Museorekisteröinti

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Mobilismi', aloittaja kenny, 15.5.2009.

  1. fe390

    fe390 Gearhead

    Re: joo

    Paradoksi :rotfl:
     
  2. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Ajattelin laittaa oman -69 avovetten museorekisteriin. Se on alkuperäisessä kunnossa ja pitäisi mennä heittämällä rekisteriin, MUTTA rättikatto ja sen kehikko ei ole tällähetkellä kiinni autossa koska sen kunnostus on kesken.

    Saako auton museorekisteriin ilman rättikattoa. Onhan se kuitenkin olemassa – vaikkakin kellarissa osina.

    EDIT: Juuri tarkistin asian. Rättikaton on oltava paikallaan.
    No, ensi kesänä sitten.....
     
  3. jart$u

    jart$u Gearhead

    toi olis suositeltavaa kaikille tuuninkivanteiden omistajille.. :)
    onks -64 alkuperäinen rengaskoko 7.00X14, -62 galaxieen ainakin kuuluu 7.50X14 ja 8.00X14 farmareihin ja ilmastoinnilla varustettuihin isolohkoihin.
     
  4. edsel.fi

    edsel.fi Gearhead

    Juu, totta perusmallissa eli kustomissa on 7.00 x 14 (vanne 5.5")
    stw malleissa 8.00 x 14 , 6" vantein

    ja muihin sanotaan: 7.50 x 14 or 8.00 x14 are determined in part by engine choice and special equipment such as air conditioning . See your Ford Dealer for specifics, Haloo, Salon automyynti, kertokaapas mitkä vanteet mun foortiini kuuluu :rotfl:
    Have you driven REAL STEEL ford lately :soosoo:
     
  5. edsel.fi

    edsel.fi Gearhead

    hot rot hattu....

    tässä vielä HOt rod lehden (August 64) mainoksia.

    Kumpa tuollaisen hot rot hatun saisi :rotfl:

    [​IMG]
     
  6. tcb62

    tcb62 Gearhead

    jos vm.64 ajoneuvo on edelleen samanlaisessa kunnossa kuin -80 luvun alussa (liekitetty lauluauto), onko mahdollista museorekistöröidä ns. "sen aikaisena säilyneenä/ajan kuvana". Onko tälläisistä kokemuksia/faktaa. Kiitos.
     
  7. edsel.fi

    edsel.fi Gearhead

    ei taatusti voi, koska 80 luku on eri kuin 60 luku.
    alkuperäsien oloiset autot vaan kelpaa..
    soita vaan lähimmälle mr tarkastajalle !

    www.sahk.fi

    hmmm. mitäs jos mää alkasisn jotenkin mr tarkastajaksi...

    oldskuul feel = allrighty then !
     
  8. mercman

    mercman Gearhead

    Toinen vaihtoehto TCB 62:lle olisi hakea kulttuuriapurahaa EU:lta !!
    Lintukaljaa ja soppaa takapenkille ja niitä nauttimaan samat herrasmiehet kuin v.-80.........Ei kulttuurikullia hätäaputöihin oli jo silloin muistaakseni käytössä ollut iskulause....
     
  9. jalluvaari

    jalluvaari Gearhead

    Periaatteessa kaikki 50-60 luvun jenkit ja vanhemmatkin jotka on olleet rakenneltu esim. 70 luvulla "perspystyssä" tyyliin tai rodeiksi ym, pitäisi saada MA-rekisteriin. Saadaanhan nykyisin esim. 60-luvun ralliauto MA rekisteriin entisöitynä 70-luvun varusteilla ja sen aikaiseen ulko asuun. Dokumentointiin kelpaa kuvat esim. aikakauden Vauhdin Maailaman rallikuvat. Tässä asiassa rallihemmot ovat vaan olleet aktiivisia ja hoitaneet leiviskänsä. Ei kai sillä ole väliä onko autolla kilpailu historia tai onko se ollut lättähattujen lauluauto, molemmat ovat osa historiaamme. Samoilla perusteilla pitäis kyllä saada, kuvia vaan V8;sta tai muista alan lehdistä, et tommonen se on ollu ja niin on nytkin. Joku aktiivi ja asiaan vihkiytynyt vaan puuhailemaan, niin kyl se siitä. :eek: :eek: :eek:
     
  10. Milestone

    Milestone Gearhead

    Aina joskus hirvittää kun muistelee poikasena duunipaikkaa romiksessa..
    Näitä potentiaalisia tämänpäivän museoautoja meni paaliin useita -
    Valtsuja, Ramblereita.. mutta yksi metallisininen liekkikylkinen '64 ht Malibu jäi mieleen. Järsin siellä aina evääni :rotfl: . Näin -70 luvun lopulla..
     
  11. T.hilter

    T.hilter Gearhead

  12. jorkki107

    jorkki107 Gearhead

    olihan siellä Mkko Alatalon nimi :D joten eiköhän se lainvoiman saa?(pelkäävät kuitenkin että mikko suutueessaan rupeaa laulamaan :poff: )
     
  13. Naxu

    Naxu Double Gearhead

    Näyttäis toi lakialoite olevan valiokuntakäsittelyssä. 25.9 se on lähetetty valtiovarainvaliokunnan verojaostoon. Sen jälkeen ei oo tapahtunut mitään......
     
  14. riviera56

    riviera56 Double Gearhead

    Joopajoo, positiivista tuossa oli se että eduskunnan keskustelussa kaikki edustajat jotka kantaaottivat olivat myönteisellä kannalla.
    Siis Pakkanen, Laxell, Tiusanen, Salo, Rajala ja Oinonen.
    Lähetetty verojaokseen ja ehkä perästä kuuluu...

    Verojaosto
    Jäsenet
    Puheenjohtaja:
    Lintilä, Mika /kesk 04.05.2007 -
    Muut jäsenet:
    Filatov, Tarja /sd 11.09.2009 -
    Kallis, Bjarne /kd 04.05.2007 -
    Kiviranta, Esko /kesk 04.05.2007 -
    Kuoppa, Mikko /vas 04.05.2007 -
    Manninen, Hannes /kesk 04.05.2007 -
    Paasio, Heli /sd 21.09.2007 -
    Sarkomaa, Sari /kok 18.09.2009 -
    Sasi, Kimmo /kok 04.05.2007 -
    Lisäjäsenet:
    Ojansuu, Kirsi /vihr 04.05.2007 -
    Saarinen, Matti /sd 11.09.2009 -
    Wideroos, Ulla-Maj /r 04.05.2007 -




    Jos jollain tuttuja, liekö lobbauksen paikka?
     
  15. edsel.fi

    edsel.fi Gearhead

    Niin, pitäiskö lähestyä verojaoston edustajia, ja
    muistuttaa etta mm kaikki veneilijät on jo nyt abiout samassa asemassa,
    ei ne mitää maksa co2 perustaisia / eikä painojen mukaan !!!
    Eikähän se veneilykin ole hyvin pitklti harrastamista !

    jos ko laki tulee, nin kait katsastan galaxieni "hr kilpiin ", niin saa ajella
    17" pyörillä 90 päivää , ja maalata vaikka liekit galggunaan :mad: :lol:

    vai voiko auto olla sekä mr että hr ??? 30 + 90 = 120 päivää, heh .
     
  16. Rockmaple

    Rockmaple Gearhead

    Älä mee hätistelemään niitä ainakaan tuon veneiden verottomuuden perusteella. Tulee niihin veneisiinkin varmaan kohta vero, kun oliko se nyt vuosi sitten kun venerekisteri piti saada ajantasalle ja aiemmin rekisteröinnistä vapautetut mukaan. Kunhan saavat autoverotuksen säädettyä kohdalleen, niin sitten voi ottaa veneet työn alle. :wc: Joo, mulla seisoo vene tallissa käyttämättömänä. En raaski myydäkään, kun on kolmen vuoden vapaa-ajat siihen uhrattu.
     
  17. Make2

    Make2 3rd gear

    Aika harvinaisia vaan nuo vanhat ralliautot jotka museokilvitetään näinä päivinä, koska sitten niillä ei voi enää rallata. Meinaan museoon vaadittavat 70-luvun turvavarusteet (penkit, vyöt ja kaaret) ei hyväksytä kilpailuihin Suomessa nykyään. Kansainvälisesti kylläkin eli Lahden EM kisassa voi toki ajaa MR laitteellakin.
     
  18. TiM

    TiM 1st gear

    Museotarkastuksen jälkeen saa vanhaan kilpailuhistorian omaavaan ralliautoon asentaa nykyhistoric-sääntöjen vaatimat turvavarusteet ja katsastaa auton museoautona. Ja eikun viivalle. 8)

    Museoajoneuvojen hyväksyminen katsastuksessa
    (AKEn ohje 2416/208/2003 22.8.2003), ote

    "Kilpailukäytössä ollut ja edelleen oleva museoajoneuvo voidaan varustaa kansallisten ja kansainvälisten historic-luokan sääntöjen mukaisilla turvavarusteilla, kuten turvakehikolla, istuimilla, turvavöillä ja polttoainesäiliöillä. Sanotunlaiset muutokset tulee toteuttaa siten, että ajoneuvon alkuperäistä vastaavaa kokonaisilmetta ei oleellisesti muuteta."
     
  19. freaks

    freaks Gearhead

     
  20. edsel.fi

    edsel.fi Gearhead

    niin, siis siinä verolaissahan sanotaan että mrrrautot on verovapaita !
    eikö käyttövero = päästövero ?
     

Kerro tästä muillekin!