moparin 360 käynnissä hieman vikaa.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Buster, 28.4.2014.

  1. Buster

    Buster 1st gear

    Juuh eli tuossa oli sytkäpuolellakin harmia mutta uudet osat on paikoillaan ja toimii jo paljon paremmin mutta ajossa on vielä kun antaa ihan kunnolla happea niin vähänkuin epäröi ja ihankuin sammuisi mutta ei sammu.
    Kaasujalkaa kun nostaa niin käynti jatkuu normaalisti.
    Puolikaasulla toimii ihan hyvin ja tyhjäkäynti hyvä.

    Käy hieman rikkaalla vai onko se nyt sitten juuri laiha, kummispäin se taas menikään.
     
  2. MotorFreak

    MotorFreak 1st gear

    Kuulostaakin tosiaan kaasaripuolen ongelmilta. Autat eniten itseäsi, jos et luota kenenkään apuun, vaan perehdyt aiheeseen. Tämä ei ole vittuilua, mutta help your self olisi aika kova apu aika monellekin tämänkin foorumin käyttäjille. Jos haluat harrastaa autoja, usko enemmän itseesi. Hae kirjastosta aiheeseen liittyviä kirjoja ja opiskele miten moottorit tai kaasuttimet toimii. Edelleenkään tämä ei ole vittuilua, vaan viesti monillekin foorumin käyttäjille. Kysyä toki saa. Mutta tietämys kokemuksen kautta on niin pitkä tie, ettei ihmisikä siihen riitä. Jos mielenkiintoa on, perehdy aiheeseen syvällisesti.
     
  3. NUS-50

    NUS-50 3rd gear

    Tämäkään ei ole vittuilua, mutta miks tämmösiä foorumeita sitten olisi, jos kaikki olisi kirjanoppineita moottorivelhoja? Eihän siitä toki mitään haittaa ole jos perehtyy aiheeseen yms, päinvastoin. Monella ei varmaan vaan ole riittävästi resursseja/aikaa/puitteita syventyä näihin asioihin tarpeeksi tullakseen moottorivelhoksi jonka ei tarvitsisi ikinä kysellä neuvoa mihinkään ongelmaan, joten tällainen foorumi on vähän helpompi tapa päästä ongelmasta jyvälle.
     
  4. sämpy

    sämpy Double Gearhead

    Joops en mäkään juurikaan moottoreista ymmärrä saatika ole edes kiinnostunut niistä, vaikka 25 vuotta on autoja rakennettu ja nytkin niitä kymmeniä.
    Mutta liittyykö tämä johonkin toiseen juttuun jossa on auton speksejä tarkemmin, tässähän ei edes selviä millä kaasuttimella moottori on varustettu tai onko kärjetön sytytys, vakuumi testattu, kuka miten säätänyt sytkän tms.

    Kaasuttimessa voi olla paljonkin säätämistä ja mahdollinen vanha bensa vaikuttaa, mutta sytkässäkin varmaan jos keskipako-ennakkosäätö jumittaa tai on vaikka pyörijän mahdollisessa esivastuksessa tai puolan virrankulussa vikaa, niin voinee vaikuttaa täyskaasutilanteessa. Noi on ainoita mitä itselle sattunut vähäisellä kokemuksella. Ollut uudetkin osat joskus viallisia.
     
  5. Mopuristi

    Mopuristi Gearhead

    Bensansaantiongelma. Todennäköisesti kaasarissa vikaa, bensanpinta liian alhaalla tms. Tai voi se vika olla bensapumpussa ja/tai bensaputkessa.
     
  6. Ana67

    Ana67 Gearhead

    Ääni tälle, laihalle menee happee antaessa. Olettaen että bensa tuoretta, se talven yli seissy bensa kun voi antaa mitä ihmeellisimpiä häiriöitä.

    Mutta tarkista bensanpaine vaikka ensin ja jos ok; kaasarin bensapinta sitten. Olihan bensafiltteri puhdas? Minkälainen bensapumppu?
     
  7. fury poika

    fury poika 3rd gear

    Nussin kanssa täysin samaa mieltä. Muutenhan tän koko overdrive sais kuopata, ku ei täältä mitään kannata kysyä.
     

Kerro tästä muillekin!