Moparin ylitehokas jarrutehostin, pyörät lukossa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja Ck, 25.5.2011.

  1. Ck

    Ck Gearhead

    Hyviä vinkkejä ja arvauksia otetaan vastaan.

    Jarrut toimivat melko normaalisti kun auto ei ole käynnissä, jarrut ottaa kiinni ja avautuu myös melko hyvin, käsin jaksaa pyörittää. Sitten kun laittaa käyntiin ja tehostimen letkun kiinni niin vetää heti pyörät lukkoon. Vaikka ei edes paina jarrua. Viimeistään siinä vaiheessa kun jarruun koskee niin lukkoon jää.
    Joskus ne aukeaa pikkuhiljaa itestään kun sammuttaa auton ja antaa olla mutta monesti jarrut saa vasta auki kun irrottaa pääsylkyn tehostimelta. Ikäänkuin tehostin painaisi jarrut päälle koko ajan.

    On kokeiltu jo toisella tehostimella sekä pääsylinterillä, vika ei poistunut.
     
  2. MudMax

    MudMax Gearhead

    Aloitetaan arvauksilla: Onko polkimen ja tehostimen välinen säätö kohdallaan, ettei vain poljin paina tehostinta hieman jo ennen jarrun polkemista?
     
  3. Ck

    Ck Gearhead

    ei paina, sentti tyhjää. Tosin mikäli se edes vähän jumittaisi "päälle" niin eikö tehostin sitten jo paina jarruja kiinni? Täytyy kuitenkin tarkastaa vielä ettei oo edes mahdollisuutta jäädä huonoon asentoon ja jumiin.
     
  4. Make.S

    Make.S Gearhead

    Mulla oli swingerissä sama ongelma. Mitään järkevää syytä ei löytynyt ja kun vaihdoin toisen tehostajan, loppui jarrujen jumittaminen.
     

Kerro tästä muillekin!