Morjestaminen tien päällä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Hd-hippi, 4.1.2004.

  1. retro

    retro Gearhead

    Kesällä Tampereella kulkiessani, huomasin ilokseni ohi ajavien jenkkien kuskien nostavan räpylää toisilleen, hyvä tapa, let's keep it up (muuallakin kun Tampereella)!
     
  2. neppari

    neppari Gearhead

    Itse yritän aina kun jenkillä ajan niin morjestella vastaantuleville jenkeille. Joskin muutaman kerran olen tehnyt itsestäni naurettavan kun olen talvikehonsiirtovälineellä (Volvo 240) nostellut räpylääni vastaantuleville jenkeille. Kun ei sitä muista että ei olekaan jenkillä liikenteessä. Paitsi niistä *%&? vaihteista.
     
  3. gmc63

    gmc63 1st gear

    Näin on ainakin kun mulla on se 93camaro joka on 10v vanha niin se vissiin on kuitenkin liian uus että lapa nousisi:( Itellä on jäänyt sen takia vähemmälle toi moikkaaminen kun luulee ettei toinenkaan moikkaa.
     
  4. nakke

    nakke 3rd gear

    Vastaantuleville harrastejenkeille täytyy ilman muuta heiluttaa lapasta, joskus molempiakin.
     
  5. Mr.Speed

    Mr.Speed Gearhead

    Kyllä täällä Jkl seudulla lapanen nousee toiselle jenkille :smile:
     
  6. lake ender

    lake ender Gearhead

    Aina morjestetaan, jos vastaan tulee selvästi harrastejenkki. (piilofarkuille ja muille käyttöjenkeille en jaksaa lapasta nostaa).
    Poislukien tietty tapahtumat, jossa sais ajaa yhdellä kädellä koko ajan :smile:
     
  7. Fleetline

    Fleetline Gearhead

    Samaan systeemiä oon kans oon noudattunu,eli selvästi harrasteautoille ja tapahtumissa vain tutuille.Mun autot on sen ikäisiä että kahta kättä tarvitaan auton tiellä pitämiseen :grin:
     
  8. Swinger

    Swinger Gearhead

    Kuten jo aikaisemmin todettu, niin kyllä täällä jyväskylässä aika kivasti moikkaillaan, mutta monta kertaa helsingissä käytyäni tätä ilmiötä ei juuri ole ja samaa kertoi kaveri joka on asunut monta vuotta hesassa. Hesan cruisingeissa ainakin noi Corvette jätkät on täysii mulkkuja, ne ei moikkaa ja sitten kun niiden ohi ajaa niin ne kattoo sun autoo sillä silmällä että viittii se toikin tommosella TOTKEN paskalla ajaa...??? En halua yleistää mutta tuntuu joillakin harrastajilla kohonneen päähän toi oma auto!!! ei pahalla, mutta...
     
  9. JR

    JR Gearhead

    Sama ilmiö. Kun ajelee tuolla ´64 T-birdillä niin kyllä monet morjestelee, ja sitten taas tuolla uudemmalla ´89 kojulla kun on liikkeelllä, niin ei taasen kukaan morjesta. Eipä noin "uusia" autoja monet kai pidä sitten oikein harrasteautoina, kun niillä voi vielä liikkua ihan nk. normaalejakin autoilijoita. Jos nyt kukaan normaali autoilija edes ostaa 10 - 15 vuotta vanhaa amerikkalaista...
     
  10. Arto65FB

    Arto65FB 1st gear

    Älkääs ny statia noin morkakko. Täällä on vaan cruisingiltanakin niin paljon autoja, että morjenstaminen tuntuu vähän hassulta. Kyllähän sitä jokaista näkemäänsä suomalaista tervehtii jossain ambosetsuanin lentokentällä, muttei Helsinki-Vantaalla.

    Sinänsähän tervehtiminen on hyvä tapa ja lapanteri kyllä nousee aina kun huomaan ja joskus ehtii itsekin ekana.
     
  11. Timmo

    Timmo 1st gear

    Kesällä kävin JKL suunnalla niin huomasimpa että maakunnan rajan jälkeen Keski-Suomeen siirryttyä alkoi lapa nousemaan aina kun jenkki tuli vastaan, täällä Kuopiossa ei morjesta vaikka toinen farkku tulis vastaan. Eiköhän elvytetä vähän perinnettä?
     
  12. SpedeX

    SpedeX 3rd gear

    Kyllä meikäläinen nostaa lapaa kaikenikäisille F-bodyille,Camaroillessani ja yleensä lapa nousee takaisinkin.
     
  13. Anonymous

    Anonymous Guest

    "noi Corvette jätkät on täysii mulkkuja, ne ei moikkaa ja sitten kun niiden ohi ajaa niin ne kattoo sun autoo sillä silmällä että viittii se toikin tommosella TOTKEN paskalla ajaa...???"

    On pakko vähän puolustaa "corvette jätkiä":
    Tuo ylläoleva ei pidä paikkaansa ainakaan mun kohdalla.. katson kyllä kiinnostuneena muiden autoja, mutta en halveksivasti -- ja moikkaan kyllä takaisin jos huomaan jonkun moikkaavan. Ja autona c2 mallin lasikuitupulkka
     
  14. rokkikati

    rokkikati 1st gear

    Morjestan aina olin sit kyydissä tai puikoissa (ellei satu olee se nenän kaivuu meneillään). Kyllä hävetti eilen ku en huomannu tarpeeks ajois vastaan tulevaa harrastajaa, ainut koko Etelä-Karjalan kierroksella... Morjestin sit kohdalla, parempi myöhään ku ei ollenkaan vai miten se menikään :grin:
     
  15. Damned

    Damned Gearhead

    Eipä paljon kyllä morjestella, ikävä kyllä. Itsekin sitten turtunut niin ettei viitti huitoa. Elvytyksen paikka selkeästi. Jahka saan Kapriisin liikenteeseen niin lupaan huitoa ainakin kaikille piilofarkkukuskeille.

    Muuten, jos liikenteessä näkyy kalmankeltainen Ascona jonka kuski heiluttaa kättään hyvin reippaasti tuulilasilla, niin ei tarttee tervehtiä: yritän vain pitää lasin huuruttomana :smile:
     
    Rotten tykkää tästä.
  16. Tupis

    Tupis 3rd gear

    Valitettavasti farkut ja vanit uppoavat massaan. Kyllä olen itse yrittänyt morjestaa aina kun näen ja yleensähän luu roikkuu kesällä jo valmiiksi pihalla.
     
  17. Fastback

    Fastback Gearhead

    noh noh, hesassa paljon jenkkejä vai?!? No ehkä kruisingilla on jo niin paljon ettei viitti olla lapa pystyssä, mutta muuten palalla käsi ulos ja lapa pystyyn. Pitäisi ostaa sellainen irtokäsi pystyyn kojetaululle ja automatisoida se kuten käkkylän pitkienvaihtajat - tosin se morjestaa kaikille...
     
  18. Mikey

    Mikey 1st gear

    On se ikävää että on se morjenstaminen ikään kuin kuollut. Ainakin cruisingeissa oli tapana moikata vastaantulevaa samanmerkkistä/mallista kotteroa. Sekin on loppunut... Eikö kukaan enää aja Mopareilla?
     
  19. Yogi

    Yogi Gearhead

    Morjestelin ennen myös Corveteille / 80-luvun Transameille jne. mutta eivät juurikaan moikkailleet takaisin, en siis viitsinyt yksinäni jatkaa perinnettä. Yleensä piilofarkun tai vanin vastaantullessa vastaan morjestukseen, mutten tee aloitetta, syynä samanlainen edellämainittu juttu.

    Osahan ajaa niillä ihan kuin millä vaan, eivätkä ole tottuneet tähän morjestuskulttuuriin. Tiedän erään käyttöpiilofarkkutapauksen, jonka kuski suivaantui kun muista jenkkiautoista morjesteltiin, sanoi näyttävänsä seuraavaksi keskisormea takaisin. Nykyään hänellä on jo ihan eri maanosan auto.
     
  20. Anonymous

    Anonymous Guest

    Motoparkissa kun oli (vuonna 9x??) Moppe-miitinki niin ajelin kotia kohti, vastaan tuli 67-69 2d ht Dartti ja perässä 4ovinen dartti tai valtteri 67->, lapa pystyyn ja kohdalle pääsin niin autot täynnä vanhoja pappoja ja mummoja, katsovat hieman pitkään. Pikkuveli(sillon n.10v) sano nähneensä Kirkon pihassa 2 melkein samanlaista autoa kuin mulla, olivat olleet jossain hautajaisissa :smile:)
     

Kerro tästä muillekin!