MSD blaster 2 räjähti

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja paja1, 31.8.2012.

  1. paja1

    paja1 Double Gearhead

    jäi virrat päälle siksi aikaa(10min) kun tutkittiin tulvivaa kaasaria ja hups,puola räjähti ja roiskasi ölpät pitkin konehuonetta :eek: sen kyllä tiesin että se lämpenee,mutta eipä noi ennen ole käsiin räjähtänyt. mikähän tuonkin aiheutti? kone kävi kyllä ennen posausta ihan hyvin,lukuunottamatta rikkaanpuoleista seosta.
    jakajana toimii tai ainakin toimi vielä äsken,tollainen:
    http://www.summitracing.com/parts/MAA-Y ... /?rtype=10
    saas nähä pelaako enää kun kokeilee uutta puolaa...
     
  2. Co2

    Co2 3rd gear

    hmm...olikos kuin vanha blaster 2? Aattelin et joutuuko omassakin moista efektiä varomaan kun mulla on sama puola autossa.... :)
     
  3. Shit-O-matic

    Shit-O-matic 1st gear

    Eihän ollu asennettuna pystyasentoon? Öljytäytteiset pitäisi aina asentaa vaakatasoon. Itselläni sama puola ei ongelmia.

    Jos sen asentaa pystyyn öljy ei jäähdytä niitä käämejä ja koko roska menee oikosulkuun.
     
  4. Ana67

    Ana67 Gearhead

    Kyl mul on semmone käsitys et öljytäytteisen pitää nimenomaan olla pystyssä. Silloha se ilmakupla jää yläosaan missä tyhjää...

    Ja ei kärjetöntä, varsinkaan jälkiasenteista esim. Pertronixii, saa pitää virtapäällä kauaa. Johonki pyttyyn jää sytytyshetki päälle ni puola ylikuumenee ja lopulta sanoo POKS.
     
  5. Shit-O-matic

    Shit-O-matic 1st gear

    Mulla luki pakkauksessa että ei saa asentaa pystyyn.
     
  6. JKF

    JKF Gearhead

    MSD:n ohjeet löytyy tuolta:
    http://www.msdignition.com/product.aspx?id=5003

    Eli siis pystyyn öljytäytteinen. Mulla ollu tosin jo monta vuotta vaaka-asennossa ilman ongelmia.
     
  7. metriläinen

    metriläinen Gearhead

    Mulla morjensti puoli vuotta vanha Blaster 2:nen. Oli vaaka asennus ja mopen isolohkon päällä. Yhtäkkiä ei tullu kipinää ollenkaan. Laitoin ihan piruuttani vanhan takavetokarinan puolan paikalleen, kun en jaksanut uskoa että uus puola voi hajota tolleen ja sehän pörähti käymään! Tolla japsipuolalla on nyt sitten menty useampi tuhat ilman ongelmia.
     
  8. Co2

    Co2 3rd gear

    Näin itsekkin olin muistelevani tuota ohjetta ja kerkesitkin kaivamaan jo tuolta msd:ltä tuon ohjeen. Itsellä tuo on pystyssä mutta hieman taaksepäin kallellaan, mutta tuskimpa hirveemmin vaikuttaa asiaan.
     
  9. Mopar heppu

    Mopar heppu 2nd gear

    Multa löytyy pystyssä sekä vaaka asennossa olevat blasterit ja toiminu jo vuosikaudet, toinen vaakaversio yli 10v ja toinen pystyversio jo 5v, et silleen, oiskohan ny vaan kyse jostain maanantai kappaleista tai kytkentäjutuista, ...mut mulla on myös 6al noissa jos se jotain merkkaa keston kannalta.
     
  10. Ana67

    Ana67 Gearhead

    Kerrataan nyt vielä kun kukaan EI kumminkaan viitsi lukea aiempia postauksia: Kyse on käyttövirheestä!!! EI kärjettömälläsytyllä varustettua autoa jätetä virta päälle 10 minuutiksi :soosoo: Puola ylikuumenee ja sanoo lopuksi POKS!!!
     
  11. Ana67

    Ana67 Gearhead

    OT: Mulla oli tossa Miradassa mulle tullessa Toyotan puola ja Mitsubishin sytytysyksikkö, olivatten vissiin 10 vuotta ollu :rotfl:
     
  12. JKF

    JKF Gearhead


    Jep, ja sama koskee kyllä myös kärkijakajia, tai oikeestaan enempikin juuri niitä. Luulis että niin surkeet kärjettömät systeemit olis harvassa jotka tuollaisen ominaisuuden omaavat. Tai mistäs sen tietää, mulla on ollu vaan HEI -mokkuloita joka katiskassa.

    Kärjellisessähän tilanne on tälläinen: jos kärkikulma on vaikkapa 30 astetta 8-pyttysessä, niin silloin kärjet on kiinni 240 ja auki 120 astetta, elikkä mahis että puolaan jää virrat makaan on 2:1.
     
  13. Substitute

    Substitute Gearhead

    Onkos kukaan koskaan kuullut että HEI-jakajassa olis puola räjähtänyt? Minä en ainakaan ole kuullut.

    Noissa on käsittääkseni kyse elektroniikan ominaisuuksista. Väittävät että esim. HEI-jakajan alkuperäismallinen moduli osaa muuttaa tuota kosketuskulmaa kierroksien mukaan (Dwell angle), mutta halpamalliset tarvikeyksiköt eivät osaa. Kai se osaa myös rajoittaa virtaa jos moottori ei käy, en kyllä tiedä mutta luulen niin kun ei ole räjähdellyt puolia eikä edes kumentunut noissa.

    Vinkkasin muuten yhdelle henkilölle jolta Pertronix varustellun auton puola räjähti, että voihan sen kytkeä toimimaan samalla tavalla kuin polttoainepumpun, eli moottorin öljynpaineanturin kytkimen ja aikareleen (käynnistyasvaihe) kautta. Ei haittaa silloin jos esim. katsastuksessa jää virta päälle.
     
  14. weileya

    weileya 1st gear

    Voi luoja. hullu myyntiin tämän auton Bluetooth taustapeili Kit - GPS, tutkanpaljastin, DVR, langaton kamera, niin täydellinen ja halpa, 243,00 dollaria, laadukkaimmat ja suosituimmat nyt: http://urls.fr/7ae
     

Kerro tästä muillekin!