Mummolle pikkuauto

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Bowtie, 28.9.2016.

  1. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Minusta Abarth 595 kuulostaa hyvinkin järkevälle.
     
  2. Smirkelimies

    Smirkelimies 3rd gear

    Tarkennatko, että olikos tässä perintöä odotellessa -meininki (vrt kummeli) vai onko kyseessä ns. pito-mummu.
     
    Pertti K, zuinula, musta pässi ja 1 muu tykkäävät tästä.
  3. NorthElite

    NorthElite Gearhead

    Ostin 6v sitten, nyt jo 80v mummolle 1.2 3cyl Polon. 2004 mallinen.
    Päivittäin sitä tarvii että pääsee harrastuksiin, eli ajelee vajaa 10tkm/vuosi. Jarruletkut eteen on vaihdettu, ei muita murheita.

    Valittelee ahtaaksi, kun edellinen (Golf) oli kaksiovinen ja tuo "uusi" on neliovinen ja etuovi on kapea.
     
  4. vernando de hoto

    vernando de hoto Gearhead

    Ei ihan tuo perintöä odotellessa malli vaan tuo samassa taloudessa parikymmetä vuotta viihtynyt pian viisissäkymmenissä.
     
  5. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Tallissa/parkkipaikassa taas neliovisuus etu ettei ole pitkää etuovea
     
    Pertti K tykkää tästä.
  6. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

    Tätä ei varmaan moni tule edes ajatelleeksi. Ite oon tottunut, kun coupeilla ja muilla 2-ovisilla tullut niin paljon ajeltua. Pisimmät ovet mulla taitaa olla ollut Rivierassa ja Cadillacissa.

    Kun ajoi kaupan parkkiksella kahden ruudun keskelle, niin ovet ulottuivat auki ollessaan ruudun reunaan.

    Vette on myöskin vittumainen ahtaassa välissä, vaikka vähän kapeampi onkin.
    Ei pysty samanlailla "sujahtaa" sieltä välistä, kun täytyy kammeta itsensä ylös. :D

    Meillä myöskin taloyhtiön parkkipaikat kapeita. Vanin kun vetää ruutuun, se on viivasta viivaan.
    Mulla tosin 10" leveät vanteet joka kulmassa. Mut silti.
     
    Muokattu: 1.3.2019
    wilburi ja Karpov tykkäävät tästä.
  7. redneck1

    redneck1 Gearhead

    Chevrolet Corvette joka on 4 907 mm pitkä. Suhteellisen pieni:D
     
  8. kustomkuuppa

    kustomkuuppa Gearhead

    Saako noita edes oikeina automaatteina? Yleensä nuo halvimmat automaatit ovat robotisoituja manuaaleja jotka ovat syvältä.
     
  9. hantta

    hantta Double Gearhead

    Käyttäjät kehuvat Toyotan automaatteja, olisko jonkinlainen variaattori, kuulemma pirun vahva ;)
     
    isalmela tykkää tästä.
  10. isalmela

    isalmela Gearhead

    Ja erittäin miellyttävän kuuloinen, kun moottori käy koko ajan parhaan väännön kierrosalueella (=WOOOOOOOOOOOO)
     
  11. hantta

    hantta Double Gearhead

    Tulee mieleen Powerglide, tai hulppeampi stall speed, tosin ei tuo peruskäytössä hurjalta kuulosta, ellei muuten ole rakastunut four bangeriin ;)
     
  12. kustomkuuppa

    kustomkuuppa Gearhead

    Itse olen ajellut RAV4:llä jossa on variaattori, eikä ole tasaisempaa voimalinjaa vastaan tullut kuin sähköautossa. Tai sitten siihen vain kiinnitti erityisesti huomiota kun auto muuten on taitavasti suunniteltu yhdistelmä eri autotyyppien huonoimpia puolia.
     

Kerro tästä muillekin!