MR-statuksen omaavan Volvo 164 vm. 71 arvo?

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Nupa, 17.10.2019.

  1. Nupa

    Nupa Gearhead

    Olis tuollanen Känädässä valmistettu (?) tai ainakin sieltä tuotu Volvo 164 tiedossa/myytävänä ja kysyn tietäjiltä, mikä lie käypä arvo laitteelle?
    ((tsättiautossa näyttäis just nyt olevan yks 70 manuaali vajaa 10k pyynnillä))
    Tämä Känädänversio on automaatti ja siinä on (omistajan mukaan) harvinainen ilmastointi.
    Omistaja on iäkäs ja soisi auton saavan hyvän kodin. Joku jobbari siitä jo 5ke näkemättä tarjonnut, omistaja haluaisi 10k tai hieman ehkä ylikin.
    Vähällä ajolla, tänä vuonna ajettu kertaalleen pikku reitti.
    Jos jotain auto tarkemmin kiinnostaa niin täältä saa yhteystiedot.
    Parit kuvat linkistä.
    https://zz28.1g.fi/i/Jdzme4KwNfUQAxWqau3sh96bTMXGYtHn
     
  2. Powerstroke

    Powerstroke Gearhead

    Kyyllä mä 10ke maksaisin jos tuollaisen haluaisin ja tuossa kunnossa, ei se diili tosta parane.

    Koska en halua tuollaista, niin maksaisin 2 tonnia.
     
    VilleTre, Jussi289 ja esmi tykkäävät tästä.
  3. Sierra

    Sierra Gearhead

    En tiedä noista, mutta onko tuo tosiaan kympin arvoinen?

    Vähän epätarkat kuvat, onko tuota vasenta takaoven aukkoa korjailtu ja vaatisi vieläkin siistimistä ylimaalauksen jäljiltä, noin muutenkin?

    Voi toki olla että kuvat valehtelee, tosin kerran mulla silmätkin valehteli kun nosturilla olevan mr mersun omistaja kehu miten vimpan päälle huippu korinen hänen autonsa on vaikka näin monta ruostereikää ja ronskisti kitatut helmat, olin hiljaa kun näin varmaan näkyjä.
     
  4. Kemer

    Kemer 1st gear

    Eihän nuita liiemmälti tänne uutena tullut,pahuksen tyyriitä olivat mutta mikä sitten tuommoisen arvo nykyään jos ostaa pitäisi?
    Perussiistin näköinen nuista kuvista mitä näkee ja alkuperäisen räpeltämättömän oloinen ja osiakin löytyy hyvin.
    Ei kait nuo mitenkään kovissa hinnoissa missäänpäin mutta eikö kymppikin ole nykyään kova summa tuon tyylin museoautosta ,MR status juurikin puoltaisi tuon yksilön hankintaa jos moisen tahtoo.
    Säästää muutenkin riittävissä kuluissa enimmät ollen kohtapuoliin ainut harrasteajoneuvoluokka josta jotain kysyntää ja toivotaan jotta museoajoneuvot vapautuu kokonaan katsastuksesta pian.
     
  5. Imusihti

    Imusihti 3rd gear

    Blocketissa on muutama tarjolla:

    https://www.blocket.se/vastmanland/Volvo_164_71_87822619.htm?ca=11&w=3

    https://www.blocket.se/stockholm/Volvo_164_i_fint_skick_87783477.htm?ca=11&w=3

    https://www.blocket.se/stockholm/Volvo_164_87730660.htm?ca=11&w=3

    https://www.blocket.se/jonkoping/Volvo_164E_Renoverad_87594273.htm?ca=11&w=3

    https://www.blocket.se/alvsborg/Volvo_164__73_87490501.htm?ca=11&w=3


    Voi olla, että MR-status tarkoittaa käytännössä sitä että kaikki on vanhaa, väsynyttä ja vaihtokunnossa. Mun mielestä saa olla kyllä aikamoinen kauppias, että edes viidellä tonnilla saisi tuollaisen myytyä eteenpäin.

    Ostajia tuskin on jonoksi asti. Varmaan harrasteeksi hyvä, bisnekseksi ei niinkään.
    Itse en anna mitään arvoa tuolle MR-statukselle mutta varmasti löytyy niitäkin jotka antavat.

    Tuommoinen vanha volvo vaatii kuitenkin ympärivuotisen säilytystilan säilyäkseen hyvässä kunnossa. Itseäni ei tuollainen kiinnosta yhtään, ennemmin esim. 142 / 242 mallit kylläkin.

    IS
     
  6. dean66

    dean66 Gearhead

    Kyllä kympin volvo pitäis olla jo täysin entisöity huippukuntoinen kapine eikä tuollainen kohtuusiistissä entisöimättömässä kunnossa oleva ilmestys. Konetila esim. on aivan kauheassa kunnossa siihen hintaan nähden. Myös penkkien nahkat voisi käsitellä, jotta hinta olisi edes jollain tapaa perusteltavissa. Ajomäärä melkein 400tuhatta? Oletettavasti ihan jonkun verran haastavat isommat remontit edessä. Ei nämä ole ikuisia edes meidän volvomiesten silmissä.

    Jos olisin ostamassa, ehdoton katto olisi kuudessa tontussa tuon kuntoiselle. Myydessä toki tunnearvot painaa ja voihan siitä kymppiä haaveilla.
     
  7. Tuplawee

    Tuplawee Gearhead

    Oma arvioni 5-6 tonnia. Mutta yli kympin... ei mielestäni. Toisaalta ei noita jonoksi asti ole myynnissä.
     
  8. isalmela

    isalmela Gearhead

    Kuusi ja puoli tonnia käteisellä, jos haluaa ottaa jonkun ylihinnoitellun laitteen vaihdossa niin lähellä kymppiä :cool:
     
    Powerstroke tykkää tästä.
  9. Slant Sickness

    Slant Sickness Gearhead

    Old Cars World myi aikanaan Kalifornian tuonti 164E:tä jollakin viiden tonnin hinnalla aika pitkään. Näytti kuvissa suht hyvältä.
     
    xarper tykkää tästä.
  10. Powerstroke

    Powerstroke Gearhead

    Monille esim minulle alkuperäisyys olis tärkeätä, siitä maksasin sen 3000-4000 ekstraa, en siitä että on "täysin entisöity" = täysin pilattu.

    "Konetila aivan kauheassa kunnossa", piti oikeen katsoa. Vmp.
     
    isalmela tykkää tästä.
  11. Jeep360

    Jeep360 2nd gear

    Kyllä toi 5000 on hyvä hinta , ei noille liikaa ole ottajia . Eikä noi mitään harvinaisuuksia ole , edes ilmastoinnilla.Entisöitiin samanlainen n.20 v sitten, rahaa meni 8000 ja toista vuotta koitin myydä sitä , tiukkaa oli että sain siitä edes 2 myydessä.
     
    xarper tykkää tästä.
  12. Harri S

    Harri S Gearhead

    Hinta riippuu aika monesta tekijästä. Tätä asiaa puitiin hartaasti parisen vuotta sitten. Sori nää lainaukset oli ihan pakko laittaa tähän :D

    Pistää Volvon nettiin myyntiin ja ostajat määrittää myyntihinnan jolla sen sitten myös myy.
    10Ke syksyllä on lähes tekemätön paikka, mutta yksi tosiostaja saattaa riittää koska jonoksi asti niitä tuskin löytyy.
    Suomesta ulos myymällä saa todennäköisesti paremman hinnan mutta auton kunnon pitää silloin olla tosi hyvä.
     
    isalmela tykkää tästä.
  13. Imusihti

    Imusihti 3rd gear

    Jos tuo kyseinen Volvo on lisäksi katsastamaton, voi 3000 euroa olla todella tiukassa.
    Aika tekee tehtävänsä ja patinoi ruosteen lisäksi polttoaine-, jarru-, sähkö-, kumi- ja muoviosat. Tuo jobbarin 5ke (näkemättä :odeek:) kuulostaa kyllä enemmän markka-ajan tarjoukselta.

    Tuo Kaarnen nostaminen kehään on turhaa ja hieman provosoivaakin.

    Pohjattoman Angliankin (josta kasvaa koivu läpi) saa umpimetsästä ajokuntoon puhdista - tarkasta - kokoa - menetelmällä.

    Hirveetä paskaa :wc::poff::wc::poff::wc::poff: !

    IS
     
    mikkis83 tykkää tästä.
  14. Harri S

    Harri S Gearhead

    Autoa näkemättä ja kokeilematta noi mainitsemasi jutut on juurikin sitä itteensä.
    Ekassa kaarnen lainauksessa asuu viisaus jos sen viitsii lukea loppuun asti. ”Tunnearvoa ei voi rahassa mitata”, eikä sitä tosiasiassa kukaan ostaja rahassa maksakaan.
     
    Stang_81, Imusihti ja Jussi289 tykkäävät tästä.
  15. esmi

    esmi 3rd gear

    Pulla kahvit Esson baarissa!, vai miten se OLI?!! :D
     
  16. Imusihti

    Imusihti 3rd gear

    Pitää paikkaansa, että auton tunnearvoa ei voi mitata rahassa.
    Tämä tosin pätee sekä suuntaan että toiseen. Kaarnen 23€15c on kuitenkin nykyrahassakin alle tarjouksessa olevan Pirkka III-olut laatikon hinnan. Kenties tuohon olisi tullut indeksikorotus noin 25 euroon saakka :D. (Rinteen vappusatanen)

    Kaljalaatikon hintaa toistuvasti tarjoava "tosiostaja" on kuitenkin sen verran röyhkeä ja tyhmä, että siitä pitää rokottaa takaisin. Auto paloiksi vaan ja osat myyntiin. Lopusta YouTube video kun kaljapäissään (Pirkka III) polttoleikkaa lopun romun palasiksi. Voi siinä vidolla lopuksi kehottaa "tosiostajaa" hankkimaan vaikka dildon itselleen, kun tuo autokaan ei ole enää ihan liikennekuntoinen :cool::D:p

    Jos ostajaa ei löydy pitkässäkään ajassa edes muutamalla satasella, samahan tuo on paloitella ettei jää itselle mielipahaa myöhemmin. Osat on sitäpaitsi helpompi myydä erikseen eikä korikaan ole tilaa viemässä. Osina voi saada jopa paremman hinnankin.

    IS
     
    three hundred ja mikkis83 tykkäävät tästä.
  17. Carpenter

    Carpenter Gearhead

    Arvo ja myyntihinta ovat aivan eri asiat, kuin tuossa aiemmin tuli ilmi.

    Tämä on pieni maa ja pienet markkinat. Muistan kun taannoin myin -73 2002 Bemaria
    niin kyselyitä tuli saksasta ja briteistä mutta tänne se sitten ainakin silloin jäi. Katsoin
    että huonommat maksoivat maailmalla enemmän ja totesin että tänne ei kovin helposti
    oteta yhteyttä, eli jos joskus tulee vastaava tilanne vien sen valmiiksi jo saksaan, niin
    saa siellä/sieltä sitten joku ostaa, vaikka Suomeen. :D
     
  18. pantera

    pantera Gearhead

    Tollaselle volvolle on parhaat markkinat täällä ruotsinkielisellä pohjanmaalla missä volvo arvostus ja penetraatio on korkeimmalla tasolla.
    Siltikään en jaksa uskoa 10k toteumaan ,tossa lätäkön toisellapuolella on kyllä volvoja tarjolla eli sellasen saa huomiseks jos kova tarve on,, viis kiloo vois olla kakkupala...
     
  19. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    Kerran yritin myydä konevikasta 740 Volvoa, kaasari ei ollu oikei säädöissään yms, oiskoh pyynti ollu ~300€, alkuperäsell kitkalukolla. Kukaan ei ostanu, ittee ei kiinnostanu korjaa, joten lopult irrotin perän ja itelle lukkomurikka talteen ja romukeinänen hakemaan. Jo vain alko ulina kun hyväkuntosi autoja paalataan. Missä ne ulisijat oli sillon ko se oli myynnissä?
     
    Imusihti tykkää tästä.
  20. Nupa

    Nupa Gearhead

    En tiedä volvoista mitään, onko volvomiehillä joku kerho? Jos ja varmaan on ja jos ja varmaan olet jäsen niin ehkä voisit vinkata jos joku tuolla haluaisi harrastaa?
    Itsellä ei ole autoon kiinnostusta eikä myyjäänkään mitään siteitä sen kummemmin, mukava papparainen ja ajattelin auttaa häntä siitä saamaan käyvän hinnan.
    Ei sen kummempaa.
     

Kerro tästä muillekin!