Moparin 11" takajarrut

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja kippis, 4.1.2016.

  1. kippis

    kippis Gearhead

    antakaas dorkalle tietoa siitä mikä on tarkoitus sillä että takajarrukengissä toisessa on vähemmän pinta-alaa (pituussuunnassa) kuin toisessa. eli tossa oli silleen että lyhyet oli etumpana. pitkät takana.

    mikä niillä on tarkoitus?
     
  2. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Kun kenkien alapää on kelluva, siinä etukenkä on silloin tehostava ja siksi sen pitää olla lyhyempi, sillä kompensoidaan tehostusta. Jos on vieläkin liian tehokkaat takajarrut, voi etukengästä silpasta kitkan lyhyemmäksi ja tehostusvaikutus pienenee...
     
  3. Hai

    Hai Double Gearhead

    Tässä on hyvä kuva aiheesta.
    Jenkkiautoissa on yleisimmin käytössä "duo-servo" tyyppinen järjestelmä.
    [​IMG]

    Kunkin esimerkin ympärille piirretyillä "banaaneilla" kuvataan suhteellista jarrutustyötä ko. kengällä.
    Eli duo-servossa etukengällä "kiilataan" takakenkää hommiin.
     

Kerro tästä muillekin!