Moparin 8 3/4 vetareiden välys

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Adventurer, 7.3.2014.

  1. Adventurer

    Adventurer Gearhead

    Mulla on tämmöinen alkuaikojen 8.75 mopen sure grip-perä, kartio mallinen vetarin ulkopää. Näissä niinkuin yleensä vetoakselin päittäisvälys säädetään vähentämällä/lisäämällä simmilevyjä akselin ja jarrukilven välistä.

    Ongelmana nyt vaan on ettei mitään välystä ole vaikka ei ole jarrukilvet ja kamat edes paikallaan. Vetarit meni "jumiin" kun pyörittelin jarruista purettua akselia pitkin ja poikin lattiaa tässä talven aikana, mahdollisesti painoin laakereita sisäänpäin jarrukilvellä (ts. jarrukilpi kiinni ilman simmejä).
    Akseli siis pyörii ihan ok, vetoakseleihin ei vaan saa päittäisvälystä vaikka kuinka kiskoisi.
    Uskaltaisko tuota vetoakselin päästä paukutella sitä ulospäin massavasaralla?
    Kuinka ne ovat kiinni tuolla keskilimpussa? en viitsisi lähteä sitä purkamaan.
     
  2. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Ei ne ole perässä mitenkään kiinni, siellä on sellainen palikka vetareiden välissä jota vasten ne säädetään. Vaihdoin joskus muinoin noi kartiovetarit tavallisiin ruuvisäätöisiin ja kaikki oli ihan bolt on.
     

Kerro tästä muillekin!