MPST:tn uutisia.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja MPST 67, 14.9.2009.

  1. MPST 67

    MPST 67 1st gear

  2. MPST 67

    MPST 67 1st gear

    8) ELI -TÄSSÄPÄ MPST:TN UUTISIA. -
    Kelaa sivu alareunaan ja napsauta seuraava sivu tai viimeinensivu,
    sieltä näet viestiketjun lopussa aina viimeksi päivitetyn viestin/uutiset.

    :pinup:
     
  3. MPST 67

    MPST 67 1st gear

    Siellä on chevelle67rs 431 Lauritsalan markkinoilla ja markkinailma on mitä parhain! http://www.nestelauritsala.fi/

    18.9.09 19:30. Hyvä oli tapahtuma ja porukkaa mukavasti liikkeellä.
    Pieniä?kuljetus vaurioita ilmeni menomatkalla,mutta peltiähän se vaan on

    19.9.09 15:00. Lossi saatiin takaisin talliin eikä enempää vaurioita saatu aikaan,ihme ja kumma. Panhard tangon rungonpuoleiset kiinnikkeet pitää laittaa heti ma lopulliseen paikkaan kiinni ja pellittää lattia ja takatulipelti jonka jälkeen tankkia paikalleen ja muut releet kiinni,että pääsee vähän koittamaan. Niin ja peltisepän hommaa on tossa kuskin ovessa aikalailla.
    Ensi kerralla tulee varmaan tsekattua,että ovi on kiinni kunnolla,ennen siirtoa. Eli,sen kerran kun laitettiin auto takaperin trailerin kyytiin unohtui ovi huomaamatta painaa "lukkoon" asti ja ajoviima tempaisi sen auki ja tapahtui ns. oven avaus reilusti yli 90 asteen kulman ja tottahan se otti tossa soratiellä pariin tienreuna puskaankin. Se oli ainoa suora paikka autossa ja oikein automaalarilla maalattu!
    Ja mikä työmaa siinä oli,että siitä sai 10kg painoisen. Kuskin oven kun tulee olla peltiä noissa. Kuitu oveen olisi kyllä ollut muotti. Noh, nyt pääsee toteuttamaan itseään oikein peltisepän vakanssilla. Takaan,että lopputulos on puhutteleva,ellei suorastaan mykistävä!! :D

    22.9.09 Aparaatti pyörillään ja joustoa on reilumman oloisesti kuin aikaisemmin. Huomenna koe ajolle. sitten nähdään kestääkö viritykset
    oikein ajamistakin. peltihommia ja maalausta takalattiaan sekä siihen kovan onnen oveen. aika rientää kuin hirvi ja to pitää olla jo romut lastattuna pe aamua varten! ei ole siis tekemisen puute taaskaan :)
     
  4. MPST 67

    MPST 67 1st gear

    Koe ajoa suoritettiin eilen ke 23.9. ja mitään näkyvää ei ainakaan mennyt rikki. Hieman täytyy tehdä lisää tilaa panhardtangon kiinnitys pultille joka joustossa otti hieman kiinni -kun kaksi ukkoa hypytti kontista kunnolla- Maalaushommia ja pientä fiksausta tälle päivälle. esim.vilkut pitää laittaa uusiksi taakse,ne on temppuilleet vähän väliä ja nytkin kun laittoi vilkun päälle niin ainoa välähdys kävi sulake taulussa.. projektikuvia on päivitetty http://www.chevelle67rs.net/info.html#paivitys2

    24.9.09 Autotarvike kaupan kautta sähkö sekä maalaushommiin ja tavaroita kasaamaan lastausta varten. Ovat ennustaneet lämpenevää ja kenties myös aurinkoista ilmaa lauantaille. toivottavasti pitää paikkansa!

    Myydään osaston ajan tasalla olevan tilanteen näkee täältä od:n kisaosat osastolta: http://www.overdrive.fi/forum/viewtopic.php?t=160911
     
  5. MPST 67

    MPST 67 1st gear

    Roadsport V8 cup #3. pistein 41. Kiitän yhteistyö kumppaneita, tiimiläisiä sekä kaikkia mukana olleita avustajia ja kannattajia. Se on loppu nyt tältä erää.

    Etuiskunvaimentimet eivät toimineet, ja auto oli kuin pomppulinna alastaron kurveissa ja kierrosajat olivat todella huonoja. Taka akseli muutos antoi mutkasta lähtiessä hieman vetopitoa,niin että ensikertaa auto oli aliohjaava selvästi,mutta ilman etuiskunvaimennusta tuosta hommasta ei tule mitään. Pettymys on ankara ja ensi kesänä en ole kisaamassa.

    Onnittelut luokan mestarille Saarisen Pekalle.

    -J.L
     
  6. karra

    karra Double Gearhead

    Olimme mukana 14 kertaa RS V8 kilpailuissa 2006-2009; peräkkäin osallistuimme 13 kilpailuviikonloppuun. Ja niinhän se oli että kilpailulähtöjen aikana ei keskeytyksiä tullut koskaan; alussa oli vetäytymisiä toki mutta viat ajettiin ulos ennen kisastartteja.
     
  7. carkoivi

    carkoivi 3rd gear

    Onnittelut !

    T:KK.TK
     
  8. MPST 67

    MPST 67 1st gear

    Jees,kolmena kautena ajettiin tuolla versiolla ja hyvin oli opettavaista ja mieleen painuvaa aikaa. Hienoa porukkaa ja huimia hetkiä riitti yllinkyllin!
    ja tuoltahan ne näkyy sivuilta aina siitä lähtien.kun 06´lähdettiin leikkiin mukaan. Aikansa kutakin sano pässi kun päätä leikattiin! Katsotaan josko tässä pidetään vielä tämän aikakauden päättävä kausijuhla myöhemmin. Siellä on sitten hyvä höpötellä asiat nippuun ja ihmetellä tulevaa. Pitää vielä napata tuosta chevellen reuhkasta kuva,ennen kuin...
     
  9. RS427

    RS427 1st gear

    MOI. Ei nyt kannata heittää kirvestä kaivoon. Koska luotettavuus on todistettu ei tarvitse keskittyä siihen..allekirjoittaneella on ollut sen kanssa pieniä haasteita ja onhan se välillä masentanut mutta uutta putkeen....
    Varmaan tulokset paranee viilaamalla autoa suunnitelmallisesti ja kuskille vaan reilusti testikierroksia niin kyllä se siitä.

    Nähdään lähtöviivalla 2010.....
     
  10. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Mitenkäs hankalasta jutusta tossa etuiskunvaimennuksessa nyt on kyse, rajaako säännöt iskarit alkuperäisille (huonoille?) paikoille vai kuin sitä ei saa balanssiin?
     
  11. MPST 67

    MPST 67 1st gear

    Säännöt ei sitä rajaa ja nyt ne asetetaan alapallon parhaaksi kaveriksi,eli siihen aivan liki. Ja se on vasta alkusoitto muutoksille. Nyt ne olivat ilmeisesti kuitenkin liian "pienet" ja liekö sitten lämmenneet tai jotain. Mutta ei nyt muistella vanhoja,eli ajettu mikä ajettu ja nyt on suunnitteilla tehdä tuosta sitten kilpa-auto.

    Eli seuraavaksi on vuorossa osa 2. rakennetaan kilpa-auto. Malibu RS EVO1.

    Pähkäillään eri konstruktioita ja selvitellään mikä toimisi parhaiten noiden sääntöjen puitteissa. Eli tämä on siis suunnittelu vaiheessa ja aikataulusta ei voi sanoa mitään varmaa. Varmaa on ainoastaan se että tuollaisenaan sitä en ainakaan minä aja kuin smith&wesson ohimolla!

    Huomenna jos ilmat tokenee napataan foto ja sitten -saa purkaa!! 8)
     
  12. MPST 67

    MPST 67 1st gear

    Joo,ei tässä ole heitelty kirvestä kuin karjalan mäntyyn!! Ja luotettavuus oli kieltämättä hämmästyttävällä tasolla kalusto huomioon ottaen :eek:
    Sitä ei tarvitse epäillä etteikö polte radalle ole vähintää yhtä paha,kuin aiemmin,mutta siihen olen lopullisesti kyllästynyt,että aina saa itkeä ja parjata noita itsestään/budjetista johtuvia ratkaisuja kisavarikolla.
    Ja nyt on tarkoitus tehdä ainakin kaikki ne hommat jotka eivät ole pelkästään budjetista kiinni -ja tuossa on paljon "hardwork" hommaa jolla saa pahimmat ongelmapesäkkeet veks! -hyvin pitkälti vakioromuahan tuo vielä oli.. Viilataan sitten suunnitelmallisesti,kun sitä pystyy oikeasti säätämään ja vaikuttamaan erinäisiin juttuihin.

    Ja kuski jos mikä on tuossa loputon työmaa!! Siinä on säätämistä loputtomiin :D Tällä hetkellä näyttää kyllä vakaasti siltä,että meikäläinen näkee lähtöviivan varikolta/katsomosta kaudella 2010. Ja juhlavuosi vielä...damn it!!
     
  13. rx_racing

    rx_racing Gearhead

    hitsi...just kun mun piti saada tohon toiseen venakoppaan huohotus ja pultit!! Tänä vuon jo jarrut ilmattu ja katsatettu.
    Positiivisin mielin ens vuotta kattellen...
    Viel on se ongelma kun ei haalariin enää mahdu..
     
  14. Rinnewood

    Rinnewood 3rd gear

    :odroll: Tuota nimenomaista asiaa hämmästelimme poikain kanssa jo 20v sitten kyseisen ajoneuvon kohdalla..!
    Monta raskasta reissua, ja aina seevu kantoi meitin kotia, kesät, talvet!
    Jotakin magiikkaa siinä on, tai sitten se on vain siitä kiinni että omistaja pitää ajoneuvostaan ja juttelee sille mukavia..?!
    :lol:
     
  15. MPST 67

    MPST 67 1st gear

    Taisi ne juttelut olla näissä viimeisissä skaboissa jo hieman painokelvotonta sorttia!! mutta automalli on kyllä mieleen -tuultapäin sano tiiliskivi!!! :rotfl:
     
  16. MPST 67

    MPST 67 1st gear

    MITEN VOI OLLA MAHDOLLISTA ,että tänään ilmestyneessä VauhdinMaailmassa (VM 11/2009)
    sivulla 58. on tuo kuva ja teksti siinä yllä??????!!!!!

    Kuka on vuotanut tietoa valtakunnalliseen mediaan-heh heh!! :D

    Vakavasti?ottaen, asiallinenjuttu roadsport luokista kaikenkaikkiaan,
    josta asiaan perehtymätönkin saa käsityksen tuosta hommasta.
    -eipäs ollut mitään huhua edes että ovat jutun tehneet.

    Muuten on kyllä hurjia huhuja liikenteessä... mitä ne pojat on hankkineet,mutta kertokoon asianomaiset, jos näkevät aiheelliseksi.
     
  17. MPST 67

    MPST 67 1st gear

    No,niinpä tietysti! Heti,kun meidän sakki meinaa hengähtää,niin siellä on huohoteltu,ilmailtu ja katsasteltu/patsasteltu... pitihän se arvata
    :D
     
  18. MPST 67

    MPST 67 1st gear

  19. MPST 67

    MPST 67 1st gear

    Aussien "roadsport V8" menoa pallon toiselta puolelta: http://www.youtube.com/watch?v=Bb-TrpMZL88

    Laitetaanpa pelit soimaan ja parinvuoden sisällä samankaltaista menoa
    herrasmies RSV8 luokassa,vai mitä??? 8)
     
  20. karra

    karra Double Gearhead

Kerro tästä muillekin!