Moparin 360 virityksestä

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja F-body, 29.9.2008.

  1. iikka-

    iikka- 2nd gear

    Mulla on tollaset indy/rhs x kannet, mopsterin porttaamat. En nyt muista mitä virtasivat paketista mutta vaativat aika paljonki työtä. Nyt toimii kivasti, tänhetken numerot 360 vakiokampuralla 501hp/604nm. Kansien puolesta potentiaalia jäi vielä. Varmaan kyllä suomen kalleimmat rautakannet. :D Riippuu tietty mitä hakee, suoraan paketista asennukseen hommaisin ehkä edelit, vaikka kai noi sen 400hp työntää sellasenaanki. Mopster tohon osais kommentoida paremmin.
     
  2. jersey87

    jersey87 2nd gear

    Juu tuli tossa turhia kysyttyä kun vastaukset löysinkii netistä samantein kun viestin olin tänne laittanut. Täytynee tässä miettiä hetki noita vaihtoehtoja, kuten sanoit noissa J-kansissakii potentiaalia olisi, jos vaan ovat kunnossa. Noi partsin myymät indyt ois vaan niillä 1,92 imuvenoilla kaiken lisäksi, jenkeistä tilattuna 2.02 venoilla taitaa rahditkii tuoda oman osansa hintaan ja sitten ollaankin varmaan sillä rajoilla,että samaan hintaan saisi partsista noi edelin rpm kannet.
     
  3. jersey87

    jersey87 2nd gear

    Hyvin kyllä potkii sulla vermeet. Olikos sulla noi kannet 1.92 vai 2.02 imuvenoilla?? Ei se porttauskaan oo pois suljettu homma, siihen ei varmaan vaan budjetti anna vielä myöten, kun niin paljon muutakin mitä hankittava autoon ennen kesää, niin sillä tota kysellyt että millaset on ihan paketista noi kannet, jos aluksi mentäis ilman porttausta.
     
  4. iikka-

    iikka- 2nd gear

    Venttiilit on 2.02/1.6.
     
  5. mopster

    mopster Gearhead

    Paketista suoraan ne on vähän heikommat kun edelit. Virtaukset on kyllä melkein samat mutta kanavat vähän ahtaammat, 360 koneessa rupee ahdistamaan 5500rpm kohdalla. 400hv luulis kyllä irtoavan tolla kombinaatiolla, mutta ei vaatis kyllä isoa hommaa tehdä sama niillä J-kansilla. Jos niihin on yhtään satsattu, uutta venttiiliä ja ohjuriremppaa ym, niin paljon halvemmaks tulis jalostaa niitä.
     
  6. jersey87

    jersey87 2nd gear

    Pystyykös kansien kunnosta mitään päättelemään noin niinku kotioloissa silmämääräisesti vai onko ainut vaihtoehto viedä johkuu kansityöhön tarkastukseen?
     
  7. mopster

    mopster Gearhead

    Meinasin että jos sinne on isommat venttiilit laitettu niin on ehkä ohjuritkin remontoitu. Purkaa ne pitää kunnon tutkimista varten. ohjurivälyksiä voit venttiileillä kokeilla jos vaan on tuntuma minkälaiset niiden pitää olla.

    Ja nyt on kyllä pakko sanoa että jos niitä kansia johonkin meinaat kiikuttaa niin järkevintä sun on tuoda ne tänne :wink: Selviää ihan tarkkaan mitä niille on tehty, mitä niille täytyis tehdä, kannattaako tehdä, ja onnistuu sitten se tekeminenkin sekä kunnostuksen että virityksen suhteen.
     
  8. jersey87

    jersey87 2nd gear

    Juu ei kyllä kuullostaisi huonolta diililtä ollenkaan, mulla on sattumoisin vermeetkin siellä orimattilan suunnalla. Täytyy tossa lähiaikoina käydä ne kannet eka irroittamassa. Toi isoventtiili homma perustuu vielä ihan auton myyjän puheisiin, mutta kyllä sen vois olettaa pitävän paikkansa. Ainekii kaikki kertoma ollut paikkaansa pitävää tähän asti muuten.
     
  9. uppopumppu

    uppopumppu 1st gear

    Nyt alkaisi alakerta olemaan kasassa ja rupesin kansia ja niiden mukana tulleita osia katselemaan tarkemmin.eli la lohko ja magnumin kannet kyseessä ja niiden mukana tuli jouset,retainerit ja lukot. Paketissa lukee että asennuskorkeus sopiva noille kansille ja sopivat tuolle thumpr 20-602-4 Nokalle.99972-16 ois retainerit ja jouset on 96803-16. Crane cams tuotteita siis.on jo pää niin sekaisin näistä. Lukot ei käy ainakaan ne on väärät ja dampperi jousi jää siihen kannen korokkeen reunalle ja ulkohalkaisija ei käy suoraan mutta sitä on edellinen aloittanut jo tekemään.voiko noista saada jotain käymään vai tilaisko uutta kun rahoittuu taas.nuo jousipaineet ja kaikki saa peltisepän sekaisin kun LA kansiin tarjotaan jousta tuolle nokalle 995-16.ja ymmärsinkö että nuo 995 on jäykemmät kuin nuo cranen 96803 nii eihän ne edes riitä. Halu oppia noista moottoreista enemmän kuin sen peruskasauksen verran.
     
  10. JuTi-racing

    JuTi-racing Gearhead

    LA-kansien jouset ja retskut ei passoo magnumeihin. Helpoin tie jousiin ja retskuihin on hughes engines:n magnum kansien jousi ja retsku kitti HUG 1199. Siis jos noissa piisaa paineet tolle sun nokalle. Sit jos tarvii jämäkämpää jousta niin menee rakenteluksi.

    Edit: eiku eihän noihan sun jouset taidakaan olla LA jouset. Enivie elä ainakaan LA jousia osta jos meinaat jotain tilailla.
     
  11. uppopumppu

    uppopumppu 1st gear

    Joo ei käy. Hughesin sivuja katsellutkin tässä,mutta kun hokasisi miten on ajtus ollut edellisellä yhdistää nuo jouset mitkä tuli mukana.
     
  12. Wade-

    Wade- 2nd gear

    Kysyä saa. Nuo jouset, nokka, retskut sekä lukot tuli silloin racers placen kautta. Retskut ja lukot piti ainakin olla sopivat, paitsi että lukoista joutuisi hieman ottamaan veke kun venttiilin pääty on liian lyhyt jotta lukkoja voisi sellaisenaan käyttää. Kysyin tästä silloin, ja kuulemma voi lukkoa lyhentää. (ottaa se olake siis veke)

    Asennuskorkeus jousissa on kyseisille kansille oikea. Ja ne jouset eivät ole compin, vaan pac-racing springsin jouset (mikäli muistan oikein, eli ne tuplajouset?) taitavat vaan olla compin laatikossa. Niitten jousten oikeellisuus ja riittävyys katsottiin silloin rp:llä.

    Löysin vielä laatikon jossa alunperin tulivat, ne on pac-1908 jouset.

    Jos löytää sille retainerille ja 8mm varrelle sopivan lukon jossa ei ole olaketta niin ei tarttis hinkata niistä sitä olaketta veke.
     
  13. uppopumppu

    uppopumppu 1st gear

    Retainerit käy mutta lukot on kantikkaalle uralle oleviin venttiileihin.oliko sinulla ajatus miten tuo sisempi jousi nojaisi kanteen paremmin? Jää vähän reunalle. Pitäiskö siihen koneistaa irto rikka mikä tulisi samaan tasoon ja tukisi jousta.
     
  14. Wade-

    Wade- 2nd gear

    Nyt en kyllä valitettavasti muista että mikä oli silloin mielessä siinä. Kaiketi mulla oli tarkoituksena ohentaa sitä sen verran että se sisempi jousi menisi samaan tasoon ulomman kanssa. Sen muistan että niitä ulompia reunoja olin jo aloittanut hieromaan pois jotta jousi istuu siihen hyvin. Sisemmästä jousesta en nyt muista että oliko se liian pieni vai vähän miltei liian iso siihen olakkeeseen?
     
  15. uppopumppu

    uppopumppu 1st gear

    Kiitos näistä tiedoista käyn viskaamassa venttiilipajalle nii saavat katsoa koneistushommat. Venttiililukot varmaan löytyy LS moottoreista käypäset kun ovat 10 asteen kulmassa,8mm venttiilin varrella ja yhdellä uralla. Pitää vielä katsella nuo asennuskorkeudet kohdalleen jos lukot vaihtuu.
     
  16. RKo

    RKo 1st gear

    Nostetaas vanhaa ketjua ylös. Koneistajan mukaan tuo mun 360 lohko pitää porata .060 ylikokoon. Lohko mitataan ultralla vielä ennen poraamista.

    Mutta, mitkä männät tuohon kannattaisi laittaa? Tarkoitus olis nostaa puristuksia ja käyttää vakiokansia (mitattu n.70cc palotilat). Ensimmäisenä tuli mieleen nuo KB107:t, mutta varmaan muitakin vaihtoehtoja olisi?
     
  17. marko84

    marko84 2nd gear

    Multa vois jäädä hyväkuntoiset 0.60 ykk männät ylimääräiseksi jos oma lohko ultralla todetaan hyväksi stroukkia varten.
    Magnum koneesta niin pitäis olla korkeammat puristukset.
     
  18. RKo

    RKo 1st gear

    Oliko sulla magnum 383? Taitaa olla männät .25 tuumaa isommat sellaisessa. Eli vakioporaus 383:ssa on 4.25 tuumaa ja 360:ssa neljä tuumaa, joten männät eivät ole keskenään vaihtokelpoisia.
     
  19. marko84

    marko84 2nd gear

    Katoinki jotenki et sullakin 383, väärä hälytys sitten.
     
  20. 440Mag

    440Mag Gearhead

    Olisko jollain jäänyt jemmaan tuollaista ensimmäisen valmistusvuoden 360en std flat top mäntää? Eli kyseessä 71 valmistettu kone 72 autoon. Olisi itsellä tarve yhdelle sellaiselle. Näitähän tehtiin vain kyseisenä vuonna jonka jälkeen mäntä vaihtui matalemmaksi sekä ammeella varustetuksi; sellainen ei käy.

    Yhteyttä saa yvllä tai vaikka luuriin 050 595 3664
     

Kerro tästä muillekin!