Muncie ja Mr.Gasket

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja T.U.P, 26.12.2011.

  1. T.U.P

    T.U.P 3rd gear

    Ostin lievän projekti Camaron missä kyseinen laatikko ja shifteri... Vivustot oli irti ja sain ne mielestäni oikein paikoilleen.
    Kysymys kuuluukikn, että miten vaihteet menee? Mitenkä kytketään pakki ja vapaa? Hölmö kysymys, mutta en haluaisi rysäyttää ekalla koeajolla tallin takaseinästä läpi.:)
     
  2. 383

    383 Gearhead

    eikös siinä ole normi h-kaavio
     
  3. T.U.P

    T.U.P 3rd gear

    Nyt keppi liikkuu vain eteen/taakse ilman väliasentoja. En koskenut vivustojen säätöihin, mutta voihan ne olla päin p*rsett*. Hätäisesti katsoin itse shifteria ja se kyllä näytti liikkuvan vain eteen-taakse?
     
  4. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Shiftereitä

    Onko noissa joku mikä sulla on?

    Jos on tollanen Hurstin tekele niin siellä voi olla sellainen "putkisokka" katkennut tai kääntynyt väärään asentoon, ei toimi kuin esim 3 ja 4 vaihteet.
    Se ei oo hankala kapine purkaa ja huoltaa, jos on pahasti kulumaa niin uutta peliin.
     
  5. onbuicks

    onbuicks Gearhead

    Kuulostaa siltä, että vaihteistosn vipujen vapaa-kohta on nyt eri kohdassa, kuin shifterin "vapaa", eli keppi ei pääse liikkumaan sivusuunnassa. Ymmärtääkseni säätö pitäisi aloittaa siten, että laittaa vaihteen/vaihteet laatikon kyljestä vapaalle ja shifterin vapaalle ja säätää vivut täsmäämään tämän kanssa.
    Onko kyseessä 3 vai 4-vaihteinen laatikko. On myös mahdollista laittaa laatikon kylkeen tulevat vivut ylösalaisin, jolloin kaaviosta tulee aivan ihmeellinen.
     
  6. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Hurstin shiftereissä on tangolle paikka millä voi lukita shifterin vapaalle, helpottaa tankojen säätämistä.

    Tosiaan lootan kyljessä olevien vipujen pitää myös olla vapaalla kun aloitat säädön.
     
  7. T.U.P

    T.U.P 3rd gear

    Etummainen vipu oli ainakin väärin päin... Nyt kepissä on jo kolme asentoa ja keskimmäisestä se liikkuu myös vasemmalle ja ylös... ilmeisesti pakki on siellä?
    Itse kepin tyvessä on rajoitinpultit mitkä estää kepin kääntymisen oikealle. Koitan etsiä tuota paikaa lukitintangolle.
     
  8. T.U.P

    T.U.P 3rd gear

    Nyt toimii! Onhan siinä normi H-kaavio, mutta välit on pirun pienet. Kiitokset auttajille.
    Nyt vain pitäis päästä johonkin vauhtikauppaan, että sais osa puutteet korjattua ja niputettua auton käyntikuntoon.
     

Kerro tästä muillekin!