Moparin SIIPIfarmarit 57-61

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja GTX71, 26.4.2004.

  1. janio89

    janio89 3rd gear

    http://kuvablogi.com/blog/1096/0/ Tuollaiset on ovat olleet meillä joskus 90-luvulla. -60 Chrysler kunnostettiin ja lähti siis aivan toimivana ja kilvissä meiltä ja -61 Plymouth taas lähti projektina... Noita -61 Plymouthin farmareita oli muistaakseni ainakin silloin vain toinen tuon lisäksi, sellainen punainen joskus siitä oli mobilistissakin kuva...
     
  2. heikkisj

    heikkisj Gearhead

  3. GTX71

    GTX71 1st gear

  4. kustum4evo

    kustum4evo Gearhead

  5. heikkisj

    heikkisj Gearhead

    Poistettu
     
  6. heikkisj

    heikkisj Gearhead

  7. SK

    SK Gearhead

    Pistetäänpä vielä tämäkin näkyville (58 Soto Firesweep):

    http://cgi.ebay.com/ebaymotors/1958-des ... dZViewItem

    Ollut jo ainakin kertaalleen tarjolla, ei tullut yhtään huutoa. Minimi $3 500.

    Eikä Suomi ole näemmä ainoa paikka maailmassa, jossa kommentoidaan hintaa liian kalliina...
     
  8. Mano

    Mano 1st gear

  9. 57Sierra

    57Sierra 2nd gear

    Tää on mun kärryni eli 57 Dodge Custom Sierra Spectator, sitä on nyt useampi kuukausi tallissa ihmetelty - toivottavasti pääsen tänä kesänä Suomeen piipahtamaan johonkin autotapahtumaan. Olin aika onnekas, eli auto on todellakin uudesta vain 44tml ajettu California auto, ensimmäinen omistaja 38 vuotta jonka jälkeen perikunta myi keräilijälle Oregoniin joka ei juuri autolla ajanut. Ostin häneltä pois viime vuoden lokakuussa. Käytännössä kaikki autossa on alkuperäistä, jopa läpinäkyvät vinyyliset istuinpäälliset ovat olleet autossa uudesta lähtien.

    Kilvet on autoon vielä työn alla, ohessa pari kuvaa ensimmäiseltä rekisteröintikäynniltä jolla auttavainen katsastusmies kertoi mitä osia kannattaa ottaa pois varsinaisen katsastuksen ajaksi :)

    Mun mielestäni näissä siipimoppe-farkuissa on todella hieno muotoilu ja paljon hienoja yksityiskohtia. Ongelma on löytää hyväkuntoisia yksilöitä, nämähän ovat olleet ihan käyttöautoja aikoinaan ja ruoste on tehnyt tehtävänsä. Yhtenä projektiautona on myös 57 Dodge Coronet D500 2D HT, mutta menee varmasti pari vuotta ennen kuin se on esittelykunnossa. Siitä on kieltämättä etuja että harrastaa samaa merkki/mallivuotta, voi ostaa huoletta varastoon osia ja kerätyt esitteet sitten "sopii" useampaankin autoon.

    On tullut kuunneltua aika paljon hautausautovitsejä... :poff:

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  10. Adventurer

    Adventurer Gearhead

    Jumankekka että on upee!
     
  11. kingsway

    kingsway Gearhead

    On se vaan nätti ku possu pikkusena...
    Joko oot löytäny Coronettiin keulapellit?
    Nimittäin mua vois ihan silleen vähäsen kiinnostaa, jos ne nykyset on joskus yli jäämässä...
     
  12. 57Sierra

    57Sierra 2nd gear

    Kiitosta kiitosta, auton kuntohan on erityisesti ensimmäisen omistajan ansiota joka on ollut todella tarkka autosta omistajuutensa 1957 - 1995 aikana (kaikki dokumentit ja kuitit löytyy vuosien varrelta), sen jälkeen omistajana ollut keräilijä (1995 - 2007) on kanssa pitänyt tosi hyvää huolta siitä, sehän on seissyt melkein koko ajan. Meikäläisen tehtävä on jatkaa tehtävää ja vain pitää paikat notkeina (uskon tosin että autolla pitää myös ajaa) ja kromit kiiltävinä 8) Pientä patinaakin on toki jossain mutta se on vaan plussaa...

    Jos Kingsway on 59 pelleistä kiinnostunut, niin kyllähän ne on joutilaina. Löytyy myös kaikki etupään kromiosat jotka tosin ovat jo aika himmeät. Vasen etulokasuoja on vaurioitunut (pistin kuvaa YV:nä) mutta muuten ne osat on muistaakseni täysin ruosteettomat. Osat on vielä Suomessa - Mäntsälä Cityssä, eli ei ihan hirveän kaukana "kuninkaantietä" ;) Tuskin mikään järjetön markkina-arvo noilla osilla on, meinasin jo tehdä grillin niistä :soosoo: Ongelma on se että koska olen seuraavan kerran siellä päin...
     
  13. 57Sierra

    57Sierra 2nd gear

    Tossa vielä pari fotoa sisältä, sit mä en enää häiritse teitä...

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Toi kojelaudan päällinen ei ole orggis vaan edellinen omistaja on vaihtanut kun sellaiseksi kun orggis vinyyli+pehmuste eivät enää olleet 100%. Vaihdan sen alkuperäisenlaiseksi kun kerkiän..
     
  14. signet

    signet Gearhead

    ^Kyllä tommosilla kuvilla voi häiritä :wink:
     
  15. makeheikki

    makeheikki 1st gear

    E-pohjanmaalla oli yhdella kaverilla ehka kymmenisen vuotta sitten 59 kingsway farmi, 2-ovinen, ex-





























    jarno saarinen, tais myyda sen autiorinteelle, ittekin kuolasin sita mutta sillonkaan ei ollu tarvittavia rahoja..autosta oli kuva jossin ensimmaisissa v-kasissa, oulun nayttelysta..
     
  16. Juppee

    Juppee Gearhead

    Lisää häiriköintiä vaadin minä. Loistavan yksilön oot "Sisu" löytänyt. Tee vielä kulttuuriteko ja laita Suomen kilpiin 8)
     
  17. 57Sierra

    57Sierra 2nd gear

    Jaaha - tuttua porukkaa :D On tullut muuten noita sun albumeita katsottua enemmän kun yhden kerran :eek:

    Ei se ole poissuljettua että autot ois joskus Suomessakin, sain vaan lievän yliannoksen Big Brother ohjelmia, poliitikkojen p..kapuheita, suolattuja teitä, veroja, autohintoja jne. niin päätinpä lähtee tänne. Aika härdelli oli tuoda kaikki nuo kärryt tänne, lavettirekalla tuli Proto Sisut ja yhden ajoin koko Saksan läpi - joten ihan äkkiä en ole palaamassa, mieluumminkin vielä kauemmaksi...

    Eihän mulla olis koskaan ollut tuota autoa varaa ostaa, mutta onneksi taala on riittävän heikko ja pistin kaiken kiinni. Pari kuukautta tuli syötyä spagettia ja "baked beans" mutta on tuo auto osoittautunut niin hyväksi että se on kyllä mun paras ostos ikinä.

    ...katsastus olisi tällä viikolla perjantaina, siihen mennessä pitää irroittaa keulakoriste (koska ei täytä Euroopan turvasäännöksiä(!!)), pistää pari tarraa nopeusmittariin (50 ja 100km/h merkit että täyttää jonkun muun direktiivin), etuvaloiksi tulee Hellan korvausumpiot, pari E-hyväksyttyä heijastinta tarralla taakse ja hinausrengas auton keulaan runkoon kiinni. Mikään noista jutskista ei muuten ole enää paikallaan lauantaina :wc: :rotfl: , sitten voi pistää ton hakuvalonkin takaisin...

    Kerta kiellon päälle!! :rotfl:
    [​IMG]

    [​IMG]
    ...karmiva paikka!!
     
  18. 57Sierra

    57Sierra 2nd gear

    Sun auto muuten tuli näköjään Ohiosta 23.1.2008 ja mun viikkoa myöhemmin Californiasta.. Loistavia muistokuvia sullakin... http://public.fotki.com/Juppee/my-proje ... te010.html

    Voisin muuten pitää luennon kuinka kannattaa tuottaa autoja Eurooppaan pienillä 6% veroilla, ilman alveja yms. Kun auto on kerran Eurooppaan tullattu ei siitä tartte enää jäsenmaiden sisällä veroja maksella. Tuli nimittäin jonkun verran perehdyttyä eri maiden lainsäädäntöihin.. Porsaanreikiä on nimittäin...

    Tuossa on tuo historiallinen hetki...

    [​IMG]

    [​IMG]

    3kk pölyt auton päällä, mutta saihan sen sitten viimeinkin tänne. Eräs nimeltä mainitsematon suomalainen autojen sekä osien tuoja (OCW) muuten teki niin pahat oharit että se menettää sen johdosta kyllä paljon businessta. Alunperin hänen piti hoitaa auto Suomeen, mutta kun katosi (mulla on kirjalliset vahvistukset) niin nyt tuli säästöä n. 8k Eur noitten veroselvitysten ansiosta eli ei mua enää harmita...
     
  19. vernando de hoto

    vernando de hoto Gearhead

    Auto on varmojen tietojen perusteella hengissä Pohjamaalla. Omistaja on OD;n käyttäjä kertokoon lisää jos haluaa.
     
  20. heikkisj

    heikkisj Gearhead

    Tuo 1957 on kyllä hieno-hieno-hieno, onnittelut!!!
     

Kerro tästä muillekin!