Muskeliautot, mitä ne ovat

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Mobilismi', aloittaja kaarne, 21.5.2017.

  1. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    Näkyy sellaisetkin 1,4 bensakoneella tai 1,6 dieselillä eli ihan perusmoottoreilla maksavan 27-28 tonnia...
     
  2. BRAKE DRUM

    BRAKE DRUM Double Gearhead

    Eput kertovat hahmon nimeltä kaarne fiktiivisestä elämästä

     
  3. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    :rotfl: olet sinä tavan pelle... Ei mun tartte kun katsella työpaikan parkkipaikkaa niin autojen keskihinta on n. 40 tonnia.

    Suomen myydyimpien autojen listalla on autoja kuten M-B C-sarja, BMW 5-sarja, VW Passat, Audi A4, Skoda Superb, Volvo V60... Kaikki alkaen vähintään 35 tuhatta, näistä on aivan turha sun jankuttaa kun tilastot kertoo mitä autoja suomessa myydään.
     
  4. kaarne

    kaarne Gearhead


    Mikäli tuo olisi totta niin silloin suomalaiset keskiverto ihmiset olisivat erittäin varakasta väkeä.
     
  5. kaarne

    kaarne Gearhead

    Väittäisin että uuden keskiverto auton hinta on lähempänä 20 000 euroa kuin 30 000 euroa.
     
  6. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    No siinähän väität, ei se asioita miksikään muuta.
     
  7. kaarne

    kaarne Gearhead



    Ei muutakaan koska keskiverto auton hinta on ja on aina ollut 20 000 euroa ja rapiat päälle.
     
  8. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    Ai markka-aikanakin? Eikö vanhat jäärät muistele vaan mummonmarkkoja :rotfl:
     
  9. kaarne

    kaarne Gearhead

    20 000 euroa = 120 000 markkaa


    [​IMG]


    (Opel Astra vm. 1997 hinta 120 200 markka)


    [​IMG]
     
  10. tabs

    tabs Gearhead

    En tiedä pitäisikö näihin kommentoida yhtään mitään, mutta teen sen silti.
    Ainakaan meidän työpaikan pihassa ei ole kellään kaupasta uutena hankittua autoa, vaan käytettynä ostettuja. Eli reaaliarvoltaan hintaluokka 10K€ +-3K€, ja tuota saman hl. kalustoa näyttää markettienkin parkkipaikat olevan pullollaan.
    Eli totta, harvempi perhe ostaa 30K€ kamppeita.
    Ja kun tuo totuuden torvi tuossa toitottaa jonkun -97 Oopelin arvosta, niin otahan mukaan laskelmiisi elinkustannusindeksi ja inflaatioprosentti... Hämmästyttävää että -97 ooppeli maksaakin tämän päivän rahassa 27430€...
    Eli ei sieltä kaupasta huomenna saa uutta keskiverto autoa 20 tonnilla, vaikka siihen jollakin sattuisi olemaan varaa.
     
  11. kaarne

    kaarne Gearhead


    Hiljainen enemmistö valitsee aina keskivertohintaisen auton jonka hinta pysyy aina suurinpiirtein samana ja se hinta on noin 20 ooo euroa plus rapiat varustelusta riippuen.

    Monet ostavat myös käytettyjä autoja jotka ovat noin 2 - 5 vuotta vanhoja ja niiden hintahaitari olkoot vaikka 5000 - 10 000 euron paikkeilla.
     
  12. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Minä olen ollut noin 1 200 000 markkaa maksaneen auton kyydissä.

    Auto maksoi 3000 euroa muistaakseni.


    Ajatuksena siis:

    Autoja voi ostaa käytettynä. Myös uutena kalliita autoja. Keskiverto ihminen ostaa autonsa käytettynä. Uudet autot lienee yli 50 vuotiaitten juttu suomessa tuulilasin mukaan. ihan uskottavaa, harva nuorempi on niin idiootti että maksaa sitä arvonalenemaa mikä tulee uusi vs. esittelyauto tai käytetty vaan käyttää senkin rahan itse autoon mutta vanhemmalle sukupolvelle se uutuus tuntuu olevan jonkunsortin pakkomielle. Ehkä joskus kun autot vielä kehittykin ja ruostu käsiin se oli fiksua mutta nyksin kun kaikki on hidasta, myös ruostuminen ja kehittyminen, on ihan urpoa ostaa 2017 uunituore kun joku 5-15 vuotias auto tarjoo ihan samat asiat mitä uuskin, kuten myös vanhemmat aika pitkälti ajettavuutensa ja ajo ominaisuuksiensa suhteen mikäli ovat kunnossa. Nämä infotainmemtitkin on 2010- luvun alun autoissa jo ihan tätä päivää, ei enää mitään audin 2000- luvun lopun eighties näyttöjä yms. vaan värinäytöt ja hyvät liitettävyydet.
     
  13. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    roskaa
     
  14. kaarne

    kaarne Gearhead


    Mr. sdfsd ilmeisesti tuntee autokaupan paremmin kuin alan ammattilaiset jotka työkseen myyneet autoja vuosikymmenien ajan.


    LOL!
     
  15. kaarne

    kaarne Gearhead


    Autot kehittyvät ripeää tahtia.

    Viisivuotias auto on ominaisuuksiltaan 15 vuotta jäljessä uudesta.

    Vertailukohteena voidaan käyttää vaikka tiiliskivikännykkää ja älypuhelinta.


    Niin suuri ero on vanhan ja uuden auton välillä.
     
  16. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    kyllä mikäli ammennat tietoasi näiltä ammattilaisilta
     
  17. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Meinaat varmaankin tietotekniikkaa, et niinkään mekaniikkaa?
     
  18. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    ootko hirveemmin ajellut uusilla
     
  19. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    liekkö tollakaan saralla mitään näkyvää kehitystä tullut.

    Tai voi olla mutta varmaan tilanne sama mitä jossain tietsikoissa muutenkin että alkaa olemaan nopeudenkehitys ihan turhaa peruskäyttäjälle kun ihan sama käynnistyykö kone 7 vai 5 sekunnissa ja montako nanosekunttia menee netin aukomiseen.

    Itte vaan ajon perusteella olen todennut ettei hetkeensä ole tullut mitään. Joku 2012 mallinen piili on ihan uuden näkönen, veronen ja systeemeiltään ihan ajantasanen. Hiljasuuskin ja ominaisuudet tuntuu olevan enemmän malli/hintaluokka riippuvainen mitä vuosmalli riippuvainen. Joku halpa auto pitää törkeetä mekkalaa aina ja kallis auto on ollut aina hiljanen jollon järkevämpää ostaa pykälää parempaa mallisarjaa ja vähän vanhempi kun huonompaa sarjaa ja uus. 5 vuodessa ja ekan 100 000 aikana sulaa hinnasta jo pirusti pois.
     
  20. kaarne

    kaarne Gearhead


    Sanotaan niin että on olemassa autoharrastajia joiden mielenkiinto autoja kohtaan rajoittuu lähinnä siihen että auto on hienon näköinen ja että siinä on iso moottori ja tämä ryhmä muodostaa enemmistön.

    Joku tästä ryhmästä on vaihtanut jotain osia autoon, maalannut autoja ja pitää itseään sen takia asiantuntijana.

    Sellaiset henkilö ovat naiveja.

    Pitää ymmärtää koko prosessi että tuntee asiat.
     

Kerro tästä muillekin!