Moparin 904 öljytilavuus ja öljy

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Juci85, 18.2.2007.

  1. Juci85

    Juci85 1st gear

    Moro. kertokaas viisammat kokemattomalle, että paljonko suunnilleen on moparin 904 öljytilavuus, ja mikä olis hyvä öljyvaihtoehto? Kittos.
     
  2. jn79

    jn79 3rd gear

    3,6 litraa ilman lukkoturbiinia ja 7,7 litraa lukkoturbiinilla.Näin lukee aspenin ohjekirjassa.Ei kai sillä öljyllä väliä ole kunhan on punaista ja purkissa lukee ATF.
     
  3. dart -66

    dart -66 Gearhead

    Ei se öljylaatu ole noin yksinkertaista vieläkään, 904:seen kuuluu ATF-öljy, joka täyttää Dexron II-vaatimukset, esim Mobil ATF220.
     
  4. jn79

    jn79 3rd gear

    GULF ATF Dexron III on huomattavasti halvempaa kuin mobilin öljyt.Sitä olen itse käyttänyt.
     
  5. Juci85

    Juci85 1st gear

    kiitokset vastauksista :D
     
  6. pekkosbill

    pekkosbill 3rd gear

    Tähän liittyen eikö dexron III täytä myös dexron II vaatimukset? Itse olen käyttäny Nesteen atf-x:ää, eikä ole ongelmia esiintynyt.
     
  7. Belvedereman

    Belvedereman 1st gear

    Kyllä se täyttää, mutta se on edelleen kehitetty versio ja täyttää jotain muitakin vaatimuksia mitä lähinnä uudemmissa laatikoissa on. Oletko käyttänyt tuota Nesteen öljyä noissa käyttäjätietojesi mopareissa? Ajattelin vaan, itsellänikin on 20 litran pänikkä tuota atf-x:ää tuolla hyllyssä 727-laatikkoon kaatamista varten ja sehän on synteettistä automaattiöljyä että onko siitä synteettisyydestä jotain haittaa jos nyt hyötyäkään.
     
  8. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Ennenkuin joku fanaatikko kerkiää kehumaan että neste ei osaa tehdä mitään, niin ite pitää tota kyllä pikkasen kehua :rotfl: . Tomaattimehu menettää ominaisuuksia lämmetessään ja ne ei enää palaudu! Toi syntinen kestää muuttumatta aabaut 50astetta kuumempana!
     
  9. pekkosbill

    pekkosbill 3rd gear

    Kyllä ja mitään ongelmia ei ole ollu. Samaa ainetta oon käyttäny myös ohjaus tehostimessa. Laatikoina olla 90nelosia kutosen perässä.
     
  10. L.P.

    L.P. Gearhead

    Aihetta sivuten kysyisin:

    Onko mahdollista vaihtaa 904:sen jäähdyttäjälle meneviä putkia tyhjentämättä koko vaihdelaatikkoa öljystä? Toinen putkista on laatikon puolelta huolestuttavasti rispaantunut ja tihkuu öljyä.


    Itse käytän öljyä MAG1 Chrysler ATF+3. En sen tarkemmin tiedä mitä on mutta hyvin tuntuu pelaavan.
     
  11. gremlin

    gremlin Gearhead

    On, loota rasvat eivat tule ulos vaikka irrottaisit lauhduttimen putket. Lauhdutin toki tulee tyhjaksi.
     
  12. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Kyllä ne lootarasvatkin valuu ulos niin kauan kuin turbiinissa riittää sitä mehua. Jos haluaa minimoida ton öölin valumisen niin homma kannattaa tehdä vaikkapa aamulla tai sen jälkeen kun auto on seissy useamman tunnin koneen käytön jälkeen!!
     
  13. L.P.

    L.P. Gearhead

    Kiitos.

    Mutta tärkein tieto oli, että ihan kaikki ei tule pihalle kerralla, kun letkun repäisee irti. On varauduttava quartin parin hävikkiin.
     
  14. Mopuristi

    Mopuristi Gearhead

    Oiskohan kääntäjälle tullu virhe ? Kyllä sinne lukottomaan lootaankin enemmän sitä öljyä menee. Se voi olla, että ö-pohjan kautta ei tule ulos enempää kuin toi 3,6
     
  15. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    :eek:
    Noinniinkuin periaatteessa lukkotoosaan menee ööliä inan vähemmän koska kuoret ja ö-pohja ovat samat mutta sisällä pikkasen enemmän tavaraa ja lukkoturbiiniinkin mahtuu pikkasen vähemmän mehua :odroll: .
     
  16. GARAGE_INC

    GARAGE_INC Gearhead

    Mutta tavalliseen 904 öljyn ja suodattimen huoltovaihtoon riittää tuo 4 litran pönttö? Eikö tuonne tosiaan mene enempää?

    Tuossa kun oli eri mielipiteitä . korjauskirja puhuu jostain 14 pts:ssässtä.
     
  17. Ck

    Ck Gearhead

    Ostin automaattiöljyä koko tynnyrillisen, 208litraa. Ei haittaa sitten vaikka menis 4 tai 6 litraa maahankin öljyä vaihtaessa. :rotfl:
     
  18. GARAGE_INC

    GARAGE_INC Gearhead

    No juu!
    Tuossa muuten yrittäessäni tulkata tilavuuksia sain tilavuudeksi 6,6 litraa. (14 US pts)
     
  19. OL

    OL Gearhead

    Sillä määrällä pitäiskyllä päästä alkuun..
     

Kerro tästä muillekin!