Moparin eturumpujen vaihtaminen

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja RB-440, 19.5.2004.

  1. RB-440

    RB-440 1st gear

    Moi,

    Kukas on vaihtanut 68-70 Mopariin etujarrurummut?

    Osaatko neuvoa, miten rummut on pyörän navassa kiinni?

    Make
     
  2. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Ihan ne on vaan sillä laakerilla kiinni, eli rasvakuppi veke, lukkosokka pois mutteri auki ja ulos.
     
  3. ari2004

    ari2004 Gearhead

    ne on pyöränpulttien pooreissa kiinni, eli mailaa varovasti, niin siitä se lähtee.
     
  4. Anonymous

    Anonymous Guest

    ???

    Kyllä ne eturummut ihan kartiolaakereillaan siinä navassa (Spindle) kiinni ovat..
     
  5. Anonymous

    Anonymous Guest

    ...siis onkos tuo spindle sama kuin olka-akseli? Napa irtoaa rumpuineen olka-akselista ja sitten pitäisi vielä irroittaa toisistaan napa ja rumpu. (Napa on tässä murikka jossa on kiinni laakerien ulkokoolit ja pyörän pultit) Tuolla ylempänä ilmeisesti tarkoitetaan että rumpu on kiinni navassa pyöränpulttien spooreilla???
     
  6. dart -66

    dart -66 Gearhead

    ja spindlehän tarkoittaa olka-akselia
     
  7. RB-440

    RB-440 1st gear

    Moi,

    Kiitoksia vastauksista, homma alkaa kirkastua.

    Jopia helpottaisi kummasti, jos uusien rumpujen mukana tulisi myös navat, mutta kun ei kerran tule, vaihtaa pitää.

    Pitänee varmaan hommata samantein uudet pyöränpultit, sen verran hommaa on jo laakerien ja rumpujenkin kanssa.

    Make
     
  8. valsu67

    valsu67 1st gear

    kai mulla rummut lähtee ilman navan irrotusta irti...
     
  9. 67

    67 1st gear

    ei pitäisi.
     
  10. valsu67

    valsu67 1st gear

    mitenniin?aina ovat lähtenyt...
     
  11. Anonymous

    Anonymous Guest

    no kyllä minulta ainakin lähtee rummut irti navasta ihan vaan vetämällä.. joskus tuppaavat olemaan napaan tiukat että siihen jumittaa. Itse napahan ei lähde irti ilman sokan ja mutterin irroitusta olka-akselista, mutta runpu lähtee ja autohan oli 69 dart
     
  12. valsu67

    valsu67 1st gear

    niin ei napa tietekää mullakaa irtoo ilman sokan ja sen mutterin irrotusta.mut rummut lähtee vetämällä,joskus tiukassa mut lähtee.auto on 67 valiant ja 10 tuumaset edessä.
     
  13. 67

    67 1st gear

    alunperin ne rummut,on siinä navassa kiinni,pyörän pultit on prässätty silleen.ite oon yleensä muuttanu ne silleen,et rummut lähtee navasta irti.tosin nykyään,on valiantissa (-67) levyt.ja toio valianttikin on jo 10 vuotta mulla ollut,ni on melko tutuksi käynyt.
     
  14. valsu67

    valsu67 1st gear

    millasen valtterin omistat?mulla ollu tuo oma viitisen vuotta,ja kans kyl jo ulkoo melkein tietää aina mikä hajoo seuraavaks...
     
  15. 67

    67 1st gear

    no-67 4d.ex 225/904/71/4 nyttemmin 360/904/81/4.
     
  16. valsu67

    valsu67 1st gear

    mullakin alunperin 4d,170/man.nyt 225/904.joitakin vuosia sitten chopattiin kunnon siivu,väittäisin et on matalimpia valsuja suomessa,tai jopa matalimpia autoja yllensäkkin,siis chopattuja...n.kuukausi sitten se sit muuttukin tallissa 2d avoksi...lintta kuosissa tietenkin.
     
  17. 67

    67 1st gear

    mun auto on enempi sleepperi.
     

Kerro tästä muillekin!