Mukava "uisteluvene"

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja HEMI, 3.10.2005.

  1. HEMI

    HEMI 1st gear

  2. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    "Ainoa" huono puoli on että kovaa ajaminen vaatii sen ettei saa olla minkäänlaista aallokkoa.

    Muuten saattaa tulla demo siitä, miltä tuntuu olla Hornet-lentäjä joka vetäisee sauvan taakse


    8)
     
  3. HEMI

    HEMI 1st gear

  4. rt68

    rt68 1st gear

    Kanadalaiset rakentelee kaikenlaista, linkissä kaveri tehnyt veneen helikopterin suihkuturbiinilla, kannattaa selailla myös videoleikkeitä, mahtaa mökkinaapuri tykätä kun puolenyön aikaan kohauttaa tuolla mökin rantaan :rotfl:
    http://www.gas-turbines.com/
     
  5. jäyhis

    jäyhis 1st gear

    Aika haipakkaa painelivat. Kesällä sain tilaisuuden hypätä 23-jalkaisen offshore katin kyytiin. Kyllä se 74 solmuakin oli ihan mukava nopeus veden päällä. Huiput jäivät saavuttamatta, koska oli liian tyyntä = vene ui syvemmällä ja isommalla märkäpinnalla tasaisella vedellä. Kuski toivoi puolentoista metrin aallokkoa, minä en!

    Nämä ovat aika nopeita:

    http://www.nor-techboats.com/

    Muistaakseni 192 mph on jo saavutettu (ulkomuistista Kippari-lehdestä) joten 200 mph hätyytellään. Kyseinen vene oli 50-jalkainen Supercat Xtreme Xhibit, joka on varustettu 4 x 1300 hv koneilla.

    "Jim Leonardo in the 50' Supercat 5000, Xtreme Xhibit, powered by quad 1300HP Sterling's is the new "King of the Hudson". Finishing 1st place in the race from the G.W. Bridge to the Tappan Zee ahead of the 131 boat fleet. Jim averaged near 160 MPH during the 16 mile stretch."

    Muutama kuva "hirviöstä":

    http://www.viewmorephotos.com/pix/vault01/15/2003/95/95_0006.jpg
    http://www.viewmorephotos.com/pix/vault01/15/2003/95/95_0007.jpg
    http://www.viewmorephotos.com/pix/vault01/15/2003/95/95_0001.jpg

    Hyvä video:

    http://www.tmpsl.com/Boat.wmv
     
  6. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Purjekala on nopeampi kuin 99.9% muailman veneistä :odroll: vaikka ei sitä ihan huippunopeudella uistella.
     
  7. HEMI

    HEMI 1st gear

    Toi supercat5000 on valtava :eek:

    Kettuillaankohan noille kulutuksesta :lol:
    Vaikka noissa piireissä pyörivillä tuskin on sellasia kavereita joita kiinnostaa kulutus ja bensanhinnat :odroll:
     
  8. jäyhis

    jäyhis 1st gear

    Vuoden xxxx Kippari lehdessä oli esittely 46-jalkaisesta Cigarette veneestä, jossa oli 3 x 1000 hv Hawkin V8:a. Kertoivat, että 1500 litran tankit riittivät täydellä kaasulla reilun tunnin ajoon. Että semmosta.

    Veneissä on yleisestikin tuo kaasukahvan asento vähän toinen. Noilla tavallisilla 454 cid koneilla ilmoittelevat yleensä kulutukseksi kai 70-80 l/tunnissa täyskaasulla ja 40-60 l/tunnissa matkanopeudella. Sillai rankasti yleistettynä. Ajat sitten 10 h veneellä tai ostat lipun ja meet lentokoneella vähän pidemmälle...
     
  9. HEMI

    HEMI 1st gear

  10. kuutio440

    kuutio440 1st gear

    ihan järjetön peli tollane supercat 5000.. :eek:
    kulkee mitä yli 300km/h? näytti melkein lähtevän lentoon.. aika hyvin noin isoks veneeks :D
     
  11. Hessu1

    Hessu1 1st gear

    Miks noissa sprinttiveneissä on muuten tuo vänkäri mukana? Onko se joku "kartturi"?
     
  12. HEMI

    HEMI 1st gear

    Juu ymmärtääkseni se on "kartturi".....ainakin yhessä pätkässä se näyttää kädellä mihin kääntyä.
     
  13. Rinnewood

    Rinnewood 3rd gear

  14. HEMI

    HEMI 1st gear

  15. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Onhan toi hakkeripaatti tyylikäs, mutta ei sellaisella kyllä täällä mitään tee. Tai kyllä tekee mutta vain pari päivää kesässä on niin tyyntä että uskaltais ajaa muuallakin kuin Aurajoessa :odroll: . Hesan venemessuilla oli joku vuosi sitten tollasen näköinen kiulu jossa oli Caddyn 472 kikkara perseessä. Sen kohdalla meinas ruvetä jöpöttämään :oops: .
     
  16. MadMike

    MadMike Gearhead

    Mutaraaceri ei nyt taaskaan tiedä noista jenkkipaateista enempää kuin sika satelliitista..perempi vaan pysyä siellä Marinojen Terhien ja Finmarien parissa.

    Noissa puupaateissa on sen verrna terävät keulat ja joskus jopa V pohjat että kyllähän noilla hyvinkin aallokossa etenee.
    Riva Aquaramakin vuonna 1969 Monaco Lontoo offshore kisassa tuli toiseksi...
    Ruottinlaivan aalloistakin meitin perheen vanha mahonkisalonki pärjäsi 25 solmun vauhdilla täysin eleettömästi.
    Se puupaateista.

    Jos haluut voit tulla pläräämään mun Wooden boats arkistoa jossa katetaan kaikki GarWoodin ja ChrisCraftin välilät...kummallisa pohjia niillä jo 40 luvulla kun joku Hunt ja Aronow muka keksi V-pohjan 60 luvulla....
     
  17. Rinnewood

    Rinnewood 3rd gear

    Eiköhän oo vähä turha huolestua siitä että isolohkoisella puupaatilla ei mitää suomen ilmastossa tee?!

    Onhan autojen kans vähä sama juttu.. mitä kivempi ja makeempi värkki niin sitä turhempi se on..ja kalliimpi!

    On olemassa joitain asioita mitä ei tarvi järkisyin perustella.. Kerran me täällä vain ollaan!

    Töissäkään ei enää viitsi ihmetellä ja päivitellä miten joku voi satsata kymmeniä miljoonia johonkin vapaa-ajan leluun. :odroll:

    Toisaalta noissa veneissä on jotain niin samaa yhtäläisyyttä autojen kanssa mutta myöskin niin merkittäviä eroja..

    Voit hakea puutavarakaupasta lautakuorman, vauhtikaupasta isolohkomotin vaikkapa ihan pumppusellaisen ja rakentaa ihan oman kelluvan ajoneuvon ja vieläpä ajaa yleisillä vesialueilla laillisesti ja tyylikkäästi..!!! Ei veroja, prosenttisääntöjä tai muitakaan rajoituksia! jee..
    8)
     
  18. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Atlantin ja ruottinlaivojen aalloilla ei ole juuri mitään samaa saaristomeren/itämeren omien aaltojen kanssa. Sellaiset yli 15ms tuulet kun puhaltaa niin suurin osa Suomen jenkkiveneistä on aika kusessa, ja silloin Finmarilla pyyhkäistään ohi suu hymyssä :odroll: . Se on vaan niin että aika harva ulkomailla tehty paatti sopii meitin rannikon olosuhteisiin kelillä kuin kelillä! Ja ne taas jotka sopii on tavallisen kuolevaisen ulottumattomissa muutenkuin iltapäiväunissa :p . Jotkut elää niissä iltapäiväunissa koko ikänsä :odroll: .
     
  19. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Kyllä veneen saa nurin jos ajaa aallokossa väärin.

    Muistan kun yksi oman kylän poika veti Suomenlinnan kohdalla 22 Pachangan ympäri, kun ei osannut ajaa.
    Kaasu pohjassa vasta-aallokkoon ja lopputulos oli seuraavana päivänä sanomalehtien sivuilla.

    Nurinmenosta on omistajan kaverilla rannalta kuvattua videokuvaa.
     
  20. JavelinAMX-71

    JavelinAMX-71 1st gear

    Ei pidä yleistää tollasen skiboatin tasaista pohjaa jenkkiveneex! Suurimmalla osalla täälläkin myytävistä jenkeistä on varsin syvä v-pohja ja ajo-ominaisuudet kunnossa. Minkä pelin vaan saa selälleen, itse joskus näin, kun iso buster ajettiin selälleen vasta-aallokossa ja itsekin melkein samaisen tempun olen suorittanut, kun tuli vaan likkoja vilkuiltua Suomenlinnan valleilla. Puuveneet on ihan ok, kuka nyt vaan sellaisten kanssa jaksaa turata. Tosin nykytekniikoilla ja lakoilla kait nekin on jo suht huolettomia.
     

Kerro tästä muillekin!