Moparin etuvastus palaa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja duster73, 28.9.2012.

  1. duster73

    duster73 Gearhead

    mikähän polttaa tuosta dartista tuon etuvastuksen?eli moparin oma kärjetönjakaja oranssilla boksilla ja accelin keltainen puola.ja tuo etuvastus kuumenee aivan älyttömästi,jo pienen käytön jälkeen.vastuksen alta hioin maalitkin pois,ajattelin että jos lämpö ei siirry tarpeeksi siitä.mutta ei auttanut.myös boksin kiinnityksien alta hioin varmuudeksi maalit pois.että osaisiko joku sanoa mitä johtuu.kytkennät pitäisi olla oikein,eli startatessa ohittaa vastuksen ja käydessä menee virta etuvastuksen läpi.eikö se noin pidä olla?ei kai tuota vastusta voi poiskaan jättää?
     
  2. Kimmeli

    Kimmeli Gearhead

    Kytkentä on oikein. Mopar Musclessa oli taanoin juttua, että etuvastusta ei tarvitsisi käytää kärjettömän jakajan kanssa.
     
  3. Pölyttäjä

    Pölyttäjä Gearhead

    4 napainen boksi ite ei tarvi etuvastusta.

    http://www.summitracing.com/parts/ACC-140001/ Onko se puola tuommonen? jos on, niin kahtelin valmistajan sivuilta että tuo puola tarvitsee vakion etuvastuksen lisäksi accelin oman vastuksen (sarjaan kytkettynä). Jos sulla on pelkästään se dartin oma etuvastus, niin se voisi selittää miksi se palaa.
     
  4. duster73

    duster73 Gearhead

    juuri tuollainen se puola on.ja nyt siinä on tuollainen accelin oma vastus.eli tarviis ehkä laittaa pari sellaista sarjaan?vai jätänkö kokonaan pois?kun tuossahan oli ostaessa kärjellinen jakaja ja muutin kärjettömän sytytyksen siihen.ja tosiaan boksi on 4-napainen.nämä osat kun sattui hyllyatä löytymään,en edes tullut ajatelleeksi että tarviis lisävastuksia.
     
  5. palotila

    palotila Gearhead

    Vähän ot mutta mulla meni rikki oranssi boksi kun koekäytettiin konetta pukissa. Sytytys oli kaverin viritys ja ilman etuvastusta, omassa autossa alkuperäinen etuvastus paikalla. Mun kytkennässä puolan miinukselta menee piuha boksille, olisiko se voinut tuon sekoittaa? Palanut boksi oli vielä aika uusi, pari vuotta ja pari tuhatta km ajettu. Ajattelin tässä vain vinkata duster73:a asiasta.
     
  6. Pölyttäjä

    Pölyttäjä Gearhead

    Tai lisää sen Moparin oman etuvastuksen sarjaan kytkettynä. Jos otat vastukset kokonaan pois, niin saattaa puola kyrvähtää.
     
  7. duster73

    duster73 Gearhead

    paljonko mahtaa olla moparin omassa etuvastuksessa ohmeja?onko siinä se 1 ohmi?ja minkähän näköinen palikka se on,samanlainen valkoinen kuin muutkin?
     
  8. Pölyttäjä

    Pölyttäjä Gearhead

  9. duster73

    duster73 Gearhead

    ja accelin oma näköjään 0,85.eli pari ohmin vastusta toimis tuossa.tai jos löytyis 2 ohmin vastus valmiiksi,tulis siisteimmän näköinen.ei vaan tainnu ainakaan summitin listoilla olla,tosin kaikissa ei ollut noita vastusarvoja...
     
  10. Cocco Bill

    Cocco Bill Gearhead

    Juu,kyllä se taitaa olla niinkuin Pölyttäjä tuohon muotoilikin eli oma etuvastus ja tuo Accelin sarjaan tuossa tapauksessa.
    Koskettaa itseäkin siten että omaan B-bodyyn laitettu vakion kärkijakajan tilalle Pertronix 1 versio siihen kärkijakajan tilalle ja hyllyssä kokonaan uusi Pertronix FlameThrower2 jakaja(klappia ja 42v vanha jo tuossa originaali).
    MoparMusclen mukaan ei tosiaan tarvi ollenkaan originaalia etuvastusta nämä jälkiasennus kärjettömät, yleensä,enempi haittaa.
    Meni vaan perhana todennäk multa puolakin just ykskaks ja narunpäässä kotiin nöyrästi kun kipinä katosi.
    Puola(1,5ohm) ei kyllä ollut kuin alle 10v....
    Uusi"testi+väliaikainen väärä"puola(3ohm) Biltemasta(10e) ja kipinäkin löytyi...Ebaysta tuli sittemmin jo ihan oikeanlainen ohmeiltaan,Pertronixin 0,6 ohminen joka passeli ennakolta jo tuohon uuteen jakajaan jahka inspiraatiota talven myötä värkätä.
    Tosi tyytyväinen olen ollut Pertronix systeemeihin ja varsinkin kun on MR auto ja vakiovehje noin suurinpiirtein niin tuo ulkonäkö+asennus ok minun tarpeisiin.
    On se kumma vaikkei aja kuin muutama sata km/vuosi+pitää kuin kukkasta niin kierre loputon...aina jotain :cry: Vai onkohan mulla Maanantai kpl v-66??
     
  11. Ana67

    Ana67 Gearhead

    Laittaa siihen GM:n HEI-sytytyksen ni ei tartte esivastuksien kanssa pelata ja antaa kunnon kuuman kipinän vielä kierroksillakin. :rotfl:

    Itellä on tuon 360 kyljessä DynaMod HEI-yksikkö ja Inferno puola ja komiasti/herkästi kiertää korkeelle maatalousmotti 8)
     
  12. duster73

    duster73 Gearhead

    ei mitään general mistakesia minun mopariin...
     
  13. Ana67

    Ana67 Gearhead

    EI pidä olla liian ahdasmielinen, toimivuus voi kärsiä... Ja kyl siin jo on ihan alkuperäisenä samoja osia ko GeneralMistakesis. 8) .

    Mut tosiaan se Accellinpuola vaatii ne parit vastukset tai yhden sopivan. Itel oli aiemmas Moparis niin ja toimi.
     
  14. duster73

    duster73 Gearhead

    en ole ahdasmielinen.pidän vaan moparit moparina ja esim fordit foordeina,mutta kukin tyylillään :)
    tuota just mietin itsekkin,että pitää kysellä jos löytyisi se noin 2 ohmin vastus,niin ei tarviis pelata useamman vastuksen kanssa.
     
  15. duster73

    duster73 Gearhead

    tänään laitoin sitten tuota sytkää taas.eli nyt on accelin oma 0,85 ohminen ja moparin 1,2 ohminen vastus sarjassa.seuraus?ei käy ollenkaan.eli pärähtää kyllä startti asennossa käyntiin,mutta kun laskee avaimesta,sammuu.eli periaatteessa kaikki pitäis nyt olla ainakin kytketty oikein.mitähän sitä sitten keksii?puolasta mittasin ensiövastukseksi 0,7 ohmia,niinkuin summitin sivullakin lukee.toisiovastusta 11,3 kilo-ohmia,summitin sivulla muistaakseni 11,8.puolako pashana?voiko tuota moparin boksia mitata mitenkään?vai ostelenko uusia osia ja toivon että rupeaa toimimaan?ei oikein innosta sekään,ei näillä tuloilla...
    mittailin myös jännitteitä.eli ensimmäiselle vastukselle kun tulee n.12 volttia,niin vastuksen toisessa päässä hyvin sama lukema.mutta seuraavan vastuksen "tulonavasta" mitattuna enää reilu 4 volttia.siis kun kaikki piuhat on kiinni.reilu 3 volttia tämän vastuksen lähtevästä navasta,eli tämän verran menee puolalle virtaa.mutta kun nyppäsin boksilta liittimen irti,niin sitten puolalle lähtevästä navasta tulee reilu 10 volttia,kuulostaisi oikeammalta?voisiko tuo boksi olla sitten sippi ja voiko sitä tosiaan mitata mitenkään?

    teksti voi vaikuttaa sekavalta,kun kävin kesken kirjoittamisen mittailemassa noita jännitteitä...
     
  16. Pölyttäjä

    Pölyttäjä Gearhead

    Onko nuo lukemat mitattu virrat päällä asennossa vai starttaus asennossa?
     
  17. duster73

    duster73 Gearhead

    virta päällä asennossa,eli normaali käyntiasento.startatessa tosiaan toimii,kun ohittaa vastukset silloin.
     
  18. Pölyttäjä

    Pölyttäjä Gearhead

    Pelaako normaalisti jos ottaa sen moparin oman vastuksen pois?
     
  19. duster73

    duster73 Gearhead

    käy,mutta käryää vastus.ei uskalla pitkään pitää käynnissä noin.
    mulla myös vastus,mikä tais olla noin 1,7 ohmia,niin sekin alkaa kuumentua välittömästi.jos kokeilee pelkästään sillä.
     
  20. Pölyttäjä

    Pölyttäjä Gearhead

    Jaa-a... Paljonko on akussa jännitettä ja montako volttia tulee siihen ensimmäisen etuvastuksen tulopuolelle? Oisko huono liitos siinä tulipellin liittimessä tai jossakin johdoissa.

    Edit: Niin taisit kirjoittaa että n.12v tulisi ekalle etuvastukselle.
     

Kerro tästä muillekin!