Muskeliautot, mitä ne ovat

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Mobilismi', aloittaja kaarne, 21.5.2017.

  1. NonSenCe

    NonSenCe Gearhead

    eikös tuon ikäinen hudson hornet (cars/ autot leffasta tuttu paul newman) ollut vielä isompi auto kuin olds 88 eli full size auto myös. 4" pidempi akseliväli ja 6" pidempi autona. hudson 124"/208" vs 119.5"/202" oldsi.
     
  2. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Entäs hudson super wasp. Samaa kokoluokkaa tosin oldsin kanssa..
     
  3. NonSenCe

    NonSenCe Gearhead

    eikös se ollu muutenkin "vain" kutosella nuo waspit? ja sama juttu.. iso korinen auto.
     
  4. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Väliäkö sillä millä koneella on jos pärjää kasille.

    Ja tais jotain hutikkaa saada vielä 50- luvin alussa suoralla kasilla:odcool:

    Oliko noi sit sen suurempia aikalaisiinsa verrattuna verrattuna vaikka chargeriin. Cadillac tais jo tollon olla 5,7 metriä pitkä kuten myös 60- luvulla ja charger on samaa kokoluokkaa oldsin ja hutikan kanssa.
     
  5. kaarne

    kaarne Gearhead

    Toimittaja ei tainnut muistaa että Oldsmobile Rocket 88 vm. 1949 on väitetty olevan ensimmäinen muskeliauto. Mutta yhtä hyvin se on voinut olla hänen mainitsemansa Studebaker tai Rambler.
     
  6. -JJH-

    -JJH- Gearhead

    Mites pre-1942 Buick Century, vaikka onkin suoralla kasilla? Siinähän on yhdistetty 'pienempi koppa ja malliston yläpäästä voimakkain kone', eli juuri se miten muskeliautot usein määritellään.

    Ai niin, mutta kun Buick ei ole kaarnen mukaan koskaan tehnyt muskeliautoja...

    -JJ-
     
  7. hantta

    hantta Double Gearhead

    Vaikka en olekaan aina yhtämieltä Kaarnen kanssa, mieluummin luen hänen topiikkejaan, kuin näitä idiootteja liikenteessä, jossa ruoditaan sitä, että joku on joskus nähnyt fillaristin ajelevan tyytyväisenä, tai joku on ohittanut tahallaan toisen auton :( :(
     
    kaarne tykkää tästä.
  8. kaarne

    kaarne Gearhead

    Mikäli olet sitä mieltä että kyseinen Buick on muskeliauto niin silloin se on sitä.

    Tarkoitin sitä että Buick on tai ainakin on ollut enemmän konservatiivinen perheautojen valmistaja kuten Oldsmobilekin vaikka molemmilla on ollut myös muskeliautoja tarjolla mallistossaan.
     
  9. kaarne

    kaarne Gearhead

    Niin ja eikö se ole keskustelun suola että esiintyy toisistaan poikkeavia näkemyksiä.

    Esimerkiksi miltei kaikki harrastajat sanovat että GM on tehnyt parhaat USA autot kuten Chevrolet Caprice Classic. Itse olen sitä mieltä että em. Chevrolet on hyvä auto mutta Fordin full-sizet ovat enemmän ns. rock.
     
  10. grantorino

    grantorino Gearhead

    On GM tehnyt parhaat ooppelit
     
  11. hantta

    hantta Double Gearhead

    :( Nimim. entinen Omegan omistaja ;)
     
  12. kaarne

    kaarne Gearhead


    Olen luullut että natsit olisivat itse suunnitelleet ja valmistaneet Opelin.

    Rahoitus olisi tullut GM:ltä.
     
  13. Imusihti

    Imusihti 3rd gear

    Joo, ei sillä että keskustelu ei olisi hyvästä keskustelupalstalla.
    Onhan kuitenkin melkoista paskaa, jos väittää kaikkia +200 heppaisia autoja muskeliautoiksi.

    Muskeliautotermille kuitenkin löytyy jopa wikipediasta kohtuullisen tarkka määrittely.
    Tuosta määritelmästä olen kuitenkin itsekin aavistuksen erimieltä. Aikakauden sijoittaisin 50/60-luvun vaihteeseen ja loppuajankohdan 70-luvun alkuun. Melkein tekisi mieli sanoa, että jos ei isolohkokasia - ei muskeliautoa.

    Uusimpana, hyvin tärkeänä ketjuna on urheilullinen ajaminen - mitä se on ?
    Pakkohan näihin keskusteluihin ei ole osallistua tai kommentoida ylipäätään, trolliksi minä kuitekin luokittelen tämän kaarne24.fi-persoonan. Ennen pitkää lääkitys tulee kuitenkin pettämään ja alkaa kaikenlainen nimittely, jos ei ole jo alkanut.

    Sitä sitten lääkitään pitkällä banaanilla.

    IS
     
    Make.S tykkää tästä.
  14. grantorino

    grantorino Gearhead

    Ooppelin Aatami (adam) oli olemassa jo ennen natseja ja valmisti ompelukoneita ennen kuin aloitti ajoneuvojen valmistuksen.
    GM tuli omistajaksi puolivuosisataa myöhemmin.
     
  15. kaarne

    kaarne Gearhead


    Toivottavasti tuo purkaus helpotti oloa.
     
  16. kaarne

    kaarne Gearhead


    Vanha sanonta kerran natsi aina natsi pitää edelleen paikkansa ja olen sitä mieltä että saksalainen on sama asia kuin natsi.
     
  17. LUM-1

    LUM-1 Gearhead

    ja jos on syntyny tyhymäksi niin tyhymänä kuolee :odroll:
     
    Camino'79 ja Inlinee tykkäävät tästä.
  18. Imusihti

    Imusihti 3rd gear

    Itseasiassa se ei ollut minkäänlainen purkaus, enimmäkseen toteamus.
    Postauksillasi on kyllä edelleen viihdearvoa, olet eräänlainen yhden miehen sometivoli.
    Perseilevä äärimobilisti saattaisi olla termi, joka sinua kuvaisi varsin hyvin.

    IS
     
    Camino'79 tykkää tästä.
  19. 0rs0n

    0rs0n Gearhead


    Eihän tää pidä paikkaansa.
     
  20. urho3

    urho3 Gearhead

    Mihinkäs se seepra raidoistaan pääsis.
     
    kaarne tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!