

    4V Clevelandin kannet virtaavat kairaamattomina 270 cfm 0,600 nostolla. Aika potentiaalinen kansi sinänsä jo tehtaalta tullessaan. Kovaahan moparin, letukan ja fordin isolohkoilla ajetaan, mutta tuodaan jotain näkökulmaa aiheeseen. Ehkä meidän kaikkien silmät ovat auenneet, mun ainakin sinisin silmin, mutta lukekaa itse:

    VERTAILU

    Hienosti tehty sivusto kuvien kanssa. Teknisissä lähtökodissa hurja ero. Juujuu, turha mussuutta mistään Mark/Gen IV tai V lohkoista.
     
  15. Muki

    Muki Gearhead

    Koko threadin ainoa järkevä kommentti !
     
  16. Ruumis

    Ruumis 3rd gear

    No joo...
    Tuntuu kuiteskii siltä että aikuisena oon enemmän GM harrastaja.Syynä on se että ne moparit joista tykkään ovat harvinaisia ja tosi kalliita...
    Ja niin rupes huvittaa dodge lancer! :x :D :D :D
     
  17. MASI9

    MASI9 Gearhead

    Mä oon samaa mieltä GM.n paremmuudesta, kumpiakin omistaneena moparit on myyty ja GM:ää tilalle, ne on paremman näkösiäkin. On menny oppi oldsmobile custom cruiserille perille, heh. :lol:
     
  18. kime2

    kime2 Gearhead

    No tuo gm:n paremmuus on vähän niin ja näin... Osia tosin löytyy paremmin ja halvemmalla! Ja GM:llä on powerglide,jota tosin on soviteltu ihan muihinkin merkkeihin :D GM:n perä=vaihtunut ford-tuotteeseen Moppeen harvoin tarvii tunkea jonkun muun perää,vaikkei se tuo niiden 8 3/4 mikään huippu ole verrattaessa sitä 9"!
     
  19. Ana67

    Ana67 Gearhead

    Kylhä se nyt niin on että PARAS on AMC/Rambler :D . 3 olen omistanut ja eipä juuri tarvinnu korjailla.

    Ford=kone 250 sopii ehkä lumikiituriin EI kummiskaa autoon (Mawerick -74). Vääntöö piisas EI kierroksia.


    GM= olipa harvinaisen ranttu säädöille (Olds 350).

    Ja nyt alla Mopar!! Ajettu (slantil) yli 300 ja viime talven meni vasta vesipumppu!!! Ei syö öljyy ja käy ky Singeri.
    Taitaa sittenki MOPAR olla paras :lol: .

    Ja kasi vehkeist, kyl Mopen pako-/käyntiääni on MAHTAVA, Rebel yel.. joten ainaki GM :poff: .

    "Mutta makuasioista EI kannata kiistellä" ainakaan tosissaan :p
     
  20. Ana67

    Ana67 Gearhead

    Kylhä se nyt niin on että PARAS on AMC/Rambler :D . 3 olen omistanut ja eipä juuri tarvinnu korjailla.

    Ford=kone 250 sopii ehkä lumikiituriin EI kummiskaa autoon (Mawerick -74). Vääntöö piisas EI kierroksia.


    GM= olipa harvinaisen ranttu säädöille (Olds 350).

    Ja nyt alla Mopar!! Ajettu (slantil) yli 300 ja viime talven meni vasta vesipumppu!!! Ei syö öljyy ja käy ky Singeri.
    Taitaa sittenki MOPAR olla paras :lol: .

    Ja kasi vehkeist, kyl Mopen pako-/käyntiääni on MAHTAVA, Rebel yel.. joten ainaki GM :poff: .

    "Mutta makuasioista EI kannata kiistellä" ainakaan tosissaan :p
     

Kerro tästä muillekin!