Moparien Ylistys

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Ruumis, 23.9.2005.

  1. Moparmutsi

    Moparmutsi 1st gear

    Nimenomaan..niin monta jos on äijää (tai muijaa) niin on makuakin. Joskus ottaa ottalohkoon tuo oman merkin henkeen ja vereen ylistys :mad: . Näyttelyissä ei tasan tarkkaan tsekata kuin omat ja muista mennään laput silmillä ohi. JOs 15 ekee maksan jostain lipusta niin tasan tarkkaan kahton kyllä fordit, gm:t ja muut...

    No mä oon vaan nainen :pinup:

    :lol:
     
  2. dodgeman

    dodgeman Gearhead

    mites se sun bb pelas viime talvena, meiti 440 pelas hienosti aina lähti käymään,vei sinne minne pitikin. ei tarvinnu availla
     
  3. greenrtse

    greenrtse 1st gear

    hyvin tuntuu 440,nen alukansilla(kin) pelaavan,ei voi valittaa
     
  4. Riztoreipas

    Riztoreipas Gearhead

    kaikki nää amerikan vehkeet on samaa sarjaa..iso maa isot toleranssit ;)

    kaikkia on kokeiltu,fordia,moparia,geeämmää...aika surkeita vehkeitä kaikki..mercuryn 390 piti vaihtaa männät jo ekan 40 vuoden jälkeen..eikä alapallonivelkään kestänyt kun surkiat 39 vuotta..tarttis varmaan pistää valmistajalle jonkinsortin reklamaatiota..
     
  5. tapiiri

    tapiiri 1st gear

    halpaa tää bigblock GM:n harrastaminen sano työkaveri kun teki täysrempan Pontiacin 455 moottoriin.
     
  6. petro_din

    petro_din Gearhead

    juu ja 64:sta daristaki o kone ja lohko armahtanu...
    kulutus o 20:n päällä, öljyä ja vettä menee riittävästi ja lohkoki o halennu ku ei oo suomen oloja kestäny 40 vuotta kunnolla..
    huonoja ovat..

    käyttövani on vajaan 18tkm päästä 400tkm rajasta.. ja hyvin porskuttaa(mikä chevy vani? dodge se on!)
     
  7. CHARGER 500

    CHARGER 500 Gearhead

    Joopajoo... Paljonhan toi autojen "paremmuus" on kiinni edellisistä omistajista eli minkälaisella pidolla on ollu. Hyvinhän toi custom ruiseri tuon asian kiteytti "pitää alkaa Gm harrastajaksi kun noi Moparit on niin kalliita" Niinpä...Haukutaan kateudesta, kun perse ei kestä laitaa muuta kun jonkun niinsanotun "pakko saada jenkki" mallin
     
  8. always bb

    always bb Gearhead

    Siinähän se onkin kun talvellä ei kehtais ajaa ja kesällä ei pääse kun poikii. nytkin saa vain haaveilla taas että pääsisi rankasemaan. mutta onneksi on muutakin tekemistä että katsotaan taas ensi kesänä josko pääsis ajelemaan. ja edelleen paskoja ne on silti :mad:
     
  9. ripe

    ripe 1st gear

    Tää on aika arka aihe ja nyt vasta luinkin tän jutun.

    Itse mää ajelen halvalla -84 LTD:llä, euro diesel. Siitä ei enenpää.

    Mopari on ollu joskus nuorena, kavereilla on ollu/on GM:iä, samassa tallissakin.
    Itse pidän ehdottomasti "vanhoista"mopareista eniten. Ne on kaikki upeita, tosin on gm:llä ja vorttilakin hienoja autoja, mut ei suhteesssa niin paljoo.

    Mitä olen seurannut niin ainakin kaverin gm-tuotteet ei ole kovin vakuuttavasti pelannut :odroll: Omaan vorttiin nähden :poff:

    Muijalle ostin 124 korin mersun vm -86, se ajaa aika paljon (50 000km/vuosi) ja määhän sen joudun huoltaan/pitään kunnossa. Joten siksi vanha mersu. Se on turvallinen perheauto eikä tarvi olla huolissaan pääseekö se kotio.

    Minä annan pisteet harraste-autoista Mopareille.

    Tosin kaikki harraste pelit on kivoja on ne sitten vanhoja tojotia, wolkkareita tai mitä hyvänsä. Ne kaikki vanhat autot merkkiin katsomatta "Rikastaa" tätä nykyaikasta mitään sanomatta autokantaa :soosoo:

    Jos taas tarvii sitä autoo siihen tarkotukseen mihin se on tehty...niin sit ehdottomasti vanha dieselmersu :-? Siis ei mikään uusi, millä ei uskalla lähtee lähikauppaa kauenmaksi.

    No ei niitä herneitä...ja tää on vaan mun mielipide.
     
  10. moparmaniac

    moparmaniac Gearhead

    Jos kerran sun mielestä Moparit on paskoja, niin myy ne osaaviin käsiin ja lopeta täällä piipittäminen
     
  11. always bb

    always bb Gearhead

    Moparmaniac, minä en yleensä piipitä,sanoin vaan oman mielipiteen (moni muukin). vaikka toi raha ei kasvakkaan puissa en myykkään. Vanha sanonta harjoitus tekee mestarin. Enkä kyllä totuuden nimessä ole mikään merkkifriikki joten itse en noista kritiikeistä ota hernettä nenään eikä ollut
    kellekkään aihetta aiheuttaa pahaa mieltä moisesta asiasta.
     
  12. Ruumis

    Ruumis 3rd gear


    kaikilla on oikeus omiin mielipiteisiinsä 8)
     
  13. PauliP

    PauliP 1st gear

    No on noissa Mopareissa ainakin IHAN JÄRJETTÖMÄN vaikeasti toteutettu vaihteiston /moottorin kiinnitys toisiinsa, samaa sontaa on Fordin systeemit startin shimmipelteineen yms. Ruuvit menee minne suuntaan sattuu, on erikokoisia ilman mitää logiikkaa ja tavaraa on niiden edessä/takana ja sivuilla sikin sokin. Jopa moottorin ja vaihteiston valu-ulokkeita on haittoina.

    Kattokaapa GM:n kiinnitykset (siis orkkikset) ja ottakaa oppia. Kaikki merkit saa harrastettua huonoiksi, mieluiten korjaan GM:ää ja etenkin Buickia jos sitä joskus joutuu korjaamaan.

    Mopariin ja Foordiin ***tumaisen työn lisää. :odroll:
     
  14. greenrtse

    greenrtse 1st gear

    No on noissa Mopareissa ainakin IHAN JÄRJETTÖMÄN vaikeasti toteutettu vaihteiston /moottorin kiinnitys

    TÄH :soosoo: jopas on todella vaikeesti toteutettu
     
  15. Fireball

    Fireball Gearhead

    No johan pomppas Paulilla, ei mopessa mitään simmejä tarvi, chevyssä sen sijaan kylläkin, eihän sitä edes voi tehdä helpommin kuin sb moparissa. Yksinkertaisten miesten yksinkertaiset ratkasut 8) Sama starttikin käy kutosesta hemiin, eli hemin startteja myydään kuin leipää
     
  16. coronet-66

    coronet-66 3rd gear

    Mopar rules! :lol: Tää onkin mun mielipide ja :pinup:
     
  17. cuda69

    cuda69 Gearhead

    kyllä kai se on koneen tekijästä ja vielä enemmän tuurista kiinni miten ne pelaa oli se sitte gm fjord tai mopsi? kasasin ekan 440sen kolme vuotta sitten eikä ole ollut muita murheita ku väljät orkkikset keinut , nyt compin rullat ja se lie normaali öljyn tihkuminen kaukaloon.on ajettu matkaa,kisaa ja piletsua,voimaakin on jonkin verran.ei ole lämpöongelmia , käynnistyy hyvin kuumana ja kylmänä.laatikkohomma on kyllä perseestä että pitää olla eri loota joka koneversiolle.ralliosat on kyllä hiukka kalliimmat ku gm mutta perusosat osittain jopa halvempia.ja jos vaíhdan joskus merkkiä niin se on joko rämpylä tai voorti , siinä järjestyksessä ehkä?
     
  18. oma-89

    oma-89 1st gear

    Tytöt ajaa millä tykkää mutta REAL MAN DRIVE MOPAR!!!!!!!!!!!!
     
  19. spinout

    spinout Gearhead

    Ei siinä ole vikaa, että tykkää erityisesti jostain tietyn konsernin autoista. Mieliautoja pitääkin olla, mutta puhdas merkkifanaattisuus on sairautta.. Tarkoitan siis semmoista, että tuomitsee muut merkit ihan vakavalla naamalla, palvoo omaa ja ei edes vilkaise, jos joku muulla kruisaa ohi tai ampuu haulikolla perseeseen, jos erehtyy tulemaan vääränmerkkisellä autolla pihaan.. On sellaisella tyypillä ihmeellinen ja kapea jenkkiautoarvostusmaailma :(
     
  20. ripe

    ripe 1st gear

    Minusta PauliP:een kannattas viä käydä katsomassa mopareiden startin/laturin ja muiden apulaitteiden sijaintia ja kuinka ne on kii.

    Olen tallilla katsellut kuinka kaverit tappelee gm:en kanssa ja mielestäni joka ainoa apulaite on vaikeinmin irrottaa/kiinnittää kuin mopareissa.

    Mitä tulee koko laatikko/koneen kiinnitykseen, en näe siinäkään mitään vaikeeta, tosin en ole vaihtanut laatikkoo kuin Ramiin.
    Mut mielestäni ei se voi olla sen vaikeenpaa muihinkaan mopareihin. Vaihtaa vaan hiukan työskentely järjestystä, pudottaa ensin laatikonhännän alas niin eiköhän sinnekin tule tilaa aukasta muutkin pultit.
     

Kerro tästä muillekin!