moparin jarrutehostimen purku

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja keimo, 18.7.2006.

  1. keimo

    keimo 3rd gear

  2. keimo

    keimo 3rd gear

    kalvohan siellä oli rikki, ideoita mistä sais uuden? tääkin jo kertaalleen paikattu
     
  3. mopster

    mopster Gearhead

    Ei saa pelkkiä kalvoja. Tilasin ton mallisen tehostimen viime vuonna racers placen kautta ja makso 180 euroo. Toi on a-body ´73-76 malli ja yks kalvonen. Vanhempi malli tais olla halkasijaltaan pienempi kaks kalvonen ja se on kalliimpi.
     
  4. keimo

    keimo 3rd gear

    onko kaikissa a bodyissa tehostin 4 pultilla molemmin puolin?
     
  5. Tomaso

    Tomaso 3rd gear

    Todennäköisesti on. Pääsylkyt kahdella pultilla tuli 70-luvun lopulla mutta ei ehtinyt A-koppasiin.
    Jenkeissähän noita korjataan - ainakin Cardonen tehostimet on käytetyistä korjattuja. Samoin jossain 90 luvun amerikkalaisessa harrastelehdessä oli artikkeli kuinka yritys korjaa tehostimen. Yritin kyseisestä korjaamosta kysellä josko saisi ostaa uuden kalvon. Eivät vaivautuneet edes vastaamaan. Kuorma-autojen tehostimien kalvoja saa irrallisena, mutta ei taida niistäkään osua kohdalle sopivan kokoista ja mallista.
    Uusia tehostimia on, mutta pitää hankkia sopivat jalat ja pääsylinteri (=GM). Tänä vuonna on markkinoille tullut / tulossa myös uusia mopartehostimia sekä 9 tuumasta ykskalvoista (Midland, '67-'72 B) että 8 tuumaista kaksikalvoista (Bendix, '65-'70 A ja '65-'74 B ja E).
     
  6. keimo

    keimo 3rd gear

    onko tomasolla kokemuksia gm tehostimen asennuksesta a bodyyn? olis meinaa yksi tehostin ja pääsylinteri ylimääräisenä. tehostimessa on kiinteä jalka ja varmaan reilu 20cm akseli
     
  7. Tomaso

    Tomaso 3rd gear

    Ei ole kokemusta. Jenkeissä kaupittelevat A-koppaseen pääsylinteri/tehostin/jalka pakettia joka siis koostuu yleismallisesta sylkystä (=GM kaksipulttinen) ja yleismallisesta tehostimesta (8" kaksikalvoinen) ja sopivista jaloista ja akselista. Jollain jenkkikeskustelufoorumilla muutama jannu kertoi paketin ottavan kiinni konepeltiin jossain a-koppamallissa. Ja nyt siis tulossa markkinoille uusia tehostimia joissa 4-pulttinen pääsylinterin kiinnitys.

    Siinä GM tehostimen kiinnityksessä tulipeltiin taitaa olla hiukan eri jako kuin Moparissa? Myös jarruputkien liittimet voivat olla erikokoisia.
     

Kerro tästä muillekin!