MSD pro billet jakajasta palaa keskihiili

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja miqve, 15.6.2009.

  1. El 60

    El 60 Gearhead

    Oma "malli" pitäs saapua ihan lähipäivinä. Onhan tässä vielä sekin, että voipi olla ettei sitä ole huvikseen hiiltä tuohon kohtaan laitettu.. että pelaako esim. pronssi. Kai tohon hätätapauksessa saa istutettua se HEI jakajan "kupari hiilen" .
     
  2. CCZ28

    CCZ28 Gearhead

    Porasin vanhaan kanteen tarkistus reiän ja kansi paikalleen, ei ole pyörijän lirpakkeen ja hiilen välissä ilmaa, ja näkyyhän tuo tuosta lirpakkeestakin että hiili ottaa siihen kiinni......
     
  3. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Moblaa luin ja vanhemmassa kantti autossa oli kuulemma ongelmana uudemmat kuskit eli kaikki kulutteet heti päälle, akkuhan siinä kyykkää joten oli laturista laitettu lisää hönkää.
    Sitten tuli uusi omistaja joka ajoi vähillä kulutteilla ja poltteli jakajan "kupin" keski nastaa.

    Eli mittaa virrat, et saako liikaa hönkyä puolalta.
     
  4. jusaz28

    jusaz28 1st gear

    Taivuttele vaan sitä saarnaajan peltilerppaa ylöspäin, sen pitää painaa aika lailla sitä hiiltä, ettei kipinöi, ainakin mulla loppu siihen hiilen kuluminen.
     
  5. CCZ28

    CCZ28 Gearhead

    Ihan ite keksin :rotfl: -> siinä pyörijässä keskellä lirpakkeen alla on sellanen nystyrä eli nasta sitten semmosesta jousilajitelmasta jousi siihen lirpakkeen alle , alapää pysyy hyvin kun siellä on se nasta, yläpää(lirpaketta vasten) vois jotenkin varmistaa sen jousen pysyvyyden laittaiskohan pikaliimaa vai leikkais pienet kielekkeet ja taivuttais vähän alaspäin niin tää jousi pysyis hyvin paikallaan...vai pysyykö ?.onko älytön idea :poff: . irrallaan testailtuna lirpakehan jos sitä painaa sehän jää alas, mutta kun laittaa jousen niin kylläpä lirpake on koholla painelunkin jälkeen ! ja suht topakasti painaa varmasti hiiltä vastenkin !
     
  6. jusaz28

    jusaz28 1st gear

    Kuhan ei irti lähe, 12000 kiekkaa kun on taulussa ja syttö sekoaa irto rojujen takia, voipi tulla vaikka mitä murheita.
     
  7. El 60

    El 60 Gearhead

    Vieläkö äijillä palaa hiili? Mulla ei oo havaittavissa tätä onkelmaa.. kop kop
     
  8. CCZ28

    CCZ28 Gearhead

    tänään tarkistin ja kuinka ollakkaan hiili ehyenä paikallaan ! joten mulla autto asiaan keväällä vaihdetut toiset tulpat+vähempi vastukset tulpanjohdot tai sitten pyörijän lirpakkeen "reilu" ylös taivuttaminen, tällä hetkellä ei varmuutta kumpi näistä autto asiaan vai molemmat ? voishan nuo toiset tulpat ja johdot tietty takas vaihtaa nii selviäis onko niillä merkitystä......
     
  9. El 60

    El 60 Gearhead

    Aikas ripeesti tahtoo hapettua nastat? ominaisuus?
     
  10. z 28 jari

    z 28 jari Gearhead

    Ominaisuus kyllä(syynä ilmeisesti oksidoitunut ilma kannensisällä).Onko kannessa tuuletusreikää?
     
  11. El 60

    El 60 Gearhead

    On tuuletus.. kannattaiskohan sinne suhauttaa jotain dödöö? WD40 vaikka, se haiseekin niin hyvälle et voi laittaa vaikka kainaloon.
     
  12. z 28 jari

    z 28 jari Gearhead

    Tehokkain troppi olis lötviikinmurteella vaakkumi.Sullakun on ne ahistimet,niin aiheuttaa sensuhteen hieman mietintää...
     
  13. El 60

    El 60 Gearhead

    Tällanen viteo osus silmään.. roottorit kohilleen http://www.youtube.com/watch?v=aWMlNwGW0tM

    Piti oikeen kuuklesta kattoo ja ohaa niitä tuuletettuja jakajia.. cool.. kai sitä vois paineellakin tuulettaa :)
     
  14. Co2

    Co2 3rd gear

    Jos joku tietävämpi vois rautalangasta vääntää ja kertoo miten tuo videon homma toteutetaan? Aikanaan tuijottelin tuota videota kun laitoin tuon mun uuden syttyboxin ja piti tarkistaa tuo homma nii hermo meni kun en tajua tuota esimerkki videota! :rotfl: Joten jäi koskemattomaksi, mutta vieläkin hiertää se miten tuo tehdään.

    Kairasin kyllä vanhaan jakajan kanteen sen tarkistus reijän ja yritin tarkastella sitä ja mun mielestä siel on heittoo ihan jo tyhjäkäynnillä. Hyvin tuo tuntuu silti toimivan kierroksillakin! :oops:
     
  15. coistinen

    coistinen Gearhead

    Minkälaisia kärkivälejä ootte laittanut tulppiin?
    Omasta meni ensimmäinen hiili muutamassa ajotunnissa.
    Saarnaajan kontaktiliuska taivutettu, uus kansi ja 1mm tulppien kärkivälillä jatketaan harjoituksia.
    Pro Billet, 6AL Digital, Blaster II ja Street Fife Wire piuhat.
     
  16. El 60

    El 60 Gearhead

    Just laitoin, mutta niin paljon oon haistellu bensaa et en muista .. 0,8 tai 0,6.
     
  17. El 60

    El 60 Gearhead

    Kotikonstein tarttee varmaan ajotuslampulla lyysata tosta reijästä että osuuko pyöriän lipare ja kannen nasta kohilleen sytty hetkellä. Esimerkki viteolla pyöriöissä "pillutetut" reiät että voi säätää kohilleen.
     
  18. Co2

    Co2 3rd gear

    Jotakuinkin noin tein ja yritin kattoo missä se kipuna on. Perkule kun ei muista missä kohtaa se oli mut noin hienosti ei ollu miten videossa. Ei mulla kyllä edes ole säädettävää pyörijää kun se hermo palo tohon hommaan ja päätin kokeilla toimiiko se edes jotenkin. :D

    Ongelma tais tulla jotenkin siitä kun kierroksia antaa nii kipinän väli piteni ja meni sormi suuhun mitäs ny sit pitäs tehä...jos sen hinkuttaa tyhjäkäynnillä kohilleen nii tuskin on enää kiekoilla kohillaan noin hienosti. Tähän mainittakoon et oon lukinnu sen mekaanisen ennakon ja poistanu alipaine ennakon käytöstä vain letkun irroittamalla. Jossain/jotkut ovat maininneet, että se alipaine ennakkokin pitäs lukita myöskin max asentoon...sille en siis oo tehny mitään.

    Mä taisin laittaa sen tulppien kärkivälin 0,035" eli n.0,9 mm

    edit: Tää ny on ihan off topikkia nää mun jutut näemmä...sori! :oops:
     
  19. El 60

    El 60 Gearhead

    Hitto kun en löydä sitä juttua missä joku amerikan pepe teki messingistä keski tatin.. että miten jakajan kävi. Tuliko hitsilaite. Ite en ala koittaan mut voin tehä nappulan jos joku haluu koittaa


    Edit: löyty mut lopputulema jää vielä arvoitukseksi http://motorsportsvillage.com/forum/vie ... 73&start=0
     
  20. rodhot

    rodhot Gearhead

    Onko tähän ongelmaan löytynyt ratkaisua vai selittyykö tämä Kiinan laadulla? Reilu pari vuotta oli hiilen kestoikä.
     

Kerro tästä muillekin!