mopen kickdown vaijerilla

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja kotr, 21.6.2014.

  1. kotr

    kotr 3rd gear

    Aika kyllästyny oon tuohon vipukikkariin...ei varmaan puuten mutta on vähä kulahtanu ja vaikea sääjellä,ku väljää sielä sun täälä.

    Oiskos tarjolla hyvää vaijeripakettia? moopparin pikkulohko ja 904.Kaasarina holley ja koppana aspen.
     
  2. Tunnel Ram

    Tunnel Ram 3rd gear

  3. cuda69

    cuda69 Gearhead

    mulla on ollu tuo lokarin valmiste ja toinen versio ite metritavara vaijerista ja mopon nipoista tehty,toimii täysin samalla lailla ja maksoi ite tehtynä alle 15e
     
  4. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Ei aivan halpaa, mutta nyt noita sentään saa. Tullut muutama tunti noita väänneltyä aikoinaan ja varsinkin A-koppa on pirun ahdas rautoja sinne vääntää.
     
  5. kotr

    kotr 3rd gear

    Mikäs ihme nuisa maksaa? Ei siinä mitään varmasti hyviä kamppeita mutta eritoten mikä tuosa kaasuvaijerisa on niin ihmeellistä? Tuosa ku viimeksi kikdaunia säätelin, niin huomasin, että kaasuvaijerin vois tilata jemmaan jo valmiiksi. Mutta mielessä oli että tilaan ihan apsenin oman vaijerin.

    Kertokaapa tuosta yli 70e vaijerista lisää?

    Ja rebel58 sama täälä. Ahtaus ahistaa
     
  6. Make.S

    Make.S Gearhead

    kaveri laitto b-bodyyn ton lokar:in kikkarivaijjerin, ja kehui sitä helevetin asialliseksi systeemiksi.
     
  7. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    ^^ Jospa noi on laatukamaa eikä kiinapaskaa, alkaa näkyä jo hinnoittelussa?
     
  8. kotr

    kotr 3rd gear

    Saattaapi mennä tuo kikkarivaijeri tilluusen mutta kaasuvaijeriksi taijan tilata totken oman. Vai oisko tuo jollaki tyyliä parempi?
     
  9. cuda69

    cuda69 Gearhead

    minun mielestä lokarin vaijeriin menee kyllä raha hukkaan jos viitsii ite pari tuntia värkätä ni saa ihan samalla lailla toimivan vaijerin.
     
  10. el borrachitos

    el borrachitos Gearhead

    Lokarin kamat on aika laadukkaita.Ainakin kaasuvaijereista,käsijarruvaijereista ja shiftereistä ei ole kuin hyvää sanottavaa. Vaijerit liikkuu hyvin lokarittomassa ja konepellittömässä rodissakin vielä monen vuoden ja lukuisten paskasuihkujen sekä taivutusten jälkeen. Lieneekö jollain käsittääkseni teflonpohjaisella sisävaipalla osuutta asiaan.
    Iisi pätkiä oikeaan mittaan ilman juottamisia, ja säädöt on myös helppo tehdä. Vaijerinpää käy suoraan sekä holleyn, että Edel/Carterin vivuston kuulaan.Tod.näk myös siten Rochesteriinkin. Mulle ollut ainakin ihan hintansa arvoisia kapistuksia. Kaasuvaijeri on 10-15 min. bolt on kamaa ilman parin tunnin turauksia,ja näyttää heti kättelyssä tehtaan tekemältä.
     
  11. tyly

    tyly Gearhead

    Onks kellään toimivia ideoita ottaa kaasupolkimesta lähtö. Vissiin liikerata ei ainakaan riitä.

    Tein 5.7 Hemiin ja läppärunkoon kovalla vaijerilla, niin sai laatikon päässä työntöliikkeellä kick dodwnin toimimaan, ja toimi ihan hyvin säätö, nyt läppärunko siirty ihan eri paikkaan ja vaijeri ei riitä. Nyt tohon uuteen versioon aattelin just tota lokarin vaijeria.
    Tosin nyt on väliaikasesti manuaalikoneisto paikoillaan.
     
  12. kotr

    kotr 3rd gear

    Nyt on lokarin kick vaijeri ja hyvältä vaikuttaa. Muistaako kukaan millä osanumerolla löyty se vaijerin pidike konehuoneen puolelle? Semmonen mikä on lokarin asennuskuvisa. Tulee kaasuttimet laipan pultin alle. Siihen saa käsittääkseni kaasu ja kick-down vaijerit kiinni.
     
  13. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Jos on tarve hyvin luistaville vaijereille, niitä löytyy kalliimmiista fillarin osa-sarjoista kuten myös pikkuriikkisiä paljekumeja, joista saa rakennetuksi kurasuojat päihin. Tosin konehuoneessa on aika siistiä vs maastopyörän vannejarrujen kanssa, joten toiminee ilman suojuksiakin. Itse oon rakennellut autovaijerit fillarin osista.
     
  14. kotr

    kotr 3rd gear

    vaihelaatikon puoli päähän vois semmosen kumen laittaakki.
     
  15. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    [​IMG]

    Joku tommonen paljekumi kuin tossa jarrulängen päässä. Fillarin osista löytyy käteviä valmiita ratkaisuja myös vaijerin kireyden hienosäädön rakentamiseksi.
     
  16. kotr

    kotr 3rd gear

    Helevettiläinen!! laatukamppeita on! Nyt on kumpiki vaijeri lokarilta ja ei tarvinu arpoa asennuksesa.
     
  17. kotr

    kotr 3rd gear

    Oottako joutunu muuttamaan vaijerin/kikkarin geomeetriaa? Kaasarina holley ja vaijeri alareijäsä kiinni. Jos säätä, että kikdaun pelaa kaasun ollesa lattiasa, niin venyttää kolmosta. Sittekö muutaman millin löysentää vaijeria vaihtaa kolmosen sievästi mutta kikdaun ei pelaa.. äärghh
     
  18. Vallu

    Vallu Gearhead

    Itellä piti siirtää (porata uusi reikä) vaijerin kiinnityskohtaa kickdown -vipusessa laatikolla, että sai sen liikkumaan oikein samaassa suhteessa kaasuttimen vivun kanssa.
     
  19. kotr

    kotr 3rd gear

    Minkälaista oiretta oli ennen kiinnityskohdan siirtoa? Erosiko uus paikka paljonki vanhasta?
     
  20. Vallu

    Vallu Gearhead

    Mulla ei tuollaista kolmosen vaihdon venymistä kylläkään esiintynyt. Mulla oireet oli sitä, että joko vaihteet vaihtui vasta tolkuttomilla nopeuksilla (vai tarkoitatko vaihdon venymisellä just tätä?) tai sitten vaihtuivat suht ok mutta kikkari ei mennyt pohjaan (eikä siis vaihtanu pienempää kaasua runtatessa eikä ole mopen laatikoissa muutenkaan hyvä asia).
    Mittailin noin suurinpiirtein kaasuttimen vivun liikkeen "0-asennosta" täyskaasulle. Sitten auton alle katsomaan missä kohtaa kikkarivipua pitäisi reiän olla, että vipu liikkuu samassa suhteessa kaasun kanssa.
    Aika paljon sitä piti siirtää, ainakin pari senttiä. Piti myös lisätä pikku jousi avittamaan sitä vipua palaamaan takaisin etuasentoon kun kaasu nostetaan pois. Nyt vaikuttaisi olevan aika ok. Omituista sinänsä, että Lokarin ohjeissakaan ei mitään mainita, että kannattaisi tsekata tuo liikeratahomma. Ilmeisesti se joissain mopeissa sattuu sitten suoraan kohdalleen.
     

Kerro tästä muillekin!