Moparin SIIPIfarmarit 57-61

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja GTX71, 26.4.2004.

  1. uotila

    uotila 1st gear

    Dodge ei lähde romumiehelle,sen hakee näillänäkymin eräs harrastaja lähiaikoina.
     
  2. Kustom STW

    Kustom STW Gearhead

    Hyvä juttu.

    P.S. Sille harrastajalle vois vinkata että mulla on ylimääräisenä `57-`58 MoParin (DeSoto) eturunko, joka ei ole mätä. Tosin onhan siinä osapuutteita. Mut jos siitä vaan on jotain apua, saa ottaa YV:llä yhteyttä.
     
  3. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    Olikos tämä jo täällä?

    [​IMG]
     
  4. Kustom STW

    Kustom STW Gearhead

  5. vernando de hoto

    vernando de hoto Gearhead

    Tuon köhtaloa yritin selvitellä Kemin puolesta, mutta en saanut vastausta.
    Olisiko vielä samoilla sijoilla? Olisiko omistajasta ja myyntihalukkudesta tietoa?

    Jonkun vastaavan todennäköiseti kulta/valkoinen 58 Kingsway farkkun näin muistaakseni 90 luvun alussa Tervola-Aavasaksa välillä, olisiko ollut Mellakoskella? Pihalla oli myös vastava 4D sedan.
     
  6. vernando de hoto

    vernando de hoto Gearhead

     
  7. vernando de hoto

    vernando de hoto Gearhead

    Jos nyt liikenteessä näkyy traileri jossa on kasa, joka voisi kaukaisesti mustuttaa Moparin siipifarkkua, niin se on tämä. Olivat jossain Parkanon kohdalla.
     
  8. 57Sierra

    57Sierra 2nd gear

    Mitä luokkaa mahtaisi olla '57 Dodge -farkun verot Suomeen? Ostohinnasta ei voi laskea kun olen omistanut jo monta vuotta - miten siis lasketaan. On tässä ulkomailla olon aikana noi verokäytännötkin jo muuttuneet pariin kertaan ;)

    Muuttoautona en jaksa alkaa tuomaan vaikka saisinkin, ei kai ne verot niin paljoa ole - mieluummin istun baarissa ja katson naisia kuin etsin viranomaisille lomakkeita, papereita ja todisteita. Toisin auton tietenkin ajamalla, se on myös Saksan rekisterissä joten periaatteessa voisin ajella niilläkin jonkun aikaa, toi lumi vaan saattaisi haitata harrastusta ;)
     
  9. metriläinen

    metriläinen Gearhead

    No jos se on saksan kilvissä niin alveja ja tulleja ei mene. Mun -58 plyma farkussa oli verot 33€ joten melko kallista . Vaatii sen yhden reisun tulliin ja muutaman kaavakkeen täytön siinä samalla. Välttämättä tulli ei autoa halua nähdä, mutta ite oon aina vieny ne näytille ni ei tartte ajella montaa kertaa sinne.
     
  10. 57Sierra

    57Sierra 2nd gear

    Kiitos tiedosta, eihän tuossa ole enää edes mitään järkeä Tullilaitoksen periä mitään tulleja - saatava hyöty on pienempi kuin systeemin aiheuttamat kustannukset :argue:

    Taidanpa viettää säästetyn ajan ja rahat siellä baarissa :rotfl: Kippis ja kiitokset!
     
  11. 57Sierra

    57Sierra 2nd gear

    On tämä aihe sen verran kuollut että voinen pistää pienen mainoksen :soosoo:

    Valitettavasti oli pakko pistää oma auto myyntiin :oops:
    http://www.forwardlook.net/forums/forum ... =6&start=1

    Tuskin Suomesta ostajaa löytyy, mutta kuitenkin... :D

    Vuosi 2010 ei kuulu niihin joita haluan myöhemmin muistella.
     
  12. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    Kerrassaan mahtava laite. Ikävää, että joudut luopuman :cry:
     
  13. Juppee

    Juppee Gearhead

    Perskeles ku harmittavia uutisia....
    Jos muistat niin jo sivulla 7 (tässä topikissa) uhosin, että "Sitte ku mä kasvan isoksi ja rikkaaksi, niin mäkin hankin siipi Farmarin :rotfl: "

    Nyt mä oon kasvanu isoksi (leveyssuunnassa), mutta persaukinen olen edelleen, eli sun UPEAA Sierraa en valitettavasti pysty lunastamaan, mutta toivotaan uuden omistajan löytyvän Suomesta.
    Onhan miehen kuitenkin seisottava sanojensa takana joten tuli sitten hankittua alla oleva `58 Sierra ...
    [​IMG]
    Tai itseasissa Jusu osais varmaan kertoa varmuudella, että olenko jo omistaja ? Myyjä nimittäin joutui leikkauspöydälle samana päivänä ku kaupat piti sinetöidä. Elämme jännittäviä aikoja...
     
  14. Juppee

    Juppee Gearhead

    Ja tuolta toisesta topicista härskistä tänne lainaan...
    Alkuperäinen löytyis tuolta "yleistä harrastuksesta" ja sieltä otsikko Suomeen viimeaikoina tulleet / tulevat harrasteautot

    Tää on vaan niin hieno, että oli pakko kopsata tähän ketjuun jossa siipi farkkuja käsitellään. Onnittelut nimimerkille 59che hienosta hankinnasta...
     
  15. 57Sierra

    57Sierra 2nd gear

    Kiitoksia osanotosta.

    Juppeelle onnittelut hienosta ostoksesta - farkku on nimittäin minun mielestäni paras valinta, on erittäin hyvä ajaa, tilava kuin mikä ja herättää melkoisesti positiivista huomiota ( :pinup: ). En myisi omaani ellei olisi äärimmäinen pakko. Vähän jää kyllä tyhjä fiilis jos autolle löytyy ostaja, se on ollut ainoa viime vuosien haaveauto enkä oikein osaa kuvitella omistavani mitään muuta joka korvaisi sen.
     
  16. kingsway

    kingsway Gearhead

    No ompas kyllä pirullinen homma.
    Eipä siinä, farmari kelpais toki itellekki, mutta jääpä vielä hankkimatta.
    Kai se vääräkeulainen :D on vielä tallessa?
     
  17. Windsor

    Windsor Gearhead

    Toivotaan että 57Sierran farmarikaunotar saa hyvän kodin (mielellään suomesta)! Onnittelut myös Jupelle hienosta hankinnasta! Suomeen on viime aikoina hommattu ilahduttavan paljon siipimoparkalustoa. Pitääkin tästä poiketa tuonne veikkauksen sivuille tarkastamaan miten kävi eilisessä lottoarvonnassa... :rotfl:
     
  18. Juppee

    Juppee Gearhead

    Kiitokset onnitteluista..
    Totuuden nimissä on tarkennettava, että toi Sierra tuli hankittua 50/50 periaatteella kaverin (`57 Firefliten omistaja) kans. Alkas olemaan koordinaatit niin kohdallaan, ettei voinut enää jättää tilaisuutta käyttämättä. Kotiutus tutusti ja turvallisesti Jusun ja Ramin toimesta, joten eihän tästä palapelistä puutu enää ku muutama m2 peltiä :rotfl:

    Ja niinku "Windsor" asian ilmaisi: "Suomeen on viime aikoina hommattu ilahduttavan paljon siipimoparkalustoa", ja tämähän tarkoittaa, että olis vihdoinkin aika se FL-Meet järjestää??
     
  19. JanNo

    JanNo 1st gear

    Onnittelut Vaasan pojille uudesta farkusta - toivottavasti ei ennenaikaiset - ja samalla pahoittelut Saksaan toisen myyntiin menosta.

    Missäs kunnossa tuo viiskasi on tekniikaltaan ja sisustaltaan?

    Jan
     
  20. Juppee

    Juppee Gearhead

    Ajokuntoinen. Orkkis 350 ja rauta TF ja kiila kasi/kolmevartti. Vanteet vaihdettu 15" ja edessä levyjarrut. Sisusta on vähän kahtijakoinen... Penkit ihan räjähtäny, ja matto puuttuu kokonaan. Kattoverhoilu yllätäen ok, ja kojelauta hyvinkin siisti ja kaikki nippelit paikoillaan.
     

Kerro tästä muillekin!