Moparin madaltaminen

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja kmovsh, 1.3.2002.

  1. kmovsh

    kmovsh 1st gear

    Onko alan miehillä kokemusta paljonko Mopen etupäätä on mahdollista ruuvata alaspäin niin että saisi vielä campperit ja casterit asettumaan kohdalleen?
     
  2. Heikki

    Heikki Gearhead

    Riippuu varmaan MoParin mallista ja vuosimallista?
     
  3. kmovsh

    kmovsh 1st gear

    Tässä tapauksessa on kysymys vm. 69 ja
    c-body.
     
  4. dillen aspeni

    dillen aspeni 1st gear

    eix siinä oo jo vääntö sauvat keulalla??jos on nii sit vaa räikkä ja muistaakseni 22:n hylsy kätee ja ruuvaamaan keulaa alemma! :lol:
     
  5. Degenerated

    Degenerated Gearhead

    Kyllä sen voi laskea vaik ihan pohjaan.
     
  6. kmovsh

    kmovsh 1st gear

    Kysymys kuului miten paljon eikä miten. Rupesi vain kiinnostamaan paljonko alustaa pystyy laskemaan, ettei tarvitse ostaa jenkeistä uusia nimenomaan mataliin vääntösauva moparehin tarkoitettuja ylätukivarsia. Ovat nimittäin kohtuullisen tyyriitä. Mielestäni alustan madaltamisessa ei ole oikein järkeä jos et saa pyöräkulmia enää säädettyä kohdalleen.

    Ajattelinkin tehdä niin että koska em. toimenpide edellyttää joka tapauksessa pyöräkulmien tarkistusta niin tekee etupään madaltamisen yhdessä paikallisen Vianorin tms. kanssa, jolloin saa samalla sitten pyöräkulmatkin kohdalleen.
     
  7. Degenerated

    Degenerated Gearhead

    Nii aivan. Mopen keulan laskussa tulee vastaan ensimmäisenä se, että joustoa ei jää yhtään ku ottaa pohjaanlyöntikumiin kiinni. Jos tosi matalan haluaa, ne täytyy leikata tai vaihtaa matalampiin. Paras tapa ois kuitenkin nostaa sitä paikkaa rungossa, mihin kumi tapaa.
     
  8. Pietu

    Pietu Gearhead

    Mä käytin swingerin just kulmien säädätyksessä. Ja samalla laskettiin keulaakin. Kannattaa viedä paikkaan jossa on kunnon vehkeet niin tulee ainakin kaikki kulmat kohdalleen. Makso 38€ koko homma ja äijä teki varmaan tunnin töitä. Nyt on matala keula, peltisarjoja täytyy vaan varoa ettei raavi tiehen.
     
  9. dart -66

    dart -66 Gearhead

    mistäspäin kmovsh on kotoisin,on tutuntuntuis
    ta juttuva,auto ja ytkumppanit? :grin:
    jaa, ei kamun autoon tollasii ylikokopyöriä ole tulossa,mut on se kiva että Vianor on ak-
    tiivinen harrasteautoilua ajatellen :lol:

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: dart -66 2002-04-27 17:41 ]</font>

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: dart -66 2002-04-27 17:43 ]</font>
     
  10. Anonymous

    Anonymous Guest

  11. Mopuristi

    Mopuristi Gearhead

    Se vääntösauvojen säätöpultin koko on 3/4" eli n. 19mm.

    Siis keulaa laskettaessa/nostettaessa muuttuu camper. Voi tulla kallis säätökeikka, mikäli niitä säätöpaloja ei ole kotona saanut liikkumaan. Yleensä pultit pitää katkaista, vaihtaa uudet helat ja pultit. Ei sillä campperilla ole niin merkitystä kuin casterilla ja aurauksella (ja ne ei yleensä muutu keulaa nostaessa/laskiessa mikäli ne on kohdallaan).
     
  12. JouniK

    JouniK Gearhead

    Mulla kyllä loppuu säätöpulteista vara ennekuin keula on matalalla. Mistäs sellainen johtuu? Eli jos vielä ruuvaisin matalammalle, mutteri lähtis kierteiltä.
    Oonkin ihmetellyt että miten ne muut saa moppensa niin matalaksi. Ja autohan oli 59 mallia.
     
  13. Le Mans

    Le Mans 1st gear

    Varmaan kun vedetään matalalle ei haittais vaikka olisi jäykemmät sauvat, kun siellä pohja-alueella pelataan... Kasikoneen sauvat myynnissä...
     

Kerro tästä muillekin!