Motopark Radalle.com varttimaili 24.7.2016 on sittenkin!

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja josu, 28.6.2016.

  1. Masa71

    Masa71 Gearhead

    Sen mustan rodin kuskilla on varmasti tosi hyvä syy miksi hän poltteli kumia ruuhkaisella varikkoalueella ja lineuppiin mennessään? Vittu mikä vajakki, oisit oottanu radalle asti.
     
    xarper tykkää tästä.
  2. xarper

    xarper Gearhead

    Arjen sankari!
     
  3. BBC

    BBC Guest

    Järjestäjän tehtävä on ohjata tuommoinen kaveri pois rata- ja varikkoalueelta.
    Pankaa ny nimi tai jotain muuta tietoa tänne, ei palvele hot rod miehiä eikä muita alan harrastajia moinen toiminta ja jos siitä vähän sitten oppisi kun saa nimensä esille.
     
  4. petrib1

    petrib1 3rd gear

    Sakkoja,putkaa ja vankeutta vähintääkin tuommoselle kuskille. Noinkin vakavasta asiasta kun kyse ja vielä ilkesi keskellä kiihdytysajoja..
    Minä niin mieleni pahoitin..

    No joo. Huilatkee välillä ja ottakee happee. Ei kai nää niin vakavia asioita ole..
     
  5. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Niinpä, ja tähänkin asiaan kuulis mieluummin kommentteja asiasta jotain tietäviltä, kuin tuomioita tyypeiltä jotka eivät ole olleet edes paikalla!

    Itse rekisteröin jonkin "pöräytyksen" line-uppiin menijöiltä, mutta siinä nyt ei ollut kyse ainakaan vaaratilanteesta.
     
  6. f-85

    f-85 Gearhead

    Oli mainio päivä, viimeks oltiin tuolla autolla 15 vuotta sitten motoparkissa. Ajaa sai sen minkä halus ja homma toimi. Entinen enkka jäi just rikkomatta mut ehkä sen shifterin paikka ois kuitenkin siellä lattialla.
     
    kurko71 tykkää tästä.
  7. josu

    josu Gearhead

    no eiköhän toi rodikuskinnimi pilkahda esiin täällä,tosi vaarallista toimintaa radalla,polttaa kumia varikkotelttojen seassa,Fhran kisoissa olis varmaan tullu ikuinen kilpailukielto.
    No kuitenkin uusi ennätys tuli ajettua omalle katuautolle,alussa oli aika liukasta loppuakohti parani niin se taitaa aina mennä.
     
  8. jule69

    jule69 3rd gear

    tosi hyvä tilaisuus jos haluaa kiihdytellä niin paljon ku jaksaa ajaa.meillä loppu ajot pikku imusarja vuotohon.mahtavaa stressitöntä touhua
     
  9. f-85

    f-85 Gearhead

    Kiitokset myös Katjalle kumppaneineen menneistä vuosista!! Motopark on ollut monelle "kohtalokas" paikka.
     
  10. litres

    litres 2nd gear

    mistäs tuloksia vois tsiikailla?
     
  11. BBC

    BBC Guest

    Siellä sydän savossa on sitten eri säännöt kuin täällä lestadiolaisalueella.
    Sielläkö tosiaan saa suttailla varikolla? tuskin tänne nyt kukaan tuommoisesta kirjoittaisi jos ei sitä olisi nähnyt omin silmin!

    Täytyy nostaa hattua, teillä on siellä viidakon lait ja outlaw meininki.
    Kovaa touhua, ei täällä tuommoiseen pystytä edes jurrissa.

    AH
     
  12. josu

    josu Gearhead

    Ihan puupää touhuoa,sama kun antas apinalle käsikranaatin
    no tässä menee melkein kohdalleen
     
  13. pts

    pts 2nd gear

    millainen pito muilla oli kun tuntu et välillä että olis jäällä ajellu kun sai 5 vaihtella pumppailla ja ei mitään pitoo ja välillä tarras tosi hyvin ? oma paras oli 10,7/225 60 jalkanen 2,01 :) mutta paras 60jalkaa oli 1,7.. muttaa tuli sit sudittuu loppu matka... (musta bmw)
     
  14. repo@apr

    repo@apr 1st gear

    Oli ihan helvetin liukasta, ja sitä just tulin itsekin tähän kysymään, kun ei saanut ihan täysin pitoja vielä edes vitosella (12.3/233, Audi R8)
     
  15. El 60

    El 60 3rd gear

    Törkeen liukasta.. sliksit meni rajuun kuntoon ku ei ollu kunnolla vettä boxissa ja harjamiehet uupu kokolailla. 11,4 205 1.9x 60ft. Sekka ajasta.. 10kmh vauhtia ja 0.3 60jalkasesta hukassa.
     
  16. JP-350

    JP-350 Gearhead

    Todella kovia on nuo erot loppunopeudessa,voi olla vaikka 2 autoa joilla aika melkein sama mutta km/h täysin eri.....kai se ero on siinä että toiset runttaa menemään kovan alaväännön turvin alkupätkän nopeesti ja kierrosvinkujat kirii pätkän loppupuolella...silti ihme miten isot nuo loppunopeuserot on.
     
  17. repo@apr

    repo@apr 1st gear

    Audilla piti ajella vajaalla puolella kaasulla 200 km/h asti, sitten vasta kesti täyskaasua. Siihen asti ahtoja 0.4-0.5 bar. Mutkarata ei tuntunut noin liukkaalta. Toki siellä meidän renkaat lämpee ennen kuin aletaan kuormittamaan.

    Kiihdyttämään pääsi siis vasta kun oli vitonen silmässä ja 200 vauhtia. Sitten loppukin latu.

    Meidän testi oli toki vain moottoritesti (tultiin radalle suoraan dynolta, autolla ajettu 40km) ja tuntuma kuljettajalle, miten tuo työntää täysillä tehoilla. Radalla käytössä merkittävästi vähemmän ahtoja.
     
  18. JP-350

    JP-350 Gearhead

    Siltä kantilta mietin että katuautoa tehdessä ottaisin melkein mieluummin pykälän taakseppäin edellisestä koska eihän tuolla siviililiikenteessä ole oikeastaan mitään iloa jos auto alkaa antamaan "selkärankatuntumaa" vasta jossain +170km/h vauhdeissa,olis sittenkin viisaampi ehkä palata sinne alavääntöosastolle kun siitä on enempi iloa/hyötyä siviiliajossa. Jos miettii vaikka risteyksistä "pikku" kiihdyttelyjä 0-100 ja näin.
     
  19. repo@apr

    repo@apr 1st gear

    Ylipäätään tehot pitäisi aina pystyä passaamaan vallitsevien pito-olosuhteiden mukaan. Olosuhteita on sitten käytössä oleva vaihde, tien pinta, renkaat, sää...
     
  20. JP-350

    JP-350 Gearhead

    Niin tietysti,enempi ajattelin noita käytettäviä nopeuksia ja sitä miten ne suuret nm:t saatais niille kohti. Ei välillä tekis pahaa vähän paneutua vähän vaikka välityssuhteisiinkin ettei vaan kylmästi tuijottelis pelkkiä tehoja.
     
    Muokattu: 26.7.2016

Kerro tästä muillekin!