Mopen kansien tilavuus?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Polara, 17.9.2005.

  1. Polara

    Polara Gearhead

    Mistä minä ne löytäsin? On koneen rakentaminen aluillaan ja tarviis jostain nähä kansien palotilojen tilavuus, kun mäntiä valittaessa olis aika tärkee...

    Yks myyjä ehotteli seuraavaa: "keith black KB237 männällä pur. suhteeksi tulisi 85cc palotilalla 10."

    Kuulostaako ihan utopialta vm -76 440 konneeseen?

    Eli voisin tarvita niitä palotilojen kokoja. Ja oon jo monesti ehtiny kuukkelilla, ei löyvy, eli en ehkä ossoo...

    Ja kertokkee jottain muutakin mitä olis hyvä ottaa huomioon. Ajatus olis ehkä säilyttää ne alkup. kannet, koska eikös ne kestä lyijyttömän bensan ilman lisäainetta...
     
  2. Le Mans

    Le Mans 1st gear

    Yleensä vanha pipettikeino on paras...
    Ja uskoisin että vanhat kannet kestää huonommin lyijytöntä: vaihda pakovenoihin kovametalliseetit ja menoksi...
     
  3. Polara

    Polara Gearhead

    Eikun ihan kun olisin lukenu jostain amerikan kielisen tekstin, että 70 -luvun lopun kansissa olis jo valmiiks lyijyttömän bensan kestävät venat... Ja siksi niillä olis korvattu vanhoja kansia, koska ne kestää sen... Tiiä häntä.
     
  4. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Joo, 70 luvulla en alko niitä pakoseetejä karkaisemaan, ja puolivälin jälkeen ne tekniikat oli jo niin hyviä, että ne sinänsä hyvin kestää lyijyttömällä ajoa "vajoomatta". Toi kuitenkin on vain pintakarkaisu, joka saattaa esimerkiks normaalin kansirempan toimesta olla poispyyhkästy, etenkin silloin jos laitetaan isompaa venttiiliä. Eli ei toi kovien seetirenkaiden asennuttamienn sinäsnä mikään huono idea ole. Mistä päästäänkin taas siihen, että kun niihin heittää noi seetit, ohjurit, uudet venttiilit jne, niin paljonkos ne Edelbrockit taas maksokaan? Tyypillisesti vakio openchamber moparin palotilan koko on n. 90cc:tä. Mittaaminen on kuitenkin ainoa tapa tietää varmasti, heittelyä on. Tehtaan ilmoittamat "blueprint" arvothan on paljon tuota pienemmät ja vaihtelee valunumerosta toiseen hieman, käytännössä kutienkin toi 90cc:tä on aika liki vakiokansille. Höyläykset, toisenlaiset venttiilit jne saattaa tohon sitten vaikuttaa, eli edelleen; mittaa niin tiedät.
     

Kerro tästä muillekin!