mud terrain? mielipiteitä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Renkaat ja vanteet', aloittaja karttunen, 14.5.2008.

  1. karttunen

    karttunen 1st gear

    Mitä mieltä porukat on noista mud terraineista millainen on ajaa asfaltilla, maastossa ja talvikeleillä???
    alla 305/70 16 mud terrainit.
     
  2. magenta

    magenta 2nd gear

    Moi
    Mitäs mieltä Karttunen ite on mudeistaan ?
    Ja minkä auton alla ?

    Ajatuksissa on hieman saman tapaisten hankinta...
    Mitenkähän eroaa AllTerraineista ?
    Mika
     
  3. karttunen

    karttunen 1st gear

    No itse en ole vielä niillä ajanut pääsen vasta iltapäivällä koittamaan!!
    Auto on pitkälavainen chevrolet fleetside 4x4 vm -85.
    Itsellä ei ole allterraineja ollut joten en ajo-ominaisuuksista tiedä mutta mutikat ovat karkeammalla kuviolla!
     
  4. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Eikös nuo matalaprofiiliset pitäis olla ihan kelpo sadekelin renkaat? :poff:
    Mulla kokemukset lähinnä 33x10.5-15 ja 35x12.5-15:sta, mutta ihan hyvältä nekin on tuntuneet. Pientä huojuntaa tietysti, mutta kulutuskestävyys on asiallinen. Melut on kurissa ja pitoa löytyy kohtuullisesti. Auto on -79 K10(lyhytlavanen). Kaasun kanssa saa kyllä olla järkevä, mikäli ei halua ylimääräistä huomiota liikennevaloista lähtiessä. :soosoo:

    Nythän en tietenkään tiedä mihin haluat niitä verrattavan :wc: , mutta itse arvostan yleisrenkaana aika korkealle. Metsässä pito on ihan mukava, mutta sivuja pitää varoa. Talvirenkaana ihan sileän Barumin veroinen :rotfl: Nojoo, lumessa pitoa on ihan hyvin ja jäällä ei yhtään. En aja enää talvikelissä näillä.
     
  5. Pathfinder

    Pathfinder 1st gear

    AWD kertoo asian juuri niin kuin se on :D .. Itselläni 35x12,5 Ford 350 alla , ja ongelma on rungon kestävyys sekä onneton pito talvikeleillä :(
    En suosittele paineiden laskemista alle 2.5 baarin ,mikäli tahdot rungon kestävän kulutuspinnan loppumiseen asti maantieajossa ! Offailu onkin asia erikseen .... mutta siinä aiheutuneita "vaurioitahan" ei lasketa :p

    Maxxis:n Creepy Crawlerit ovat ostoslistalla , kunhan löydän jostain 16x10-12 vanteet . Kulunevat mutiaista nopeammin , mutta eipähän tarvitse pelätä milloinka runko pettää !
     
  6. sub

    sub 1st gear


    itsellä on 37/14.5-16 Creepy Crawlerit suburbanin alla, 30tkm raakaa ajoo takana ja vasta 7mm kulunu :rotfl: paineina ollu kadulla ajaessa 1.8bar ja yllättävän ryhdikkäät on ajaa... ja suosittelen, omasta mielestäni hinta/laatu suhde parempi kuin BF:n mutiaisissa...
     
  7. Pathfinder

    Pathfinder 1st gear

    Justiinsa samat gummit meikäläisellä mielessä :D .... kunhan saan ne vanteet jostain :whistle:
     
  8. PasiK

    PasiK 1st gear

    Itselläkin parin auton alla pyörinyt noita BFG:b MudTerrain fillareita. Renkaalla ei ole kuin yksi huono ominaisuus: jääpito!!

    - Renkaat on "hyvät" ajaa
    - Kulutuskestävyys yli 100 000 km (vrt pinnoitetut 31" jotka loppuivat 30tkm!!!)
    - Renkaat on suht hiljaiset
    - Maastopitoa löytyy hyvin (menee ainoastaan tukkoon savikossa)

    Tuon jääpidon takia olen siirtynyt ALLTERRAINeihin, mutta vaimokin pärjäsi hyvin Mutiaisilla muutaman talven.

    Tuota runkojen huonoutta en missään nimessä allekirjoita, jos puhutaan maantieajosta. Offipiireissä pyöriessäni, en ole keltään kuullut, että rungot ei kestä ajaa MAANTIETÄ. Renkaiden paineetkin porukoilla on 0.8 - 3 bar välillä. Itsekkin ajanut 2 ton painavalla autolla reilusti alle 2 bar paineilla pitkiä aikoja.

    Runkojen kestävyys on huono KYLKIPISTOILLE joita tulee offatessa. Terävä kivi tai vahva puu saattaa painua kyljestä läpi.

    T PasiK
     
  9. PasiK

    PasiK 1st gear

    Juu..

    korjaan tuota mun kommenttia runkovikaisuudesta:

    Uudemmissa Mud Terraineissa, jossa kylkikuviointi, on ollut runkovikaa. Vanhat, joilla itse olen ajanut on kovempia.

    T Pasik
     
  10. Pattis

    Pattis 2nd gear

    Offihommissa itellä 35-12,5-15 mutikat eikä valittaista vielä mudassakaan... niin on jääny irokeilla ja muilla jalkoihin, tosin pitää olla voimaa että kuvio putsaantuu! Jääpito tosin on tosi surkee ja kylkien kestävyys!
     
  11. Lerssinen

    Lerssinen Double Gearhead

    Mulloon kanssa BF ALL TERRAIN kinkäpin alla, takakumekset alkaa olla silestonet kolmannella kesällä (20tkm vuos).. Eli ens kesälle uudet..

    Meleko liukhaat on märällä asfaltilla, melekeen sama ku talvella ajas ku kulutuspintaa on enää vain 4 mm... :D Kangasmettässä hyvät, mudassa ei niinkään, pitää olla kunnolla kaasua että kuvio aukeaa uudestaan..
     
  12. kaskinikki

    kaskinikki 3rd gear

    no joo on nuo ihan hyvät yleisrenkaat... itelä 305/70r16 auto painaa 3tonnia ja hyvä on ajaa.

    yks huono on tuo asia että kivet jää soratiellä kuvioon ja ne lähtee liikkeelle vasta n.80km/h jolloin tulos on sama ku hiekkapuhalluksessa paitsi kivet vaan on isompia :D eli maalien menoa tietää helmoista jos sorateitä paljon vetelee, eikä oikein edes auta isot kuralätkätkää jos auto on edes vähän korkea.

    talvella kyllä pärjäilee ja vielä paremmin jos on mahdollisuus nelivetoisuuteen. mielestäni hyvä ympärivuotinen pyörä.
     
  13. fudge85

    fudge85 Gearhead

    hankook dynapro mt

    Itselläni ei ole ollu mutikoita mutta monella tutulla on ja ei ne niitä käytä talvella koska ei hyvä.. umpi lumessa kyllä menee mutta esim maantiellä ei kannate. ihan muiden kulkioiden takia ku 2000kg lähtee liusuun kohti mutikat alla niin ei hyvä seuraa.. itse homma sin chevrolet blazeriin -89 hankook dynapro mt ja on muuten hyvät hiljaisemmat ku mutikat mutta en itsekkäään meinaa ajaa talvella. ku vain tiet jäätyy niin pistän nastarenkaat alle!! hakkapeliitta LT siinä hevetin hyvä maasturi rengas talveksi.. kallis mutta kyllä nokia osaa tehä talvirenkaita ja ku eukkokin ajaa talvella blazerilla niin pakko olla nastat(mielellään piikkirenkaat) :lol:
     
  14. G20

    G20 Gearhead

    Mutiaisten talvipidosta jäisellä tiellä talvis aikaan saa hyvän käsityksen kun vetää muovikassit jalkaan ja lähtee juoksemaan jäälle.. :rotfl:
     
  15. weard_racing

    weard_racing 1st gear

    Itellä on tojossa 37x12,5 creepyt alla ja voin sanoa että on ne perkeleen hyvät kumit.. kestää kadulla sen 50-70tkm ja aika hyvät ajaa.. ujeltaa kyl melkosesti mut kääntää katseita paremmin 8)

    Metässä perkeleen hyvät kumit, paksut kyljet joten ei puhkea käytännössä millän (ajettu vesurilla kaadetussa risukossa ilman ongelmia). Mudassa toimii ihan ok, kivikossa todella hyvät kun laskee paineet riittävän alas, ja hiekalla ihan ok..
     
  16. rötkö

    rötkö Gearhead

    reepy

    En voi allekirjoittaa että noi creepyt kaikissa kestäs :mad: ite ajanu kesän ja ehkä jotain 5000km ja noin 7mm hävinny pinnasta oikeestaan joka renkaasta :oops: eteen oli pakko lisätä painetta kun ihme woblaus ilmiö toistui aina terävän montun jälkeen.. Nyt edessä joku 2.5 ja takana joku 1,5bar.. Kylmänä ravistaa aikalailla..

    Kokemukset siis 37"

    Ja asiaan bf mud terrain on HYVÄ rengas (kesä käyttöön) Seuraavat on taas BF mutiaiset.. ne kestää oikeesti paljon ajoa(kumin polttoa) :rotfl:
     
  17. weard_racing

    weard_racing 1st gear

    Re: reepy

    Ja kuinkas kovaa oot niillä ajannu max nopeusluokka on 120 ja jos ajaa yli 100km/h nii alkaa kulua silmissä..
     
  18. Pertura

    Pertura Gearhead

    Mulla vähän samanlaisia kokeumiksia Creepyistä kuin rötköllä. Mulla oli 35"set alla vuoden ja n. 25tkm. Eturenkaat tuntuivat kuluvan nopeammin kuin takarenkaat ja vieläpä niin että keskinappulan ulkoreuna ja sivunappulan sisäreuna katos melkein silmissä. Kierrättämällä ees sun taas noita fillareita sai ne kulumaan lähestulkoon tasaisesti.

    Muutenhan noi oli ihan ok fillarit katuajoonkin, ainoat miinukset oli aika voimakas ravistus 70 mittarinopeudessa ja sitten yli 120 vauhdeissa.
     

Kerro tästä muillekin!