Mopoautojen dieseltekniikka?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja virta, 3.6.2012.

  1. virta

    virta Gearhead

    No tytär vinkuu tuollaista ja tutustuin sitten noihin edullisempiin käytettyihin mitä on tarjolla.
    Moottoreina noissa on yleensä mitä katsottiin 2 pyttyset dieselit kubota,yanmar tai Lombardini samat kuin kait veneissä ja pienissä koneissakin.
    Osaako kukaan sanoa mikä noissa johtaa starttivaíkeuksiin tai osaisi kertoa noitten tekniikasta?Monesta sahattu startti hajalle :) Aikä yleisiä tuntuu moottorimurheet ja rikot,voiko nuo tosiaan mennä hajalle 50 000 kmn ajolla jo?Kun nykyajan autojen dieselit kestää ajoa melkein rajattomasti.
    Esin oli tollanen yanmar moottorinen vm-06 ajettu 50tkm joka ei lähe käyntiin kuin starttipilotilla,mikähän tuossakin vikana?
     
  2. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Riittävän väljä jo? Tai hehkut loppu...

    Ei kait nuo mukelot öljyjä vaihtele noihin tai muutenkaan huolleta..
     
  3. kulmala

    kulmala 3rd gear

    Tasapainotukset puuttuu koneesta vallan, suurimmassa osassa. Koneistamoilla noita motteja käy aika paljon.
     
  4. vesaku

    vesaku 3rd gear

    Meillä tuo mukelo vaihtaa 2500 km välein öljyt, ajanu 3.9.2011 jälkeen 24 tkm ????Käsittämätöntä???Moottorina Lombardien.
     
  5. turboman1

    turboman1 3rd gear

    Koneista en osaa sanoa sen enempää, mutta pojan kaverin 2011 JDM:ssä poikinut variaattori jo kaksi kertaa. Onneksi mennyt takuuseen, mutta kulkupeli harmittavasti aina viikon pajalla per kerta. Normaalisti kai variaattorin pitäisi kestää 30 tkm, hihnat voi tietysti poikia aiemminkin.

    Jos juniorille hankitaan mopoauto, niin Saksa/Ranska/Italia näyttäisivät olevan kohtuuhintaisia maita ostaa käytetty peli. Yleensä hinta on puolet Suomen hinnoista. Kuljetus on tietenkin oma probleeminsa, kun tuollaista ei viitsi ajella tuhansia kilometrejä hakumatkalla...
     
  6. okin

    okin 1st gear

    mopoauto

    kyl ne kestää kun huoltaa huoltovälit kylläkin lyhyitä :D
     
  7. jublomb

    jublomb 1st gear

    Yhden merkin merkkihuolto on tullu oltua jo 5 vuotta,ja voin kyllä kehua noita yanmar koneisia moottorinsa puolesta,ei ainuttakaan konerikkoa ole tullu vastaan.

    Hehkuvikaisiin kyllä törmää joskus,eli käyntiin lähtö vaikeeta,ja sen myötä saattaa tulla sitte starttimurheita.

    Huoltovälihän noissa on yleensä 5000km,joka tulee kokemuksieni perusteella uskomattoman nopeesti ajetuksi :lol:
     
  8. Mopar heppu

    Mopar heppu 2nd gear

    Eihän se starttivika muuta tartte ku hehku paskana ja semmonen huoleton 15 kesänen sahaa ja sahaa ku kukaan ei oo kertonu ettei niin saa tehdä kovin pitkää yhtäsoittoa.
     
  9. jublomb

    jublomb 1st gear

    Näinhän se tapahtumaketju juurikin menee...,ja sitte haukutaan ihan pa...kaa tekniikka,kun ei normaalia käyttöä kestä :odroll:
     
  10. smuige

    smuige Gearhead

    mitä noita nyt välillä(ikävä kyllä) töissä(autokorjaamo) käy, niin aika uskomatonta sontaa ne tuntuu olevan noin yleisesti tekniikan puolesta. Kait se suurimalta osin on käyttäjästäkin kiinni, ainakin pojat tuntuu aika huolettomasti päästelevän niin kauan kun vähänkin liikkuu... Hajonneita laatikoita tulee aika ajoin vastaan ja sähköt tuntuu olevan perinteistä rankalais/italialaista suunnittelua. Ei oo tainut yhtäkään vielä tulla vastaan missä ei sähkölasi aina liikkuis vähän kun oven aukaisee/sulkee :rotfl:
     
  11. baroniboy1

    baroniboy1 1st gear

    moppe

    erään merkin merkkihuollossa "kaiken" nähneenä voin todeta että käytetty mopoauto tulee helposti todella kalliiksi. moottorit näyttää kestävän vakiona kautta linjan, tosiaan nuo hehkut ja joskus kantavat venttiilit murheena, mutta kun lisätään kierroksia ja syöttöä niin nämäkin saa hajalle. vaihteisto/variaattori-osasto on enemmänkin se heikko lenkki, tähän mennessä kaikissa merkeissä pääosin sama voimansiirto. hyvä jos kestää normiajon puhumattakaan "revittelystä". jos ois pakko ostaa moppe en kyllä uskaltais käytettyä hankkia, melkeen ilmanen pitäis olla. jos uusia saa alle 10te parin vuoden takuulla, on arvonalenema takuuajassa mitätön jos vertaa käytetyn korjauskuluihin samassa ajassa.kuitenkin kilsoja näyttää tulevan se 30-60t vuoteen. ja näiden korjauksissa ei voi teeitse-mies juurikaan säästää kun osat maksaa aivan järjettömästi. mutta on noilla käytetyillä ja uusillakin mautoilla työllistävä vaikutus..
     
  12. puusilmä

    puusilmä Gearhead

    Olen aina kuvitellut että tuo on ominaisuus, jolla helpotetaan oven sulkemista, olisko nuo niin tiiviitä koppeja? En oo kyllä koskaan päässy kokeileen, mitä se vaikuttaa jos lasit ovat ylhäällä.
     
  13. ROD-32

    ROD-32 1st gear

    Kyllä se lasin aukeaminen on ihan harkittu ominaisuus. Niin se toimii allaolevassa Pontiacissakin. Tyttärillä ollut nyt 40 tkm ajan Ligierin huippumalli, eli se jossa lombardinin common rail moottori. Käy huomattavasti nätimmin ja kulutus uskomaton alle 2 litraa satasella! Vikoja on ollut lähinnä lukoissa ja moottori-vaihteistopaketin kiinnityksessä. Kaikki korjattu todella hienosti takuuseen. Ligierissä 3 vuoden takuu. Osat kalliita mutta paljon löytyy autotarvikeliikkeestä. Esim etuvalot, viikset ym suoraan citroenista.
     
  14. Jokeri

    Jokeri Double Gearhead

    Onkohan kukaan (tod näk on) asentanu pikkulohko sevyä tuommoseen.. olis ainakin äänet komiemmat, eikä olisi heikoa diesel tekniikkaa :poff: :rotfl:
     
  15. silirimpsis

    silirimpsis Gearhead

    Teho/paino suhde olisi kanssa melkoisen hyvä :rotfl:
     
  16. Dna Kerma

    Dna Kerma Gearhead

    Eiköhän niistä menis kori solmuun jo pelkästä painosta :rotfl:
    Ehkä moottoripyörän moottori, smarttiinhan joku on sellasia asentanut, juutuubin mukaan :lol:
     
  17. ilu

    ilu 1st gear

    Kyllä kakspyttysestä dieselistäkin lähtee komiat äänet :rotfl:

    http://www.youtube.com/watch?v=PtgNHlRc ... re=g-all-u
     
  18. virta

    virta Gearhead

    Tuli nyt ostettua tuollanen Microcar vm. 2005.Muutamia pikkuvikoja toki autosta löytyy mutta saatiin kahdet renkaat,lohkolämmitin ja jykevä subbari samassa kaupassa.tyytyväisiä ollaan eikä mukeloa ole paljon kotona näkynyt hankinnan jälkeen.Kone tuossa kai on 2 pyttynen Lombardini?.Kulkee n. 60kmh,,en osaa sanoa onko tuota viritetty vai mitä ne vakiona kulkee?

    Käytiin myös ajamassa samanikäinen Ligier mutta se oli kyllä täysi pommi joka suhteessa,en tiedä sitten oliko vain loppuun ajettu vai onko ne aina tuollaisia?Melutasokin sellainen ettei kuule puhua,löysä alusta,mojovat variaattorinvinkaisut,ei huurteenpoistoa tuulilasista yms..
     
  19. Esaa

    Esaa Gearhead

  20. puusilmä

    puusilmä Gearhead

    Taidanpa ostaa sitten muijalle samanlaisen
     

Kerro tästä muillekin!