Morjestaminen tien päällä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Hd-hippi, 4.1.2004.

  1. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Jos ei keski-ikäsiä hurahtaneita ym lasketa, niin on siinä yleensä joku syy miksi jenkin ostaa. Ei se ihan niin vahingossa tule kuin joku toyota.
     
    Jussi289 tykkää tästä.
  2. mopo-ukko

    mopo-ukko Gearhead

    Meillä mopo miehillä on usein myös harraste autoja tai ainakin fanitetaan niitä.
     
    Pertti K, schokakola ja onoff road tykkäävät tästä.
  3. pikkupiru

    pikkupiru Double Gearhead

    Tännään morjesti joku mittaäijä. Ei mitää tietoo kuka.
     
  4. MJF

    MJF Double Gearhead

    Äskettäin ajelin Kalajoella käyttis-nykymoparilla (300C), vastaantulevasta 60-luvun Cadillacista nousi käsi jo kaukaa. En ainakaan tiedä kenelläkään tutulla sellaista, mutta käsi nousi kyllä vastaankin :)
     
    wilburi, cdv70 ja isalmela tykkäävät tästä.
  5. cdv70

    cdv70 Double Gearhead

    Vois kuvitella, että molemmille tuli hyvä mieli. Luulen ja toivon niin. Aivan liian moni kylvää liikenteessä pahaa mieltä. Itse moikkailen 70 lukua vanhemmille euro autoillekkin., nostelen peukkua, työauton ratista, kun vastaantuleva on mieluinen harrastekikotin. Tänään viimeksi peukutin hopeista B mallin Opel Mantaa.
     
    MIAMIDRAGRACING, MJF, isalmela ja 1 muu tykkäävät tästä.
  6. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Joskus kun aloin jenkillä ajella 80-luvun lopulla etelä-karjalassa niin kaikki amerikan autolla ajavat morjesti toisilleen. Hd-miähillekin morjestettiin ja ne morjesti takaisin. Osin kyllä ne oli tuttujakin mutta kumminkin. Niiku oli kyllä kaikki jenkkiautoharrastajatkin ainakin sen kaupungin. Nyt kun oli pitkä tauko 2002-2016 välisen ajan niin kaikki on näköjään muuttunu. On kyllä kinkeripiirikin vaihtunu minulla toiseen lääniin. Kukaan ei morjesta enää eikä vastaa jos morjestan itse. No pitäkää tunkkinne, tässä yritetä mitään ystävystyä, entisistäkin joistain sopis päästä eroon. Pysähdyttiin entisaikaan tienposkeen auttamaan pulaan jääneitä harrastetovereita tai vittuilemaan jos oli GM hyytynyt. Maailma muuttuu, vain dinosaurukset kuten minä jämähtävät paikoilleen.....
     
    MIAMIDRAGRACING, Tseitsei2, Gary Grand ja 1 muu tykkäävät tästä.
  7. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Joo ei voi ymmärtää. Varsinkin kun nykyautojen letkasta erottaa jo kaukaa vanhemman biilin valot.
     
    Rotten tykkää tästä.
  8. Tseitsei2

    Tseitsei2 3rd gear

    Tää morjestus homma on väliin haastava, kun tullut taas ajeltua kesät talvet ja kaikki ajot Amerikkalaisilla. Meinaan, että ei välttämättä tule aina ajateltua sitä alla olevaa autoa kovinkaan erikoiseksi. Ilmeisesti muut ajattelee aika samalla tavalla, kun yleensä kukaan ei kyllä morjestelekaan. Väliin taas vastaantulijalta nousee spontaanisti lapa pystyyn ja sitä jää vaan hölmö ilme naamalla tuijottaan, että kuka hitto toi oli?
     
  9. Jeep360

    Jeep360 2nd gear

    Viikko sitten tuli mobiliasta vastaan 40-50 jenkkiä , oliskohan yx morjestanu takas. Tietääkö ne että käytän Wagoneeria myös käyttöautona ? En alkanu murehtii , tosi harvoin kukaan jeepille on morjestanu.
     
  10. Seejii

    Seejii Gearhead

    Niin, Enimmäkseen ongelmana, jos tassä kenellä ongelmaa on, on ajoneuvojen tavanomaisuus.
    Ei tule kiinnitettyä huomiota.
    Jotenkin sellainen tuntuma ettei harvinaisella harrastekalustolla ajeta kuin huviajoa, jolloin tietysti on enemmän aikaa tarkkailla ympäristöäkin.
     
  11. Seejii

    Seejii Gearhead

    Ehkä ne oli käyttiksellä liikkeellä :D:D
     
    Pertti K ja Tseitsei2 tykkäävät tästä.
  12. Jeep360

    Jeep360 2nd gear

    Se ei tullu mieleen.
     
  13. rekkamies

    rekkamies Gearhead

    Tuli toss viimeks kun ajelin vanhempi jenkki vastaa morotuksen kera vaikka aika "uusi" peli itellä:Dkyllä mä ainaski morjestan aina ihan varmuuden vuoksi ja joskus joku sattuu moikkaa takasikkin:Dse on ihan immeisestä kiinni haluaako moikata tai ei. En kuitenkaan pahastu jos ei lapa nouse:D

    Mainittakoon kun iteltä löytyy myös Alfa niin morotukset tulee aina jos kuski on perillä tästä tavasta. Rekkailussa on kans hyvin yleinen tapa.
     
  14. Jeep360

    Jeep360 2nd gear

    Ei nouse käsi Ramblerillekaan eli vika siis kuskissa , ei autoissa:)
     
  15. hartsa69

    hartsa69 Double Gearhead

    eilen joku heilutteli innokkaasti Nissanista, ei mitään hajua kuka.. Grandi on niin huomaamaton, että ei sitä juuri noteerata..
     
  16. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    :rotfl::rotfl::rotfl:

    Tiedän mitä tossa selität, mutta kun mäkin oon..:rotfl:
     
  17. Hellfirebird

    Hellfirebird Gearhead

    köröteltiin kylällä päivällä ni vastaan tuli priima 50-luvun Skodillac, josta ehkä 30-lukulainen kuljettaja iloisesti lapa ojossa teki tervehdysalotteen. Hieno homma että miekkosella selvästi asenne kohallaan harrasteautojen suhteen.
     
    Pertti K, isalmela ja Karpov tykkäävät tästä.
  18. Norri

    Norri Gearhead

    Pyrin näyttään peukkua näkyvästi kaikille kyrväkkäille peleille.
     
    esmi, Pertti K, Rotten ja 1 muu tykkäävät tästä.
  19. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Mullekin (tai minun pelille) tulee kanssa aika usein peukkua, monestikaan ei ehdi vastaamaan.
     
    Norri ja Rotten tykkäävät tästä.
  20. Mokaman

    Mokaman Double Gearhead

    Juu, kyllä me jenkkimiehet ollaan k-päitä kun ei morjesteta takasi kun jaappaninkiposta nousee peukku tai koko händy... :rotfl:

    Apinan tuntee kaikki, mut apina ei ketään, niin se vaan on ettei joka ikiseen vastaantulijaan kerkee kiinnittää huomiota ollaanko siellä harrasteystävällisiä vai Green Peacen asialla :poff: Tai siis useimmiten jotain tolta väliltä...
     

Kerro tästä muillekin!