Moparin kutosen 225 Slant Sixin imu+pakosarja kiristys

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja Moparisti, 1.3.2006.

  1. Moparisti

    Moparisti Gearhead

    Nyt pitäis saada tietää Kutosen imu+pakosarjan kiristysmomentit ja kuinka se kiristetään kanteen..Täytyykö imu ja pakosarjan olla löysällä toisistaan kiristettäessä kannenpuoleisia muttereita ja jälkeepäin vetää momenttiin ne pultit jotka kiristävät sarjoja toisiinsa?
     
  2. petro_din

    petro_din Gearhead

    yep, näin pitää tehdä, eli ne yhdistävät pultit löysällä kiristäessä niitä kannen puoleisia pultteja...
    kannen pultteihin oleva momentti lukee siinä imusarjan päällä ja sitten ne sarjat yhdistävät pultit tais pitää vetää johonki 100 jalkapaunaan, tai jtn... kireelle kumminkin.

    kannattaa laittaa kummankin pään ja keskimmäisen yläpuolen pultin väliin silikoonia, ne menee vesitilaan asti...

    kannen pulttien kiristysmomentti o älyttömän "löysä" mutt kyllä itellä ainaki släntistä uusin tiivistein katos säksätys..

    kannattaa muuten oikasuttaa/tarkastuttaa niiden sarjojen suoruus, ne tuppaa vääntymään ajan kanssa aika pahastikkin...
     
  3. coupe

    coupe Gearhead

    Tietääkös kukaan mistä löytyisi näitä kolmion muotoisia "prikkoja" joilla imu/pakosarja kiristetään kanteen...?
     
  4. Minulla tuli ainakin viimeksi asennusohjeet tiivistepaketin mukana. Taisi olla FELPRO merkkinen tiiviste.
     
  5. petro_din

    petro_din Gearhead

    ite ihan lattaraudasta pari semmosta muotoilin... otat suunnillee mitat entisestä ja sitte vaa reikä keskelle 4 kulmasta palasta ja pari kulmaa pois...

    valmiina voipi olla vähän vaikeempia löytää...

    ja lattarautaa sen takia että kestää 3mm o passeli :)
     
  6. Speedy Valiant

    Speedy Valiant 1st gear

    Parhaimman tuloksen saat kun jyrsit pois tavaraa imusarjasta ja vähä pakosarjasta,ja pulttaat sinne erillisen levyn!! ikuisesti tiivis eikä säksätä.siellä on tilaa ainakin 6mm laipalle
     

Kerro tästä muillekin!