Moparin 16:1 tehostamaton simpukka ja ajotuntuma

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Ohjauslaitteet', aloittaja mikaboy, 9.11.2013.

  1. mikaboy

    mikaboy 1st gear

    Onko kellään kokemuksia a-bodyssa 16:1 tehostamattomasta simpukasta ja sen ajotuntumasta sekä käytöstä. Montako kierrosta äärilaidasta toiseen ???
     
  2. 69

    69 Gearhead

    Helkkarin hyvä päivitys oli vaihtaa nopeempi simpukka, on hyvä ajaa. Pihassa ja parkkiruudussa vähän kankee, mutta ei haittaa. Olikohan 3,6 kierrosta laidasta laitaan. Gragarin pienempi ja paksumpi ratti vielä niin on herkku ajaa
     
  3. mikaboy

    mikaboy 1st gear

    "Pihassa ja parkkiruudussa wähän kankee" ... varmaan riippuu jonkin verran eturenkaiden leveydestä ? Mietin että onko se liian jäykkä pihassa käännellessä. Sopis muuten kyllä hyvin tommoseen "ol skool" meininkiin hyvin .
     
  4. 69

    69 Gearhead

    Toki riippuu eturenkaan leveydestä, mulla 205 edessä, ei oo liian jäykkä muijakin tolla ajelee..
     
  5. Toni.Virta

    Toni.Virta 1st gear

    Voihan noihin vaihtaa pidemmät kääntövarret ja raidetangon esim. C-bodysta, muuttuu tuo ohjaus melko radikaalisti. On kevyttä kääntää, ehkä jopa liiankin??
    Flaming riverin 16:1 on ainakin kaikinpuolin mainio simpukka.
    Ei kait sitä siellä pihassa tarvii hirvittävästi veivata, taitaa toi pihassa veivaus olla niin vähäistä että ei sitä simpukkaa sen takia kannata jättää hommaamatta, koska itse ajo/käyttömukavuus lisääntyy huomattavasti.
     
  6. simeoni

    simeoni Double Gearhead

    Saako Mopariin uusia tehostettuja simpukoita mistään?? En haluais laittaa manuaalisimpukkaa mut tuon nykyisen tehostetun tuntuma on vähän niin ja näin... hammastanko tietysti olis hyvä mut ei taida olla kelvollisia markkinoilla?
     
  7. MJF

    MJF Double Gearhead

  8. Kimmo

    Kimmo Gearhead

  9. C-barge

    C-barge Gearhead

    Oma tuntuma tollasesta 16:1 manuaalista isolohkoautossa, vanha lada ralliratilla on huomattavsti miellyttävämpi pyöritellä parkkiksilla. Ei todellakaan manuaalilootan kanssa mikään ykkösvalinta, vauhdissa menee kyl ihan muikeesti.
     
  10. 4spdBcuda

    4spdBcuda Gearhead

    juu, duunia saa todellakin tehdä "parkki"hommissa. Orkkisratti vois vähän helpata veivausta halkaisijansa puolesta.
     
  11. 69

    69 Gearhead

    Kyllä hiki tuli vanhalla tehostamattomalla simpukalla, ehtiikö oikasta, joku 6 kierrosta laidasta laitaan.
    Eikä toi pari senttiä ratin halkasijassa juuri vaikuta, ja noi vanhojen vehkeiden ohuet orkkisratit ei kyllä kaksista tuntumaa anna.
     
  12. Jymy70

    Jymy70 Gearhead

    mopar tuff wheel helpotti asiaa hieman suuremman halkaisijan johdosta ja sehän on paksumpi kuin orggisratit eli tuntuma hyvä. Mutta on edelleen parkkihommeleissa pirun raskas. Kyllä taitaa vaihtuu talven aikana tehostettuun simpukkaan....
     
  13. mikaboy

    mikaboy 1st gear

  14. simeoni

    simeoni Double Gearhead

    Paljonko maksaa suomeen toimitettuna ja mitä tuo "stage" tarkottaa käytännössä??
     
  15. Jymy70

    Jymy70 Gearhead

    jeps, tuo taitaa tulla meikäläisellekkin...
     
  16. mikaboy

    mikaboy 1st gear

    Tuossa "stage 3"-versiossa on tuntumaa kivasti mutta tehostuu kuitenkin hyvin. Oon koeajanut tommosen -70 Challengerissa ja tykkäsin.

    Tuli isomman tilauksen yhteydessä joten pelkän simpukan rahtia en tiedä.
    Huomaa "vaihtokuori" maksu 150$. Firmfeel antaa kyllä hinnan rahteineen kun sitä kysyy. Ja siitä putiikista löytyy paljon muutakin kivaa.
     
  17. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    Mulla on Stage III omassa Barracudassa ja on kyllä hyvä.Tänä talvena vaihtuu vielä pikkurillin vahvuisen Woodgrainin tilalle Tuffi.

    Parin viikon päästä tulevassa kontissa on yks Stage III, coremaksu oli 175 taala E-kuoriseen / large pitman arm. Tästä simpukasta päästään nauttimaan ens kesänä Mäntsälän seudulla.

    Nimeltä mainitsemattomassa suomalaisessa yrityksessä FFI Stage 3 on ollut luokkaa 800 eur, itse meritse tuotuna sitten tietysti hippasen halvempi.
     
  18. simeoni

    simeoni Double Gearhead

    Osaako joku suositella kumpi simpukka olis parempi, uudempi vai vanhempi?? Kummankin pystyn laittamaan kun tarvittavat osat löytyy, auto on -71 Duster.
    EDIT: Eihän siellä tosiaan olekkaan kuin yksi vaihtoehto, kumpikohan malli se sitten on??
     
  19. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    Eiköhän se oo large pitman armilla oleva. Kun tilasin tuon viimeisen niin pienivartisiin ei ollut coreja jemmassa vaan olisi pitänyt toimittaa oma simpukka. Sekään ei ole tosin mikään big issue.
     
  20. Jymy70

    Jymy70 Gearhead

Kerro tästä muillekin!