Moparin puolan jännite/jänniteheitot?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja boltsi, 24.6.2013.

  1. boltsi

    boltsi 1st gear

    Saatiin taas laite kasaan ja boksi vaihettii samalla, kävin muutaman kilsan lenkin heittämässä ja ainakin pääsin kotio! (JES) runtuakin kesti antaa ilman sammumisia.. Edelleen tulee pieni nykiminen tasakaasulla kun on ajanu vähän aikaa mut en sit tiiä. Ehkä mie nyt elän ainakin tän illan siinä illuusiossa et toi toimii ni voi käydä nukkumaan! Mittailen huomen lisää... :poff:
     
  2. boltsi

    boltsi 1st gear

    Sellain tuli mielee et minkälaisia lukuja varmasti toimivan systeemin pitäs antaa esim. puolalle kierroksilla,helpottais kun tietäis millasia lukuja hakea ja onko vika edes jännitteissä...
     
  3. Pölyttäjä

    Pölyttäjä Gearhead

    Jos sulla on siihen puolaan kuuluva etuvastus oikein kytkettynä ja etuvastukselle tulee kierroksilla 14,7v, niin todennäköisesti se ei ole liikaa. Se että paljonko puolalle tulee kierroksilla riippuu millainen puola ja etuvastus on.
     
  4. boltsi

    boltsi 1st gear

    No juh, pitää tänään kattoo tosta kaverin laitteesta et millasii lukui sieltä tulee kierroksilla kun on aika vastaavat syttyosat, alkaa vaa epäilyttää et johtuuko ees korkeesta jännitteestä/heitoista noi vaivat.
     
  5. Ana67

    Ana67 Gearhead

    Heität sen Moparin syttyboksin vastuksineen mäkeen... Ja paat tilalle HEI-pohjaisen "boksin" ja murheet historiaa.
     
  6. rakkari

    rakkari 3rd gear

    jaa sillä kiinan heilläkö ne murheet sitten katoaa?? kyllä siinä mopsin omassa systeemissä on joku yksin kertainen vika koita vaan ropata se kuntoon..
     
  7. Ana67

    Ana67 Gearhead

    Empä puhunu mistään Kiinan HEIstä... Ja niitäkin on monenlaatuisia. Kas kun Kiinalainen tekee osan sen mukaan mitä maksetaan, halpa=paska, kallis=hyvä.

    Itse tilasin HEIn ja puolan Performance Distributorsilta ja toista kesää mennään ilman murheita ja 360 kiertää kepeästi woimalla 5500rpm.
     
  8. boltsi

    boltsi 1st gear

    Mie oon monesta jutusta manannu et miks ei oo kerrottu mikä niitä laitteita lopulta vaivasi niin yritän ainakin jonkuu lyhennetyn version selittää. Tänään heitettii aika pitkä lenkki ja laite toimi koko reissun mut kai parempi koputtaa puuta edelleen. Boksin vaihto oli kai lopullinen syy oikuille ja näköjään boksi voi hajota niin et kuumetessa ei toimi ja jäähdyttyään toimii(?) Mut boksin oli kai hajottanu liian kova jännite/heitot tms. Rintapellin ja virtakon välinen "päävirtapiuha" ohitettiin kun mittauksessa oli 0,5 ohmin vastus ja siinä ei kai vastusta kuulu olla jne. ja läpivientiliittimien kaikki pinnat putsattu/suojattu. Nyt on jännitte järkevämmäl tasol (n. 1v alempana) Vaikuttaa siltä et noi huonot kontaktit/ piuhat sai ton laitteen lataamaan enemmän tai jtn... Sähkö on ihmeellistä mut nyt kuitenkin kesti ainakin 150km kasassa. 8)
     
  9. Pölyttäjä

    Pölyttäjä Gearhead

    Hyvä, toivotaan et toimii jatkossakin. :)
     
  10. kippis

    kippis Gearhead

    :pinup:
    ei vaan taho käynnistyä motti sitten millään.
    kipinää lyö ja bensaa tulee...
    400 mopari ja kärjetön
     
  11. boltsi

    boltsi 1st gear

    Jos oikeen ymmärsin tota kuvaa niin puolalle tulee 8v startatessa?? Se on ainakii liian vähän..
     
  12. grantorino

    grantorino Gearhead

    Taitaa olla vikana viallinen käämi(pick-up)jakajassa. Voi olla palanutkin jos olet antanut liikaa jännitettä, ilman etuvastusta.
    Myös vanhuuttaan temppuilee.
     
  13. kippis

    kippis Gearhead

    tänään lähti laakista käyntiin, mut noin puolen minuutin jälkeen sammui kun seinään, ja sitten ei edes luvannukkaan. (bensaa tulee, hehhheh)

    boltsille , niin jossain 8-9 V tienoilla heiluu startatessa.

    grantorino, tarvii tarkastaa tonne jakajan sisään.

    tietysti boxi ja sen maadotuksetkin täytyy varmistaa kans...
     
  14. kippis

    kippis Gearhead

    mmmjooo, ei auttanu jakajan pick upin vaihto vaan samat oikut jatkuu.
    uus boxi tuli just haettua, vanha ol 5 napanen toi on 4 mut pitäs käydä.
    ainakin mukana tulleen lapun mukaan (ja paikallisen varaosamyyjän).
    tiiä sitten mut jollei tuolla lähe niin sit lossi lähtee ammattilaisen hoiviin.
     
  15. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Olisko se puola syypäänä, jos kerta hetken lämmettyään sammuu?
     
  16. wiwwe

    wiwwe 3rd gear

    eikös kärellisessä pitäs kumminkin startatessa tulla 12v puolalle? elikkä starttauksen aikana on etuvastus ohitettuna ja käynnissä ollessa sitten tuota 8v-9v luokkaa kun tulee etuvastuksen kautta...
     
  17. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Totta tuokin, tuskin se 12 volttia perille pääsee, startti kuitenkin haukkaa volttia välistä.
    Mut kannattaa johdotukset tarkistaa, et missä on huono kontakti.
     
  18. T&S

    T&S Gearhead

    Hiustenhalkomista ja asian sivuamista mutta tuo kaava ei ole ihan noin.
    Jos I=0 niin U=U. Mutta jos U=0 niin myös I=0
    Tällä kaavalla on turha laskea avointa virtapiiriä.
     
  19. kippis

    kippis Gearhead

    puola on reilu puol vuotta vanha mutta kai se on sekin vielä testattava.
    kärjetön sytkä on siis kyseessä jos ei tullu vielä sanottua...
     
  20. T&S

    T&S Gearhead

    Kyllä se puola on voinut ottaa lämpenemisestä jo nokkiinsa jos latausjännite on ollut liian korkealla, käämejä oikosulussa ja lämpenee sen takia jo normaalilla jännitteellä. Tietysti jos sinulla on ylimääräinen etuvastus, niin laita se sarjaan olemassaolevan kanssa, näin saat kokeiltua toimiiko puola pienemmän jännitteen kanssa.
     

Kerro tästä muillekin!